۱۳۹۴ شهریور ۲۰, جمعه

وزیر خارجه بحرین: مواد منفجره ای که تهران ارسال کرد برای نابودی منامه کافی است

وزیر خارجه بحرین: مواد منفجره ای که تهران ارسال کرد برای نابودی منامه کافی است

شیخ خالد به «الشرق الأوسط» گفت حوثی ها خود راه حل نظامی را انتخاب کردند
شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین
شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین
شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین تاکید کرد که توافق هسته ای که کشورهای غربی با ایران به امضا رساندند تمامی منابع تنش از ایران را تحت پوشش قرار نمی دهد. وی افزود: «اگر ایران به رویکرد قبلی خود ادامه دهد، منطقه خلیج از این توافق چیزی به دست نیاورده است».
شیخ خالد آل خلیفه در حاشیه سفر خود به پاریس با هیئت دولتی پادشاه بحرین، حمد بن عیسى آل خلیفه، که دو روز پیش به فرانسه سفر کرد، در گفتگو با «الشرق الاوسط» از ایران خواست که به شروط توافق هسته ای پایبند باشد و همچنین روابط خود را با کشورهای همسایه بهبود دهد. وی با اشاره به اطلاعیه اخیر بحرین در مورد دستگیری باند تروریستی که تلاش کرد سلاح ها ایرانی به بحرین قاچاق کند، افزود: «آیا می دانید حجم مواد قاچاق شده به بحرین چقدر است؟ این مواد برای از بین بردن کامل منامه کافی بود. ما به تنهایی آن را کشف نکردیم بلکه با متحدانمان در منطقه خلیج از جمله نیروی دریایی ایالات متحده آن را کشف کردیم».
شیخ خالد بن احمد آل خلیفه در مورد تهدید هایی که کشورهای خلیج در معرض آن هستند، گفت: «این تهدید ها قبل از انقلاب ایران وجود داشته اند. آیا شاه ایران بحرین را خواستار نبود؟ آیا صدام حسین خلیج را تهدید نکرد؟
وزیر خارجه بحرین درباره جنگ بازگرداندن مشروعیت در یمن، گفت: «کسی که راه حل نظامی را انتخاب کرد، عبد الملک الحوثی رهبر حوثی ها و متحدانش بودند».لينك به منبع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر