۱۳۹۳ دی ۲۴, چهارشنبه

گردهمايي در پاريس با حضور رئيس‌جمهور برگزيده مقاومت

گردهمايي در پاريس با حضور رئيس‌جمهور برگزيده مقاومت

همه براي بردباري و دموكراسي عليه بنيادگرايي مذهبي - همزمان با تظاهرات تاريخي مردم فرانسه
همبستگي با مردم فرانسه - محكوميت تروريسم و بنيادگرايي تحت نام اسلام  و ديكتاتوري آخوندي كانون صدور ارتجاع و فاشيسم ديني
راما ياد -وزير پيشين حقوق بشر فرانسه
دومينيك لوفور- نمايندة مجلس ملي فرانسه
هيئت شهرداران و منتخبان فرانسوي
ژان پير مولر- رئيس كميتة شهرداران فرانسوي دفاع از اشرفي‌ها
ژان پير بكه - عضو شوراي استان وال‌دواز فرانسه
سيلوي فاسيه شهردار لوپن
استاندار ايو بونه - رئيس پيشين اطلاعات فرانسه
اسقف ژاك گايو
شيخ خليل مرون - مدير مسجد بزرگ اوري پاريس -رئيس كميتة مسلمانان در فرانسه در دفاع از حقوق اشرفي‌ها
شيخ دكتر تيسير التميمي -دبير كل هيات عالي اسلامي در قدس شريف قاضي القضات پيشين فلسطين
نخست وزير سيد احمد غزالي
انيسه بومدين - اسلام شناس و استاد دانشگاه - بانوي اول الجزاير در دوران پرزيدنت بومدين
سناتور آنتونيو راتزي - دبير كميسيون خارجي سناي ايتاليا
سناتور دكترآردلين بن‌اوني - دبير كميسيون خارجة سناي روماني
سناتور كيس دلانگه - عضو كميسيون خارجة سناي هلند
اگيديوس واريكي - نماينده پارلمان ليتواني - عضومجمع پارلماني شوراي اروپا
استانيسلاو پولشاك - عضو پارلمان اروپا از جمهوري چك
پيتر ماتيوز- نمايندة پارلمان ايرلند
پائولو كازاكا
دكتر صالح رجوي
و هيأت انجمن‌هاي جوانان ايراني در خارج از كشور
دومينيك لوفور- نماينده مجلس ملي فرانسه:
خانم رئيس‌جمهور،  
خانمها، آقايان منتخبين و نمايندگان همة كشورهاي حاضر
خانمها و آقايان نمايندة مقاومت ايران
خانمها و آقايان،
اين گردهمايي كه از مدت‌ها پيش قرار بود برگزار شود، اكنون در شرايط استثنايي برگزار مي‌شود.
به‌عنوان نمايندة جمهوري در ساعت 1500 در ميدان جمهوري بودم، زيرا وظيفة من اين بود كه آنجا باشم همراه با ميليون‌ها نفري كه امروز تجمع كردند. وظيفة من همچين اين بود كه درساعت 17 -كاري دشوار - در ميان شما باشم،  به‌عنوان نمايندة مجلس و رئيس سرژي پونتواز و امروز هم‌چنين به عنوان رئيس كميتة پارلماني براي ايران دموكراتيك.
تعداد سخنرانان امروز زياد است، اما مي‌خواهم چند لحظه  با شما صحبت كنم  و به شما كه از ده‌ها سال پيش، از 35 سال پيش، با بنيادگرايي و فاشيسم مذهبي مبارزه مي‌كنيد، بگويم كه در اين لحظة استثنايي تاريخ كه امروز تجربه مي‌كنيم، وظيفة جمعي ما اين است كه بتوانيم از ديناميسم ايجاد شده، كه در تصاوير هم ديديم، كمك بگيريم تا اوضاع تغيير كند.
اين گردهمايي بايد به ما كمك كند تا به جلو حركت كنيم، آن هم با قاطعيت، بدون امتياز دادن و با روشني.
ما از چند سال پيش با هم هستيم تا مبارزه كنيم عليه رژيم آخوندها و همة آن چيزي كه نمايندگي مي‌كند، تأمين مي‌كند و اشاعه مي‌دهد. ما در فرانسه هدف قرار گرفتيم، 17 شهروند فرانسوي در اين هفته جان خود را از دست دادند، فقط 17 نفر. هر روز ده‌ها نفر قرباني اين تروريسم و ايدئولوژي هستند. همين ديروز در نيجريه با سوء قصدهاي بوكوحرام و هر روز در سوريه و عراق؛ در ضمن به‌خوبي مي‌دانيم كه اولين قربانيان اين بنيادگرايي مذهبي قبل از هر كس شهروندان كشورهاي مسلمان و مسلمانان هستند.
از پژواكي كه حوادث اين هفته در سرزمين حقوق بشر داشته بايد بهره بجوييم تا بتوانيم فردا به جلو حركت كنيم. آرزويي كه به‌همراه شما بيان مي‌كنم، همان چيزي است كه از مدت‌ها پيش مي‌گوييم، اين‌كه آن‌چه گاهي در ديپلماسي بين‌المللي منجر به برخوردهاي غير قاطع، نرمش يا پرهيز ميشود، فردا ديگر تكرار نشود. و البته آنچه كه بايد موضع جامعة بين‌المللي در برابر رژيم ايران باشد ؛ (رژيمي) كه با مواضعش بعد از اين حوادث، خود را از ديگران متمايز مي‌كند، در آنجا هر روز جوانان به اتهام اهانت به مذهب به محكوم به مرگ و محكوم به سنگسار مي‌شوند. حكومتي كه كثرتگرايي را رد مي‌كند و در آنجا بود كه يكي از معروف‌ترين فتواها در سال 1988 صادر شد، بعد از انتشار آيات شيطاني سلمان رشدي و همان زمان منجر به قتل‌هايي شد. امروز بايد همة اين مسائل پايان يابد و همة ما بايد با عزم و قاطعيت عليه بينادگرايي، عليه افراط‌گرايي مذهبي متحد شويم، حول ارزش‌هاي قوي مثل آزادي، برابري و جدايي دين از دولت.
اين است كه خانم رئيس‌جمهور، ما فردا ادامه خواهيم داد، در پارلمان فرانسه با همكارانم هم در مجلس ملي و هم در سنا و فكر مي‌كنم اين يك گام مهم در مبارزه براي دموكراسي، آزادي و ريشه‌كن‌كردن بنيادگرايي و افراط‌گرايي مذهبي است كه آن‌را با هم، به‌پيش خواهيم برد.


