۱۳۹۶ دی ۲۰, چهارشنبه

کریستوفر اسمیت: مردم ایران با شجاعت به خیابان آمدند تا علیه دیکتاتوری وحشی کشور خود تظاهرات کنند

کریستوفر اسمیت: مردم ایران با شجاعت به خیابان آمدند تا علیه دیکتاتوری وحشی کشور خود تظاهرات کنند

کریستوفر اسمیت

کریستوفر اسمیت

کریستوفر اسمیت : نماینده کنگره آمریکا هنگام رأی‌گیری بر سر قطعنامه 676 در مورد قیام ایران گفت:‌ من امروز حمایت قوی خودم را از قطعنامه در همبستگی با مردم ایران اعلام می‌کنم. آنها در هفته‌های اخیر با شجاعت به خیابان آمدند تا علیه دیکتاتوری وحشی کشور خود تظاهرات کنند. من از دوستان خوبم اد رویس و الیوت انگلس برای رهبری آنها و آوردن این قطعنامه تشکر می‌کنم.

آقای رئیس، در چند هفته گذشته، دهها هزار ایرانی در تظاهراتهای در سراسر کشور شرکت کردند. آنها فساد، سرکوب و خشونت را محکوم کردند. اینها با هم تنها میراث حدود 40سال حکومت مذهبی ایران است. رژیم به دو شیوه خاص خود به آنها جواب داد: ارعاب فعالان و خانواده‌های آنها و ارسال اراذل و اوباش تحت‌الحمایه دولت و نیروهای نظامی برای خاموش کردن اعتراضات.

این ناآرامیها، نتیجه اجتناب‌ناپذیر یک دیکتاتوری مبتنی بر خشونت و فساد است که در داخل کشور سرکوب کرده و تلاش برای به‌دست آوردن هژمونی منطقه‌ای می‌کند. ... ما باید ایران را به‌خاطر برخورد آن با هزاران تظاهر کننده که در زندان هستند مورد حسابرسی قرار دهیم و نگذاریم که سرنوشت آنها در دور جدید به فراموشی سپرده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر