۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

جنبش دادخواهی - 52 سازمان مدني به محاكمه رهبران رژيم ايران فراخواندند

بخاطر كشتار زندانيان سياسي بدستور خميني

روزنامه الرياض- عربستان 95/7/28
شادي طلعت مدير اتحاديه وكلا  براي دمكراسي و دفاع از حقوق انسان تاكيد كرد كه: بدنبال بسيج گسترده جهاني  براي  به محاكمه كشاندن سران   رژيم ايران بخاطر قتل عام زندانيان سياسي در سال 1988 بدستور خميني, تعداد 52 سازمان  مدني و حقوق بشري در كشورهاي عربي  با صدور بيانيه هايي حمايت خودشان را از اين كمپين اعلام كردند.
دخالت ها و تجاوزات رژيم ايران در كشورهاي عربي باعث دامن زدن به جنگهاي مذهبي و قومي و قتل و كشتار و آوارگي دهها مليون از مردم كشورهاي سوريه و عراق و يمن و لبنان و ساير كشورهاي منطقه شده است.  اين رژيم در داخل ايران نيز دست به اعدام هاي گسترده مي زند و بالاترين رقم اعدام در جهان را به نسبت جمعيت دارد.
اما تازه ترين تحول, افشاي نوار صوتي آيت الله منتظري جانشين وقت خميني در مورد قتل عام سي هزار زنداني سياسي در ايران در تابستان 1988 بدستور خميني است كه يك سند تكان دهنده و بي سابقه براي به محاكمه كشاندن سران رژيمي است كه دست به كشتار مردم ايران و كشورهاي عربي مي زند.
52 سازمان مدني و حقوق بشري عربي در بيانيه خود در اين باره نوشته اند:
افشاي نوار صوتي 15 اوت 1988جلسه آيت الله منتظري جانشين وقت آيت الله خميني با كميسيون مرگ در تهران شامل 4 مقام قضايي و اطلاعاتي كه مسئول اجراي قتل عام در تهران بودند, حقايق تكان دهنده اي ازبزرگترين كشتار زندانيان سياسي در تاريخ معاصر را بر ملا ميكند. وي تصريح ميكند كه زنان باردار و نوجوانان 15ساله هم از اين قتل عام مستثني نشدند. قتل عامي كه حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر آنرا مصداق بارز جنايت عليه بشريت و نسل كشي ميدانند.
آنها اضافه كرده اند كه: يكي از مخاطبان آيت الله منتظري, مصطفي پور محمدي وزير فعلي دادگستري روحاني و ديگري رييس كنوني دادگاه قضات است. سومي تا چند ماه پيش دادستان كل بود و اخيرا از سوي خامنه اي به رياست يكي از بزرگترين موسسات اقتصادي و سياسي كشور منصوب شد و از او به عنوان يك كانديدا رهبر بعدي رژيم ياد ميشود
  سازمان هاي حقوق بشري و مجتمع مدني در بيانيه خودشان تاكيد كرده اند كه:
اين قتل عام نشان ميدهد جنگ اصلي رژيم ايران قبل از هركس با مردم و مجاهدين خلق ايران است. اين رژيم جهت انحراف افكار عمومي از سركوب هولناكي كه عليه فارس و عرب و كرد و ترك و بلوچ و شيعه و سني و پيروان ساير اديان در ايران اعمال مي كند به صدور تروريسم و بنيادگرايي و جنگ افروزي در منطقه روي آورده است و با مشتعل ساختن جنگ هاي طائفي در صدد حفظ خود مي باشد. مقامات اين رژيم از جمله خامنه اي بارها گفته اند اگر در عراق و سوريه و يمن نجنگند بايد در عمق خاك ايران بجنگند.
ما ضمن محكوم كردن قتل عام 1988, برنكات زير تاكيد ميكنيم:
1)   از كنفرانس كشورهاي اسلامي ميخواهيم اين جنايت فجيع كه در تعارض آشكار با همه ارزشهاي اسلامي است را قويا محكوم و عضويت اين رژيم را تا وقتي مسئولان اين جنايت بزرگ بر سر كار هستند و محاكمه  نشده اند را تعليق كند

2)   از دولت هاي عربي و جامعه عرب ميخواهيم ضمن محكوم كردن اين جنايت ضد اسلامي و ضد انساني مصرانه از شوراي حقوق بشر, كميسر حقوق بشر, مجمع عمومي و شوراي امنيت ملل متحد بخواهد تحقيق در مورد اين قتل عام و محاكمه مسئولان آنرا در دستور كار خود قرار دهند. مصونيت جنايتكاران از مجازات بخصوص كساني كه همچنان در بالاترين مناصب حكومتي قرار دارند, عملا آنها را در ادامه وتشديد جنايت تشويق ميكند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر