دادگاه عالی فدرال امارات، روز دوشنبه 31 اکتبر سال 2016 هفت تن از متهمان به جاسوسی برای گروه تروریستی حزب الله لبنان را به حبس ابد محکوم کرد.
به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از منابع قضایی امارات متحده عربی، این هفت متهم به ترتیب 3 لبنانی، 2 اماراتی، یک عراقی و یک کانادایی مصری تبار هستند.
دادگاه عالی افدرال امارات،علی (ح.ع.ص) شهروند اماراتی را به دلیل دادن اطلاعات به یکی از مزدوران حزب الله لبنان به حبس ابد محکوم شد.
دادگاه عالی فدرال امارات همچنین علی (ح.ع.ص) دارای تابعیت اماراتی را به خاطر عضویت در یک هسته‌ زیر زمیتی وابسته به حزب الله و گرفتن تصاویری از ساختمان‌های دولتی حساس درامارات متحده عربی و تحویل آن به گروه تروریستی حزب الله لبنان، به 10 سال زندان محکوم شد.
این دادگاه یکی از متهمان به نام علی (ف.ا.ج) دارای تابعیت کانادایی را نیز به دلیل عکسبرداری از تاسیسات نفتی و تحویل تصاویری از دیگر مناطق حساس دولتی به مزدوران حزب الله لبنان به 10 سال زندان محکوم کرد.
این دادگاه همچنین علی (ص.ص.ع) و علی (ا.ع.م) را به 15 سال زندان محکوم کرد.
بر اساس این گزارش دادگاه عالی فدرال امارات متحده عربی ، در جلسه دیگری، عصام العریان، یکی از رهبران اخوان المسلمین مصر را به دلیل توهین به دولت امارات به 5 زندان محکوم کرد.
گفتنی است که حکم 5 سال زندان برای عصام العریان به صورت غیابی صادر شده است.