۱۳۹۴ آذر ۳, سه‌شنبه

به نام ایران، به کام شرکت‌های روسی

به نام ایران، به کام شرکت‌های روسی
اعتبار ۵ میلیارد دلاری از منابع دولت روسیه تامین می‌شود و برای طرح‌هایی در نظر گرفته شده که شرکت‌های دولتی این کشور در ایران در دست اجرا دارند.
Russland Iran Treffen Putin Rohani دیدار پوتین و روحانی
به گفته‌ی سنایی رایزنی‌هایی نیز برای دریافت یک اعتبار ۲ میلیارد دلاری از "ونش اکونوم بانک" روسیه در جریان است و این اعتبار به "چند طرح که شرکت‌های غیردولتی روسی متولی آن هستند" اختصاص می‌یابد.
به عبارت دیگر این اعتبارها گرچه برای اقتصاد بحران‌زده ایران اهمیت دارند، در وهله اول صرف رونق فعالیت شرکت‌های دولتی و خصوصی روسیه می‌شوند.
شامگاه دوشنبه، دوم آذر با حضور پوتین و روحانی و به منظور "تعمیق و تحکیم همکاری‌های مشترک" هفت سند و یادداشت تفاهم میان مقام‌های دو کشور به امضاء رسید.
به گزارش خبرگزاری ایسنا یکی از این اسناد، تفاهم‌نامه‌ای بوده که برای ساخت نیروگاه بندرعباس توسط مدیر شرکت توسعه نیروی برق ایران و رئیس شرکت "تکنوپروم اکسپورت" روسیه امضا شد.
صادرات ۲۱ میلیارد دلار کالاهای صنعتی
سفیر ایران در مسکو می‌گوید خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری به طرح‌هایی اختصاص می‌یابد که در ۲ سال گذشته بین دو کشور توافق شده است. نبروگاه بندرعباس یکی از این طرح‌هاست.
به گزارش خبرگزاری فارس، سنایی دو طرح "برقی کردن خط آهن اینچه برون - گرگان و ساخت دو نیروگاه حرارتی تولید برق در استان‌های هرمزگان و آذربایجان شرقی" را از طرح‌هایی عنوان کرد که از طریق وام دولتی روسیه تامین اعتبار می‌شوند.
روز سه‌شنبه، سوم آذر خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از روزنامه "فایننشال تایمز" نوشت: «مسکو همزمان با اعزام یکی از بزرگترین هیات‌های تجاری خود به تهران در ماه آینده، امیدوار است روابط بازرگانی خود با ایران را از طریق نهایی ساختن مذاکرات صدور کالاهای صنعتی به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد دلار، تقویت کند.»
بنابر این گزارش قرار است تا پایان آذر ماه دنیس مانتوروف، وزیر تجارت و صنعت روسیه در رأس یک هیئت ۸۰ نفره به ایران سفر کند تا زمینه گسترش روابط اقتصادی دو کشور در دوران بعد از برداشته شدن تحریم‌ها را آماده کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر