۱۴۰۳ خرداد ۲۹, سه‌شنبه

ارتش اسرائیل با وعده نابودی حزب‌الله طرح‌های حمله به لبنان را تصویب کرد

 ارتش اسرائیل با وعده نابودی حزب‌الله طرح‌های حمله به لبنان را تصویب کرد


کابینه جنگ ونشست ارتش اسرائیل در رابطه با نابودی حزب الله 

فرستاده ویژه آمریکا به لبنان، از بیروت بر «ضرورت» حل نزاع میان حزب‌الله و اسرائیل از راه‌های دیپلماتیک تاکید کرد

در حالی که تشدید تنش‌ها و تبادل آتش در مرزها میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل بیش از 8 ماه است ادامه دارد، ارتش اسرائیل شامگاه سه‌شنبه 29 خرداد «موافقت» با طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان را اعلام کرد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات ارشد نظامی اسرائیل «ارزیابی‌های مشترکی از وضعیت در ستاد فرماندهی شمالی انجام داده‌اند. در چارچوب ارزیابی اوضاع، تصویب صورت گرفت تا عملیاتی برای هجوم در لبنان طرح‌ریزی شود.»

این بیانیه افزود که «تصمیمات به‌منظور ادامه تسریع در روند آماده‌باش نیروهای در میدان اتخاذ شده است».

از ابتدای آغاز جنگ میان اسرائیل و جنبش حماس در نوار غزه که به‌دنبال حمله هفتم اکتبر شروع شد، حزب‌الله و اسرائیل به‌طور تقریبا روزانه مواضع یکدیگر را گلوله‌باران و بمباران می‌کنند.

این اعلام ارتش اسرائیل پس از آن بیان می‌شود که یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل پیش از این سه‌شنبه متعهد شد کشورش در صورت آغاز «جنگ همه‌جانبه» با حزب‌الله این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران را نابود خواهد کرد.

در حالی که آموس هوخشتاین در سفر به بیروت نسبت به تشدید تنش‌های در مرزهای لبنان و اسرائیل ابراز نگرانی کرده و اوضاع در این مناطق را «خطرناک» توصیف کرده، حزب‌الله اما تاکید کرده است تا زمانی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود این حزب حملات خود را به شمال اسرائیل متوقف نخواهد کرد.

فرستاده ویژه آمریکا به لبنان، پس از دیدار با مقامات لبنانی در بیروت تاکید کرد که حل نزاع میان حزب‌الله و اسرائیل از راه‌های دیپلماتیک «ضروری» است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر