۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۱۴۰۳ تیر ۲۵, دوشنبه

اذعان وزیر امنیت داخلی آمریکا؛ تلاش برای ترور ترامپ شکستی امنیتی است

 اذعان وزیر امنیت داخلی آمریکا؛ تلاش برای ترور ترامپ شکستی امنیتی است


ترور ترامپ شکست طرح امنیتی بود

وزیر امنیت داخلی آمریکا اتهام‌های مطرح شده مبنی بر این که او با تقاضای ترامپ برای امنیت بیشتر مخالفت کرده بود را به شدت رد کرد

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا اذعان کرد که تلاش در روز شنبه گذشته برای ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا یک «شکست امنیتی» بوده است.

شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از وزیر امنیت داخلی آمریکا گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده دستور بررسی مستقل درباره این حادثه را داده است، و افزود: «چنین حادثه‌ای نباید اتفاق می‌افتاد.»

مایورکاس، همچنین توضیح داد که نهاد امنیتی کشورش چگونگی وقوع این حادثه را از طریق یک تحقیقات مستقل بررسی و چرایی وقوع آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد و توصیه‌ها و نتایجی را ارائه خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که این‌گونه اتفاقات مجددا تکرار ‌نشود.»

شکاف امنیتی

این مقام امنیتی ارشد ایالات متحده در ادامه گفت که «دولت آمریکا تا بیشترین حد ممکن درباره این مساله در قبال پرسش‌های مردم خود پاسخگو خواهد بود.»

وزیر امنیت داخلی نیز این اتهام که او با تقاضای ترامپ برای امنیت بیشتر مخالفت کرده است را به شدت رد کرد.

وزیر امنیت داخلی به شدت اتهام رد درخواست تأمین امنیت بیشتر برای ترامپ را تکذیب کرد.

وی در ادامه افزود: «چنین اظهاراتی بی‌اساس و غیرمسئولانه و کذب محض است».

در همین راستا، شبکه «NBC» فاش کرد که ساختمانی که از روی آن به سوی ترامپ شلیک شد به عنوان یک حفره آسیب‌پذیری امنیتی شناسایی شده است.

این شبکه آمریکایی اعلام کرد که سرویس مخفی آمریکا تامین امنیت بر روی بام این ساختمان را به عهده پلیس محلی واگذار کرده بود.

در جریان سخنرانی ترامپ در روز شنبه یک مرد جوان بیست و چند ساله به سمت او شلیک کرد و رئیس ‌جمهوری سابق آمریکا در حالی که دست راست خود را به سمت گوش راست خود بالا برده بود، مشاهده شد.

نیروهای محافظ و پلیس مخفی به محض شنیدن صدای تیراندازی ترامپ را از صحنه سخنرانی پایین برده و به بیمارستان منتقل کردند.

به‌دنبال این حادثه سازمان اطلاعات آمریکا و سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده‌اند که حال رئيس‌ جمهوری پیشین و نامزد کنونی انتخابات 2024 ریاست جمهوری ایالات متحده «خوب» است و بیمارستان را ترک کرده است.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر