۱۳۹۵ مهر ۱۶, جمعه

شكست 37سال تلاش ولايت فقيه براي سانسور خورشيد مقاومت - توفانی که یک عکس آفرید!

شكست 37سال تلاش ولايت فقيه  براي سانسور خورشيد مقاومت - توفانی که یک عکس آفرید!
توفانی که یک عکس آفرید!


همان طور که در خبرها خواندید، انتشار عکسی از خانم  مریم رجوی  در ویژه‌نامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، توفان و غوغایی در رژیم به‌وجود آورده و کار به مجلس ارتجاع و موضعگیری مقامات مختلف کشیده شده است.

به‌واقع چرا چاپ یک عکس در یک نشریه یا کتاب دانشگاهی باعث به وجود آمدن چنین توفانی شده و این همه رژیم را به هم ریخته و سرآسیمه کرده؟

برای این‌که ابعاد این توفان مشخص شود، لازم است به تعدادی از واکنشهای رژیم که علنی شده و انتشار پیدا کرده اشاره شود؛ با این توجه که عمده اقدامات و واکنشهای رژیم به دلایل قابل فهم پشت پرده است و علنی نمی‌شود؛ اما تا کنون مواردی که علنی شده بیش از 80مورد انعکاس در رسانه‌های حکومتی بوده است؛ از جمله:

33تن از اعضای مجلس ارتجاع در جلسه علنی دیروز مجلس نامه اعتراضی خطاب به مسئولان اجرایی کشور (یعنی روحانی) نوشتند و به گفته خبرگزاری صدا و سیمای آخوندی خواستار توضیح وزیر علوم در مورد چاپ عکس خانم مریم رجوی شدند. گفته می‌شه که استیضاح وزیر علوم هم به همین جهت در دستور کار مجلس قرار گرفته.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارتجاع هم از پیگیری موضوع در این کمیسیون خبر داده و از برخورد لازم با افرادی که به‌صورت عمدی یا سهوی این اقدام را انجام داده‌اند، خبر داده.

دفتر انجمن فارغ‌التحصیلان در پی این اقدام تعطیل شده و رئیس دانشگاه شریف گفته: «ما به‌محض این‌که از پخش تعدادی از این نشریه در میان دانشجویان مطلع شدیم، دستور دادیم جلو پخش این نشریه گرفته شود و تمامی نسخه‌های موجود آن جمع‌آوری شده است

همچنین اعلام کرد: «پیگیریهای لازم برای برخورد قانونی با خاطیان از طریق مراجع ذی ربط در حال انجام است».

آخوند محمدنژاد نماینده خامنه‌ای در دانشگاه شریف نیز تأکید کرده که اگر انتشار عکس مریم رجوی عمدی صورت گرفته باشد با عوامل آن برخورد خواهد شد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی رژیم هم، گفته «نباید به‌راحتی از کنار این مسأله عبور کرد

سؤال این است که چرا انتشار یک عکس در یک نشریه یا یک کتاب دانشگاهی که انتشار عام هم ظاهراً ندارد، باعث این همه آشفتگی و سرآسیمگی رژیم شده و چنین توفانی ایجاد کرده؟ به‌خصوص که گویا خود رژیم هم اعلام کرده که سال گذشته مشابه این اقدام صورت گرفته ولی رژیم صدایش را در نیاورده است؟

واقعیت این است که این مسأله دقیقاً نشان دهنده تغییر فضا و تحول شگرفی است که در فضا و فلک سیاسی و اجتماعی ایران از پارسال تا امسال به‌وقوع پیوسته. موقعیت مجاهدین و مقاومت ایران پس از گردهمایی بزرگ مقاومت در تیر ماه گذشته در پاریس و حضور شماری از برجسته‌ترین سران کشورهای مختلف در این اجتماع که به گفته ناظران خارجی بیش از یکصدهزار تن از ایرانیان در آن شرکت داشتند و به‌دنبال آن جنبش دادخواهی خون شهیدان قتل‌عام67 که با پرچمداری و فراخوان خانم مریم رجوی شروع شد و انتشار سند صوتی آقای منتظری آن را به اعماق جامعه برد؛ همه گویای اعتلای موقعیت مجاهدین و مقاومت ایران به‌عنوان جایگزین سیاسی و آلترناتیو نظام آخوندی حاکمه و بنابراین در چنین فضایی انتشار عکس پرچمدار این جنبش و رئیس‌جمهور برگزیده این مقاومت که در این کتاب به‌عنوان افتخارات دانشگاه شریف چاپ شده؛ طبیعتاً همان‌طور که خودشان هم گفته‌اند، چیزی نیست که رژیم بتواند آن را تحمل کند. به‌خصوص که همین خبرها گویای این بود که به‌محض انتشار کتاب مورد بحث، این کتاب دست به دست میان دانشجویان می‌گردیده است.

همین اقبال اجتماعی است که رژیم را این طور سرآسیمه و دچار جنون کرده است، فراموش نمی‌کنیم که مدتی قبل پاسدار سعید قاسمی سرکرده لباس شخصیهای خامنه‌ای از این‌که گویا روحانی پیام تبریک داده به رئیس‌جمهور فرانسه چطور کف به لب آورده بود و نعره می‌زد که: «وقتی تو پیام تبریک به فرانسه می‌دی، یعنی تأیید مریم رجوی! به کی بگوییم؟! کی انقلاب اسلامی این قدر بدبخت بوده؟! کی این قدر بدبخت بودیم ما؟!».

حالا در نظر بگیرید که وقتی عکس خانم مریم رجوی در یکی از نشریات که در داخل کشور و در فضای سانسور و اختناق مطلق به چاپ می‌رسد، همین پاسدارها و سردمداران رژیم تا کجا دیوانه می‌شوند و افسار پاره می‌کنند؟ اما مسأله این است که یک چیزی ورق خورده و هر قدر داد و فریاد کنند و نعره بکشند، نمی‌توانند جلو آن را بگیرند و از قضا هر قدر بیشتر از این واکنشها بروز بدهند، بیشتر به مردم نشان می‌دهند که چقدر ضعیف و شکننده هستند و زمان تغییر چقدر نزدیک است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر