۱۳۹۳ بهمن ۷, سه‌شنبه

شبه نظاميان تحت فرماندهي قاسم سليماني، 70 نفر را در ديالي قتل عام كردند




به گزارش تلويزيون الجزيره در 6 بهمن 93 ناهده دائيني پارلمانتر از استان ديالي عراق گفت، شبه نظاميان بسيج مردمي كه در كنار نيروهاي دولتي مي جنگند قتل عام بزرگي مرتكب شده اند، اين شبه نظاميان 70 شهروند كه در يكي از روستاهاي شهرك شروين در شمال شرقي استان ديالي ساكن بودند را اعدام كرده اند.
مجري: از بغداد پارلمانتر خانم ناهده دائيني با ما در ارتباط هستند، آيا جزئيات بيشتري از قتل‌عامي كه شبه نظاميان بسيج مردمي مرتكب شدند، در دست داريد؟
ناهده دائيني: بله اين قتل عام صورت گرفته است و از سوي شبه نظاميان بوده است و نه از سوي نيروهاي بسيج مردمي. از سوي شبه نظامياني كه از سوي طرفهاي امنيتي پشتيباني مي شوند اين قتل عام صورت گرفته است، امروز شهرستان مقداديه توسط نيروهاي ارتش و پليس و نيروهاي بسيج مردمي به‌طور كامل آزاد شده است و در آن‌جا هيچ خسارتهايي نبوده است الا در منطقه شروين كه دوازده مسجد و صدها خانه مسكوني را منفجر كرده اند.
مجري: اين شبه نظاميان وابسته به چه كسي هستند؟
ناهده دائيني: اين شبه نظاميان وابسته به احزاب سياسي هستند و از سوي طرفهاي امنيتي پشتيباني مي شوند. به‌طوري‌كه با خودروهاي دولتي تردد مي كنند
مجري: آيا كسي از اين كارها حمايت مي كند؟
ناهده دائيني: اين اولين بار نيست كه ما اين چيزها را مي گوييم، امروز 70نفر از آوارگان اعدام شده اند. سه ماه پيش 400نفر از روستاهاي مقداديه به روستاي بروان كوچ كردند و در آن‌جا توسط اين شبه نظاميان محاصره شدند. 40نفر از اين آوارگان در گذشته ربوده شدند و كسي از سرنوشت آنها خبر ندارد. اما اين موضوع از سوي ارگانهاي امنيتي مورد توجه قرار نگرفت چرا كه اين شبه نظاميان قويتر از ارگانهاي امنيتي هستند. امروز شبه نظاميان در استان ديالي فراتر و قويتر از قانون هستند.
مجري: آيا اينها شبه نظاميان فرقه گرا هستند؟
ناهده دائيني: بله اينها شبه نظاميان فرقه گرا هستند، شبه نظاميان فرقه گرا وارد مناطق و روستاها مي شوند و در حق جمعيت سني از عشيره الجبور و المهداوي جنايت انجام مي دهند. 70نفر را اعدام كرده اند كه در بين اين اعدام شدگان كودكان نيز هستند و اكثر ضربه‌ها و تيرهاي خلاص به سر بوده است.
مجري: آيا نيروهاي دولتي مي دانند كه اين شبه نظاميان چه كار مي كنند؟
ناهده دائيني: بله مي دانند كه اينها چه كار مي كنند، اينها نقاط ايست و بازرسي را به روي اين شبه نظاميان باز مي كنند و ارگانهاي امنيتي هم مي دانند كه اين شبه نظاميان به كجا مي روند و چه كار مي كنند اما ارگانهاي امنيتي كاري انجام نمي دهند در واقع ارگانهاي امنيتي و شبه نظاميان يگ گروه هستند يكي از ديگري حمايت مي كند.
مجري: آيا آن چه كه شبه نظاميان انجام مي دهند در كادر عمليات انتقامجويانه هست؟
ناهده دائيني: موردي نبوده كه بتوان گفت كه انتقامجويانه بوده است اما كاري كه انجام مي گيرد تغيير بافت جمعيتي و مجبور كردن يك گروه مشخص به كوچ است. به‌ويژه بعد از آزادي مقداديه و تلاش اهالي شهر به بازگشت به خانه هايشان اين كارها شدت يافته است. شبه نظاميان اين قتل عام را انجام داده اند كه خانواده ها از بازگشت مجدد به خانه هايشان صرفنظر كنند. هيچ مانعي براي كنترل اين شبه نظاميان نه از طرف دولت و نه از وزيران امنيتي وجود ندارد و من مطمئن هستم كه چند روز ديگر فرماندهان امنيتي كه در اين منطقه حضور دارند و به دليل رابطشان با شبه نظاميان مورد احترام و تجليل قرار خواهند گرفت. »

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر