۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۱۴۰۳ تیر ۲۶, سه‌شنبه

سیاست نظامی جدید بریتانیا برای مقابله با «تهدیدات» ایران، چین، کره شمالی و روسیه

 سیاست نظامی جدید بریتانیا برای مقابله با «تهدیدات» ایران، چین، کره شمالی و روسیه


سیاست جدید نخست وزیر بریتانیا در قبال ۴دولت شرور ایران روسیه کره شمالی وچین


دبیرکل سابق ناتو: بریتانیا باید برای مقابله با ایران، چین، روسیه و کره شمالی آمادگی داشته باشد.

جورج رابرتسون، دبیرکل سابق «ناتو» می‌گوید بریتانیا نیازمند بازبینی آمادگی نظامی خود برای مقابله احتمالی با چهار کشور خطرناک شامل چین، ایران، کره شمالی و روسیه است.

به گزارش «اسکای‌نیوز»، جورج رابرتسون هشدار داده است که ارتش بریتانیا نباید با کاهش بودجه دفاعی توانایی مقابله با چهارکشور خطرناک برای امنیت خود را تضعیف کند.

نخست‌وزیر جدید بریتانیا، کی‌ئر استارمر از حزب کارگر، لرد رابرتسون وزیردفاع قبلی حزب کارگر در ربع قرن پیش و دبیرکل سابق ناتو را بار دیگر برای تبیین سیاست‌های دفاعی بریتانیا، فراخوانده است. در همین حال در یک تحول دیگر، دولت بریتانیا اعلام کرده دو کارشناس دیگر نیز به کارگروهی که مسئول ایجاد طرحی جدید برای ساختار و قابلیت‌های نظامی بریتانیا است، اضافه شده‌اند.

فیونا هیل، مشاور سابق سیاست خارجی ترامپ که علیه رئیس‌جمهوری سابق در دادگاه ترامپ شهادت داده یکی از این دو کارشناس است. هرچند انتصاب او می‌تواند با نارضایتی ترامپ همراه باشد که ممکن است باردیگر به قدرت بازگردد اما در راستای سیاست نخست‌وزیر جدید بریتانیا و گروه کارشناسان دفاعی او است که بر اهمیت اتحادی یکپارچه درناتو و فراتر از آن برای دفاع ازخود تاکید دارند.

هیل که بریتانیایی است ولی تابعیت آمریکا را نیز دارد، پیش‌تر ترامپ را به پوتین تشبیه کرده بود و گفته بود او بدون ملاحظه اولین چیزی که به ذهن‌‌اش می‌رسد را بر زبان می‌آورد.

ریچارد بارونز، ژنرال چهارستاره بازنشسته ارتش یکی دیگر از اعضای گروه بازبینی سیاست دفاعی بریتانیا است که در ارتش محبوبیت بسیاری داشت.

لرد رابرتسون، سه‌شنبه 16 ژوئیه در یک کنفرانس خبری گفت رویکرد تازه به سیاست دفاعی برای پاسخ دادن به تهدیدها و چالش‌هایی است که بریتانیا با آنها مواجه است.

او گفت ما با تهدید «چهار کشور مرگ‌آفرینی روبرو هستیم که بطرز فزاینده‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند.» اگرچه او فقط از چین به عنوان تهدید اصلی یاد کرد ولی تصور می‌شود سه کشور دیگری که مورد نظر او بوده ایران، روسیه و کره‌ شمالی باشند.

جان هیلی، وزیر دفاع جدید بریتانیا نیز می‌گوید کار گروهی که در خارج از وزارت دفاع تشکیل شده با این وزارتخانه برای تهیه یک برنامه جامع که در نیمه اول سال آینده برای بازنگری در سیاست دفاعی همکاری می‌کند. او همچنین گفته است این کارگروه از طرح‌های اتاق‌های فکر، دانشگاه‌ها و حتی روزنامه‌نگاران نیز استفاده خواهد کرد.

وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید بریتانیا به «دوران جدیدی از دفاع» نیازمند است اما همچنان با مشکلات قدیمی چند دهه گذشته برای صرفه‌جویی و بودجه کم برای دستیابی به قابلیت‌های مورد نیاز روبرو است اما افزایش بودجه نظامی مثل «یک عصای جادویی» همه مشکلات را به یک باره حل نمی‌کند.

به گفته هیلی، بریتانیا باید به تغییراتی برای آمادگی بهتر برای جنگ در آینده دست یابد که هم از کشور دفاع کند و هم با تهدیدات آتی مقابله کند.

دولت بریتانیا می‌گوید بودجه دفاعی کشور را از 2.2 درصد فعلی به 2.5 درصد افزایش می‌دهد اما هنوز مشخص نیست که این افزایش از چه زمانی رخ خواهد داد.

وزیر دفاع بریتانیا همچنین به لزوم گسترش و افزایش بهره‌وری صنایع نظامی پرداخت و گفت رشد این صنایع هم برای استراتژی صنعتی جدید و هم تولید ثروت ضروری هستند.

جان هیلی، وزیر دفاع جدید بریتانیا مواضعی سخت مقابل حکومت ایران داشته است و یکی از حامیان به رسمیت شناخته شدن سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی بوده است و انتظار می‌رود در دوران او رویکرد ارتش بریتانیا مقابل حکومت ایران و نیروهای وابسته به آن در منطقه با قاطعیت بیشتری همراه باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر