۱۳۹۵ شهریور ۲۲, دوشنبه

حمله بی سابقه باند خامنه ای به روحانی ودولتش - روحانی خادم یا خیانت کار؟ امین صبحی در خبرگزاری فارس : امان‌نامه از کدخدا، قرارداد وادادگی از ما

حمله بی سابقه باند خامنه ای به روحانی ودولتش - روحانی خادم یا خیانت کار؟ امین صبحی در خبرگزاری فارس : امان‌نامه از کدخدا، قرارداد وادادگی از ما


امین صبحی

امان‌نامه از کدخدا، قرارداد وادادگی از ما


خبرگزاری فارس: امان‌نامه از کدخدا، قرارداد وادادگی از ما

دولتی که حاضر نیست برای قطع یارانه ثروتمندان در حساب‌های مردم تفحص کند، چگونه به استقبال تعهدی می‌رود که طی آن بیگانگان ضمن سرک کشی به حساب‌های بانکی کشور ما را وادار به خودتحریمی افراد و نهادهایی می‌کند که سرمایه‌ها و قهرمانان ملی هستند.


دولت تدبیر و امید در حالی ماه‌های پایانی خود را سپری می‌کند که بیش از سه سال از فعالیت‌های عمده‌اش را به برجام اختصاص و تعهدات زیادی را در این زمینه به اقشار مختلف مردم داد تا در سایه توافق صورت گرفته رونق اقتصادی نصیب مملکت شده و علاوه بر این بخش ویژه‌ای از مشکلات نظیر حضور سرمایه‌گذاران در کشور، ارتقای جایگاه ایران در دنیا در حوزه‌های مختلف و ... مرتفع شود اما گذشت زمان حکایت از موضوع دیگری داشت زیرا نتیجه نه‌تنها این نشد بلکه افشای زوایای نا پنهان واقعیت بی‌پرده‌ای را به مردم و کارشناسان نشان داد که جای دفاعی را از این عملکرد نمی‌گذارد.
البته نگاهی به پیشینه آمریکا و کشورهای هم‌پیمانش ـ که ازقضا طرف مذاکره با ایران بودند ـ صحه بر افشاگری‌های پسابرجام گذاشت و هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری نیز بیانگر این مسئله بود که از برجام و توافقات این‌چنینی آبی برای کشور گرم نمی‌شود زیرا خوی استکباری دشمنان ملت ایران هیچ تغییری نکرده است اما در این میان آنچه بیش از هر موضوعی سؤال‌برانگیز و عجیب به نظر می‌رسد اعتماد بیش‌ازحد برخی از دولتمردان به وعده‌های آمریکا و خوش‌بین بودن آن‌ها به سیاست‌های این دولت است تا جایی که گویا در بسیاری از موارد خواسته و ناخواسته آب در آسیاب آن‌ها می‌ریزند و در صورت اعتراض و انتقاد دلسوزان نظام ـ که در راستای پاسداری از ارزش‌های ملی‌مان صورت می‌گیرد ـ مخالفان را دلواپس و بعضاً کاسب تحریم می‌نامند.

معاهده «FATF» یکی از همین اقدامات عجیب‌وغریب دولت دهم است که گویا بنا دارد در این زمینه رکوردی را برای خود ثبت کند قراردادی که طی آن دو بانک ایرانی متعهد می‌شوند در انجام مبادلات ارزی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا همکاری نکنند مطمئناً با شرایط تنش بار منطقه همه ما نام این قرارگاه و فعالان آن را برای یک‌بار هم که شده شنیده‌ایم قرارگاهی که چه در شرایط کنونی و چه پیش از آن اقدامات سازنده و بزرگی را برای کشورمان انجام داده است قرارگاهی که سرداران آن در صف مقدم جبهه مقابله با دشمنان نظام اسلامی از ایران گرفته تا سوریه و ... دارند.

