دبیرخانه هیئت علمای عظام سعودی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات تروریستی پاریس تاکید کرده است که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، از زیر چتر نظام بشار اسد بیرون آمده است.
به گزارش العربیه، در بیانیه دبیرخانه هیئت علمای بلندپایه سعودی آمده است که این اعمال تروریستی مورد تایید اسلام نیست و با هرآنچه که به عنوان رحمتی برای جهانیان نازل شده، در تضاد است.
این بیانیه تاکید کرده است این حملات تروریستی و دیگر حملاتی که اخیرا روی داده، ادامه تروریسمی است که نظام جنایتکار سوریه و یارانش علیه مردم بی‌گناه سوریه اعمال می‌کنند و آن‌ها را هدف بارانی از بشکه‌های انفجاری قرار می‌دهند.
این بیانیه افزوده است که داعش از زیر چتر نظام بشار اسد خارج شده و هم‌اکنون در حالی بازی تبادل نقش با این نظام است؛ در حالی که چشم پوشی جهان در برابر این شرایط باعث این جنایت‌های وحشتناک شده است.
دبیرخانه هیئت علمای عظام سعودی خاطرنشان کرده است که هم‌اکنون جهان نیازمند اتحاد برای مبارزه با تروریسم با موضع اخلاقی واحد است و نباید میان تروریسم و تروریسم و تروریسم بر پایه دیدگاه‌های منفعت طلبانه تفاوت قائل شد.
در همین حال وزارت امور امور خارجه سعودی به شدت حملات پاریس را محکوم کرد. عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی با توصیف این حملات به «وحشیانه» گفت که پادشاهی سعودی، این اعمال جنایتکارانه را محکوم می‌کند.
سخنان الجبیر شنبه ۱۴ نوامبر در حاشیه مشارکتش در کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه در وین مطرح می‌شود.
کشورهای عربی و جهانی، حملات شامگاه جمعه پاریس را که به کشته شدن حدود ۱۳۰ تن و زخمی شدن ۳۰۰ تن دیگر انجامید، محکوم کردند.