اسقف ژاك گايو
خانم رئيس‌جمهور، دوستان گرامي، مي‌خواهم دو احساسم را با شما در ميان بگذارم از شركت كوتاهم در راهپيمايي بزرگ جمهوري‌خواهي امروز بعد از ظهر. از اين جمعيت انبوه دلگرم شدم، آنها آمده  بودند تا به بربريت، افراط‌گرايي مذهبي و نفرت «نه» بگويند. دلگرم‌كننده است كه زنان و مرداني را ببينيم كه از آزادي بيان دفاع مي‌كنند. مردان و زناني كه ترس را نمي‌پذيرند و تسليم آن نمي‌شوند.
احساسم اين بود كه اين جمعيت عظيم، بهترين جلوة خود را بارز مي‌كرد. دومين احساسم مربوط به همبستگي بين‌المللي است. رئيس‌جمهور گفت كه امروز پاريس به پايتخت جهان تبديل شده است. بله، پيام‌هايي از همه‌جا مي‌رسيد، نمايندگان كشورهاي مختلف حضور داشتند. شهرونداني در جهان مدافع آزادي‌ها هستند، هم‌چون اينجا در فرانسه و اين دلگرم‌كننده است. از آنجايي كه در آغاز  سال هستيم مي‌خواهم با فروتني سه آرزو را با شما مطرح كنم، سه آرزو براي مقاومت ايران. اولين آرزويم اين است كه بگويم: با عزمي راسخ عليه بربريت رژيم آخوندها مبارزه كنيم، عليه افراطي‌گري مذهبي و نقض حقوق بشر آن، آن‌چه هم‌اكنون در ليبرتي اتفاق مي‌افتد، جلوة بارزي از نقض حقوق بشر به‌طور روزمره است. از اين‌رو ما نبايد هوشياري خود را از دست بدهيم، مبارزه بايد ادامه يابد. دومين آرزويم اين است كه اسلام و افراط‌گرايي اسلامي را قاطي نكنيم.
سومين و آخرين آرزويم اين است كه متحد بمانيم، مقاومت ايران و تمام دوستان متحد بمانيم حول خانم رئيس‌جمهور، اين‌كه تفرقي وجود نداشته باشد، به حضور همگي نياز است. و قدرت ما وحدت و اتحاد ما است. سال نو مبارك.