البته به دشمنی مثل آمریکا نمی‌توان بابت چنین قراردادی با ایران خرده گرفت زیرا آن‌ها مشغول انجام وظیفه ذاتی خودشان که همان از بین بردن محور مقاومت در منطقه است هستند اما هنوز هیچ پاسخی برای این اقدام دولت تدبیر و امید که مصداق بارز گل به خودی است نداریم که چگونه آقای روحانی حاضر است در ازای انجام معاملات بانکی و قضیه به‌ظاهر مقبولی نظیر پول‌شویی! افرادی نظیر سردار سلیمانی که نه‌تنها فخر ایرانیان بلکه محبوب همه ملت‌های ستمدیده منطقه است را برای خوشایند کدخدا و فرضاً انجام گشایش‌های اقتصادی ـ که به تجربه وعده‌ای پوشالی است و در پس آن نیز شاهد هیچ اقدام سازنده خاصی از سوی طرف‌های غربی نخواهیم بودـ در لیست تحریم آن‌هم با نیزه خودتحریمی قرار دهد.

معاهده «FATF» که دولت روحانی به استقبال آن رفته است درواقع مترصد دستیابی به لایه‌های پنهان فعالیت‌های بانکی ایران و تکمیل کردن اطلاعات خود در حوزه‌های مختلف است تا از این رهگذر بتواند به برخی از اهداف دیگر خود نیز دست یابد قراردادی که به روال سابق و معمول این دولت محرمانه است و مردم و نمایندگان همچنان از مفاد آن بی‌خبر هستند اما مروری بر فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان نشان‌دهنده این است که عضویت در آن پیامدهای منفی را برای کشورمان به دنبال دارد و در وهله اول مؤید این مطلب است که ایران بر تروریست بودن خود و نهادهایش صحه گذاشته است مطلبی که مطمئناً دستاویز مناسبی برای تبلیغات رسانه‌ای و روانی آمریکا علیه ایران و سیاست‌هایش در منطقه است.

نکته قابل‌تأمل دیگر در این میان تفاوت سیاست‌های دولتمردان دولت دهم در این خصوص است؛ از سویی وزیر اقتصاد و بانک‌های عامل سپه و ملت بر انعقاد این قرارداد اذعان کرده‌اند اما سیف رئیس‌کل بانک مرکزی از ممنوعیت هرگونه اقدام مبنی بر محدودیت یا قطع ارائه خدمات به اشخاص و نهادهای ایرانی به استناد تحریم‌ها خبر می‌دهد و سخنگوی دولت نیز صحبت در این مورد و تصمیم‌گیری درباره آن را به شورای عالی امنیت ملی واگذار می‌کند همه این اظهارنظرها در حالی صورت می‌گیرد که ظریف پیش‌ازاین گفته بود حاضر است در راستای همکاری بانک‌های خارجی با ایران از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای آن‌ها امان‌نامه ـ که در ادبیات دیپلماتیک نامه آرامش نامیده می‌شودـ بگیرد.

دولت تدبیر و امید در پاسخ به برخی از نگرانی‌ها نیز ساده‌لوحانه برخورد کرده و اطمینان می‌دهد که در صورت بروز مشکلات، راهکارهایی را در این خصوص تدوین می‌کند راهکارهایی که پیش‌ازاین قرار بود درزمینهٔ عهدشکنی آمریکا درباره تعهداتش در برجام اتخاذ شود موضوعی که همچنان مسکوت است و دولت روحانی و تیم مذاکره‌کننده دست‌بسته شاهد محاصره اقتصادی و سیاسی ایران از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند.
مطمئناً این قرارداد به سبب روشنگری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان به نتیجه نمی‌رسد و شورای عالی امنیت ملی و نمایندگان اقدامات پیشگیرانه را در این خصوص به انجام می‌رسانند تا کشور را از این تهدید مصون نگه‌دارند اما کاش آقای روحانی و اعضای کابینه اندکی به این موضوع فکر می‌کردند که سال‌ها بعد چه جایگاهی را در حافظه تاریخی ملت دارند و نام آن‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی در ردیف خادمان ملت است یا ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر