۱۳۹۴ خرداد ۲۵, دوشنبه

جنگ در بالاترين سطح نظام كشيده شده است -هاشمی رفسنجانی: من عوض نشده‌ام، مخالفان من عوض شده‌اند

هاشمی رفسنجانی: من عوض نشده‌ام، مخالفان من عوض شده‌اند

هاشمی رفسنجانی نسبت به سلیقه‌های باندی و جناحی در مجلس خبرگان هشدار داده و می‌گوید شرایط و معادلات سیاسی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می‌تواند در انتخابات خبرگان ۹۴ تکرار شود.
اکبر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ‌مفصلی با خبرگزاری ایسنا، به فراز و فرود زندگی سیاسی خود، مخالفان و موافقان کنونی‌اش، انتخابات پیش روی مجلس و خبرگان، مسائل داخلی و منطقه‌ای و چشم‌انداز مذاکرات اتمی پرداخته است. رفسنجانی می‌گوید علت همراهی کسانی که قبلا با او موافق نبودند، عوض شدن خودشان است.
او یادآوری می‌کند که «خصلتی معتدل» دارد که سیاسی نیست بلکه عقیدتی است. می‌گوید منتقدان و مخالفانش «زمانی افراط کردند و ضرر دیدند و اکثرا اعتراف به اشتباه کرده‌اند.»
رفسنجانی در بخشی از این مصاحبه به زمان جنگ باز می‌گردد و مدعی می‌شود که طرحی برای تصرف نقطه‌ای از عراق ارائه داد تا جنگ به صورتی آبرومندانه تمام شود اما با آن موافقت نشد: «اگر جایی را گروگان می‌گرفتیم، می‌توانستیم پس از قبول آتش‌بس، با آن گروگان، حقوق خود را بگیریم.»
رفسنجانی پیش‌تر و در سالگرد درگذشت خمینی گفته بود که رهبر انقلاب اجازه ورود به خاک عراق را در زمان جنگ نمی‌داد.
او به خبرنگار ایسنا گفته که در ختم آبرومندانه جنگ، فارغ از شعارهای حماسی و «با استعانت از قران از مسیرهای ممکن عمل کردم و امام خودشان پذیرش قطعنامه را بر عهده گرفتند.»

۲ نظر:

  1. Evden eve nakliyat sektöründe lider konumda olan firmamız şehir içi ve şehirler arası olarak lider konumda bulunmaktadır. Bizi tercih eden müşterilerimize daima en iyi hizmeti sunmaktayız. Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
    Gebze evden eve nakliyat
    Mutlukent evden eve nakliyat
    Kurtköy evden eve nakliyat
    Güzelyalı evden eve nakliyat
    Esenyalı evden eve nakliyat

    پاسخحذف