استاندار ايوبونه
خانم رئيس جمهور، دوستان گرامي
در گير و دار وقايعي كه امروز فرانسه را در مي نوردد  كه همه ما به نوعي در آن قرار داريم دو چيز را نبايد فراموش كرد كه من امروز مي‌خواهم خيلي مختصر به شما بگويم. اول اينكه اگر چه مهم است كه تروريسم سازمانها را با قاطعيت تمام محكوم كنيم با هر  انگيزه اي كه باشد، اعم از هويتي يا بدتر از آن عقيدتي، افرادي كه ميخواهند ايدئولوژي خود را بر ما تحميل كنند. هر چند بايد اين تروريسم را محكوم و با آن مقابله كنيم، نوع ديگري از تروريسم هست  كه به آن پرداخته نمي شود يا خيلي كم به آن توجه مي شود و بسيار هم خطرناك‌تر هست، آن تروريسم دولتي است، بسيار خطرناك تر است كه يك دولت مستقر با امكاناتي كه در دست دارد، دست به تعدي به مردم بزند و خشونت را در خارج مرزهاي خودش اعمال كند. اين تروريسم، تروريسم دولتي خطرناك‌ترين نوعي است كه مي توان تصور كرد و امروز نبايد آن را به فراموشي سپرد با اين توجيه كه تشكل هاي ديگر هستند كه دست به اين اعمال غيرقابل قبول مي زنند. و اگر اجازه بدهيد مي‌خواهم الان يادي از قربانيان اين تروريسم هم بكنم. با ديدن حضور دوستم سيد احمد غزالي مي‌توانم بگويم كه دوستان الجزايري ما در دهه 90 بيش از ما رنج برده‌اند در حاليكه ما در بي‌تفاوتي تقريباً تمام عيار به سر مي‌برديم. و هم چنين نبايد از ياد برد نبردي كه شما به پيش مي بريد با مبارزين تان و بايد بگويم تقريباً تنها، بر ضد يك حكومت بشدت مسلح با امكانات ديپلوماتيك و منابعي كه در اختيار دارد و با امكانات فشار آوردن متنوعي كه در اختيار دارد، و شما با آن مقابله ميكنيد با شجاعتي كه من آن را عميقاً مي‌ستايم.
امروز براستي زمان آن است كه  تجليل كنيم از افرادي كه با شجاعت و با اعتقاد، به باورهايي مهر تاييد زده‌اند و بايد تجليل باز هم قوي‌تري كرد از آنهايي كه از چند ده سال پيش‌تر در اين مسير بوده‌اند و تجليلي كه مي‌كنيم بايد بزرگداشتي باشد براي مقاومت، از هر نوع مقاومتي، اگر به ياري مقاومت بر نخيزيم، اگر اين شجاعت را نداشته باشيم كه خودمان را در صف آنها جا بدهيم، زيبا ترين تظاهرات دنيا هم به درد چيزي نخواهد خورد. شايد اين حرف‌هايي نبود كه در ابتداي سال جديد بايد  گفته مي‌شد ولي چيز ديگري نمي توانستم بگويم. از صميم قلب براي همه شما آرزوي يك سال جديد عالي ميكنم.
سال نو مبارك.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر