۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۱۴۰۳ تیر ۲۰, چهارشنبه

عراق؛ حکم اعدام همسر البغدادی، رهبر مقتول «داعش» صادر شد

 عراق؛ حکم اعدام همسر البغدادی، رهبر مقتول «داعش» صادر شد

همسر البغدادی به اعدام محکوم شد

سال‌ها پس از شکست سازمان تروریستی «داعش» در عراق و سوریه، دادگاه کیفری کرخ، ‌چهارشنبه بیستم تیر، حکم اعدام اسما محمد، همسر اول ابوبکر البغدادی، رهبر مقتول این گروه را صادر کرد.

شورای عالی قضایی عراق اتهام همسر البغدادی را همکاری با این گروه تروریستی و بازداشت زنان ایزدی در خانه‌اش اعلام کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی شورای قضایی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسما محمد «تروریست»، زنان ایزدی را پس از ربوده شدن توسط گروه‌های داعش در منطقه سنجار در غرب استان نینوا در خانه‌اش بازداشت کرده بود.»

این بیانیه ادامه داد: «حکم اعدام اسما محمد بر اساس بند یک از ماده چهارم و بندهای یک و سه از ماده دوم قانون مبارزه با تروریسم شماره 13 سال 2005 و همچنین با استناد به احکام ماده هفت قانون بازماندگان زنان ایزدی شماره 8 سال2021، صادر شده است.»

منابع «العربیه» نیز گزارش دادند که نور الزبیعی، همسر سوم البغدادی و «امیمه» دختر ابوبکر البغدادی نیز به حبس ابد محکوم شدند.

مصاحبه با شبکه العربیه

گفتنی است سازمان اطلاعات ملی عراق، 16 فوریه سال جاری، از دستگیری همسر ابوبکر البغدادی و دخترش از یکی از کشورهای همسایه عراق، پس از مشخص شدن هویت و محل اختفای آن‌ها خبر داد.

پیش از این، ویان دخیل، نماینده پارلمان عراق، تاکید کرده بود که اسما محمد، مانند شوهرش در ربودن زنان ایزدی دست داشته است. او در یک نشست مطبوعاتی گفت همسر ابوبکر البغدادی مرتکب اعمال شنیع مرتبط با قاچاق انسان و تجاوز جنسی به دختران ایزدی شده است.

ویان دخیل همچنین اضافه کرد همسر البغدادی دختران جوان را جذب و به همسرش می‌سپرد تا از آنها سوء استفاده جنسی کند و سپس آنها را به فرماندهان داعش و جنگجویان این سازمان می‌فروخت.

گفتنی است که بسیاری از خانواده‌های قربانیان داعش از دولت فدرال عراق خواسته بودند، طبق قانون، سخت‌ترین مجازات ممکن را علیه همسر ابوبکر البغدادی به دلیل مشارکت در جنایات این سازمان اعمال کند.

همسر ابوبکر البغدادی در مصاحبه اختصاصی با العربیه ارتکاب جنایت علیه دختران ایزدی را انکار کرد، اما دختران قربانی ایزدی‌ها او را به دروغ‌گویی در این زمینه متهم کردند. العربیه فارسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر