به گزارش رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکا ایران تلاش کرده تا پیش از رسیدن بازرسان آزانس بین‌المللی انرزی هسته‌ای در سایت نظامی پارچین دست به «پاکسازی‌هایی» بزند.
این گزارش به عکسی ماهواره‌ای از پارچین که توسط یک مرکز تحقیقاتی و امنیتی آمریکا منتشر شده استناد دارد که از تغییرات احتمالی در این سایت خبر داده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان که پنجشنبه 6 اوت پخش شد این مقام آمریکای که هویت او کشف نشده گفته است عکس‌ها نشان می‌دهد که ایران در حال نقل و انتقال خودروهای راه‌سازی وساختمانی سنگین وزن از سایت است، تهران اما این اتهام را رد کرده و گفته که حضور بولدوزرها در این منطقه برای کشیدن یک جاده است.
اما این مقام آمریکای احتمال نقل و انتقال مواد رادیو اکتیو را بعید دانست زیار به گفته وی پنهان کردن آن کا آسانی نیست.
از سوی دیگر سناتور کریس کونز روز سه‌شنبه نسبت به تلاش احتمالی ایران برای پاکسازی پارچین اظهار نگرانی کرده بود.
در همین حال دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای، اتهامات درباره اقدام به پاکسازی پارچین را به شدت رد کرد و آن را "مضحک" خوانده است .
ایران با اشاره به این که «مساحت مرکز پارچین وسیع است و طبیعی است که ساخت و سازهایی در این مرکز انجام شود» تأکید کرده که پخش چنین اخباری جزو «تبلیغات بدخواهانه» با هدف از بین بردن توافق نامه هسته ای وین است.
در همین حال به گفته سناتور باب کروکر رئیس کمیته امور خارجی سنا، اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه با اطمینان کمتری از جلسه استماعی درباره توافقنامه هسته‌ای با حضور یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی خارج شدند.
کروکر نسبت به اینکه آمانو در این جلسه نتوانسته درباره ورود به پارچین اطمینان دهد اظهار تاسف کرد.