۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

اطلاعات مفصلي از "طرح پنهان" روسیه و ایران (3)پاسدار رحيم صفوی: روسیه در مورد سوریه با ایران هماهنگ است

اطلاعات مفصلي از "طرح پنهان" روسیه و ایران  (3)پاسدار رحيم صفوی: روسیه در مورد سوریه با ایران هماهنگ است .

2400 روسي به داعش پيوستند


مشاور علی خامنه‌ای گفت که ایران و روسیه در مورد سوریه هماهنگ عمل می‌کنند. به گفته صفوی نیروهای ایرانی آماده مقابله با تهدیدات فراتر از مرزهای خود هستند. روسیه نیز از پیوستن ۲۴۰۰ شهروند این کشور به داعش خبر داد.
سرلشکر یحیی صفوی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی
سرلشکر یحیی رحیم صفوی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی
سرلشکر یحیی رحیم صفوی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران (۲۷ شهریور / ۱۸ سپتامبر) اعلام کرد که نیروهای مسلح ایران برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در فراتر از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور آماده هستند.
وی ضمن اشاره به جنگ هشت ساله ایران و عراق به نقش کشورهای جهان از جمله آمریکا و شوروی در حمایت از رژیم صدام حسین پرداخت و افزود که حکومت سوریه به رهبری حافظ اسد، پدر بشار اسد، از معدود کشورهایی بود که آن زمان به ایران یاری رساند.
صفوی درباره همکاری کنونی جمهوری اسلامی و روسیه گفت: «روسیه در برخی از مسایل منطقه از جمله سوریه با ایران هماهنگ است.»
بر اساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در سفری به مسکو درباره همکاری‌های دو کشور در جنگ ‌داخلی سوریه با مقامات روسی گفت‌وگو داشته است. دولت آمریکا نیز در این زمینه خواستار توضیح از سوی کرملین شده است.
مقامات ایران و روسیه سفر قاسم سلیمانی به مسکو را شدیداً رد می‌کنند.
تحرکات و فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه در هفته‌های گذشته تردیدی برای محافل غربی باقی نگذاشته که روسیه خواهان حفظ بشار اسد در قدرت است.
صفوی نیز آمریکا ، اسرائیل و برخی کشورهای عربی را مسئول حوادث کنونی سوریه خواند و گفت: این کشورها طی پنج سال گذشته با اعزام هزاران تروریست اجاره‌ای به سوریه برای ساقط کردن دولت سوریه که محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها است، سوریه را دچار بحران کرده‌اند.»
ادعای ارسال "تروریست‌های اجاره‌ای" در حالی بیان می‌شود که نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان نقشی مستقیم در جنگ داخلی سوریه دارند. تا کنون شماری از اعضای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در سوریه و عراق کشته شده‌اند.
صفوی هم‌چون دیگر مقامات رسمی ایران مدعی شد: «ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان از دولت و ملت سوریه حمایت سیاسی می‌کنند و مشاوره نظامی به محور مقاومت می‌دهند.»
به گفته صفوی "رهیافت دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی" تغییر کرده و "دشمنان" می‌کوشند که نه از طریق نظامی، بلکه از راه تاثیرگذاری سیاسی و فرهنگی دست به "استحاله انقلاب" بزنند و آن را به "انحراف" بکشانند.
به گفته مقامات روسی حدود ۲۴۰۰ شهروند روسی به داعش پیوسته‌اند
به گفته مقامات روسی حدود ۲۴۰۰ شهروند روسی به داعش پیوسته‌اند
روسیه: پیوستن ۲۴۰۰ شبه‌نظامی روسی به داعش
سرگئی سمیرنف، معاون سرپرست اداره امنیت روسیه روز جمعه (۱۸ سپتامبر) اعلام کرد که ۲۴۰۰ شهروند این کشور در کنار نیروهای "دولت اسلامی" سرگرم جنگ هستند.
خبرگزاری ریا به نقل از این مقام امنیتی نوشت: «در مجموع ۳ هزار جنگ‌جوی اسلام‌گرا با تابعیت روسیه از گروه تروریستی داعش در آسیای مرکزی حمایت می‌کنند.»
سمیرنف تاکید کرد که احتمال دارد در آینده شمار پناهجویان سوری‌ای که خواهان ورود به اروپا هستند افزایش یابد و این موضوع می‌تواند برای روسیه نیز یک "تهدید بزرگ" باشد.
وی این ادعا که فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه سبب افزایش آوارگان و پناهجویان شده را رد کرد و دلیل اصلی آوارگی در سوریه را اعمال خشونت‌آمیز گروه "دولت اسلامی" دانست.
وی به همکاری روسیه و آمریکا در زمینه مقابله با تروریسم اشاره کرد و افزود: «اما این همکاری در سطح درستی صورت نمی‌گیرد.»
رایزنی کری با متحدان اروپایی درباره اوضاع سوریه
جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا نیز در روز جمعه (۱۸ سپتامبر) وارد لندن شد تا با مقامات بریتانیایی درباره اوضاع سوریه و بحران پناهجویان سوری رایزنی کند.
آمریکا نگران فعالیت نظامی اخیر روسیه در سوریه است. متحدان اروپایی آمریکا خواهان همکاری با روسیه در زمینه حل بحران سوریه هستند. جان کری در این رابطه تاکید کرد "باید نخست دریافت که انگیزه مسکو از کمک به رژیم بشار اسد چیست."
کری در روز یک‌شنبه (۲۰ سپتامبر) با فرانک- والتر اشتاین مایر، همتای آلمانی خود در برلین دیدار خواهد داشت. بحران پناهجویان سوری و نقش روسیه در سوریه محور گفت‌وگوهای وزیران خارجه دو کشور خواهد بود. آمریکا اعلام کرده است که حاضر به پذیرش ۱۰ هزار پناهجوی سوری در خاک خود است.

DW.COM

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر