۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

بزرگداشت قهرمانان خلق شهادت مجاهد خلق اصغر شريفي از مجروحان حمله موشكي خرداد 1392 به ليبرتي

شهادت مجاهد خلق اصغر شريفي از مجروحان حمله موشكي خرداد 1392 به ليبرتي

10 بهمن, 1393
پيام تسليت مريم رجوي
ظهر جمعه 10 بهمن 1393 مجاهد خلق اصغر شريفي، از مسئولان قديمي سازمان مجاهدين خلق ايران با 45 سال سابقه سياسي و مبارزاتي، زنداني سياسي زمان شاه، مهندس نفت از دانشكده نفت آبادان و عضو شوراي ملي مقاومت كه در حمله موشكي 25 خرداد 1392 از ناحيه سر و صورت و گردن مورد اصابت واقع و به شدت مجروح شده بود، پس از 25 روز كه در حالت كما بسر مي برد، در بيمارستان در آلباني به شهادت رسيد.

اصغر شريفي پس از جراحت شديد در حمله موشكي (اطلاعيه شماره 3 حمله موشكي- دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران 25 خرداد 1392) از ليبرتي به بيمارستان يرموك بغداد منتقل شد اما به گفته پزشكان عراقي بيرون آوردن تركشها از جمجمه، امكان پذير نبود.
او به همين خاطر با  سر دردهاي شديد و مستمر مواجه بود و سرانجام با يك ماه تأخير با تلاشهاي بسيار به آلباني منتقل گرديد و تحت درمان قرار گرفت.
وضعيت مجروح از نيمه دي ماه 93 به خاطر جراحت و آثار تركشها به وخامت گراييد و مجدداً در تيرانا در بيمارستان بستري شد در حالي‌كه ضايعات ناشي از تركشها در سراسر مغز منتشر شده بود. سرانجام اين مجاهد والامقام پس از 25 روز كه در حالت كُما بسر مي برد ظهر امروز به كاروان شهيدان آزادي و مقاومت ايران پيوست.
اصغر شريفي متولد 1328 در شهر قم، از دوران دانشجويي در آبادان در سال 1348 در صفوف مبارزه عليه ديكتاتوري رژيم دست نشانده سلطنتي قرار گرفت و از سال 1350 به مجاهدين پيوست. در سال 1353 توسط ساواك شاه دستگير و تحت شكنجه قرار گرفت و 3 سال و نيم را در زندان سپري كرد.
مهندس اصغر شريفي بعد از انقلاب ضد سلطنتي رياست اداره بررسي و همكاريهاي مطبوعاتي وزارت ارشاد را در دولت بازرگان به عهده گرفت اما چند ماه بعد در اعتراض به سركوب آزادي ها و اختناق فزاينده آخوندي، اين وزارتخانه را ترك كرد.
اصغر در مرحله مبارزات افشاگرانه سياسي عليه رژيم آخوندي و سپس در فاز نظامي و زندگي مخفي و بعد از آن در ارتش آزاديبخش ملي مسئوليت هاي متعددي را در كمال شايستگي به انجام رساند.
روز 25 خرداد 1392، ساعتي قبل از اعلام نتايج نمايش انتخابات رياست جمهوري رژيم آخوندي، ليبرتي با زمينه سازيهاي سياسي پيشين از جانب اطلاعات آخوندها و همدستان و مزدوران رژيم ، هنگام ظهر و تجمع مجاهدين براي ناهار، به دستور خامنه‌اي  هدف حمله جنايتكارانه  موشكي قرار گرفت كه طي آن مجاهدان خلق كلثوم صراحتي و جواد نقاشان به شهادت رسيدند و اصغر شريفي و شماري ديگر از مجاهدين مجروح شدند.
مجاهد خلق اصغر شريفي چهار روز پس از حمله موشكي، به كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد نوشت:
«ما برخلاف ميلمان به ليبرتي منتقل شديم. به ما وعده داده مي‌شد كه در كمپ ليبرتي از امنيت و سلامت بيشتر برخوردار خواهيم بود. ما متعجب هستيم كه چگونه است كه تا كنون بر عليه دو حمله جنايتكارانه موشكي كه در 9 فوريه و 15 ژوئن 2013 توسط عوامل رژيم ايران و با همكاري كامل دولت عراق عليه ما صورت گرفت و طي آن 10 نفر از خواهران و برادران ما كشته و صدها نفر ديگر مجروح شدند موضعگيري نكرديد. طي اين مدت، هيچ اقدامي از سوي شما در اين خصوص  صورت نگرفت. مانتيورهاي يونامي و به‌خصوص دوراني (افغاني)كه ما بارها در رابطه با وي براي شما نامه نوشته‌ايم تا قبل از حمله موشكي مستمرا به اماكن ما مراجعه كرده و ضمن مزاحمت براي ما از اماكن مختلف بي‌جهت عكس مي‌گرفت. اين شخص و تيم او چندين بار به سالن غذاخوري ما آمده و عكس آنرا از داخل و بيرون گرفته بودند. ما نمي‌دانيم اين عكسها را براي چه كاري مي‌خواست. متاسفانه همين سالن مورد اصابت قرار  گرفت و ما نيز در همين محل مجروح شديم. ما عكسهايي از سالن و مراجعه تيم يونامي به اين سالن را ضميمه مي‌كنيم. ما از شما مي‌خواهيم اين عمل جنايتكارانه را كه جنايت عليه بشريت است، محكوم نموده و خواهان انجام تحقيقات بيطرفانه، مستقل و فوري در اين باره شويد و اجازه ندهيد كه رژيم ايران و دولت عراق از سكوت شما براي ادامه جناياتشان سوء استفاده كنند».
مريم رجوي، مجاهد خلق اصغر شريفي را مظهر وارستگي و پاكبازي و نمونه‌يي از بزرگمردان  انقلابي توصيف كرد كه با گذشتن از همه چيز خود، با پايداري و مقاومت همه‌جانبه، تمام هستي خود را صرف تحقق آرمان رهايي و آزادي مردم ايران مي‌كنند، قهرماناني كه نويدبخش بخش آينده‌يي درخشان و عاري از ستم و نابرابري براي مردم و تاريخ ايران هستند.
وي شهادت اين رزمندة والامقام آزادي را به خانواده بزرگ مقاومت ايران، به همه مجاهدين و رزم آوران آزادي به ويژه فرزند مجاهدش احسان شريفي در زندان ليبرتي  و به ديگر اعضاي خانواده شريفي از جمله دخترش مريم  و نيز به مردم و جوانان قم تسليت گفت و تاكيد كرد جوشش همين خونهاي پاك، تومار رژيم پليد آخوندي را در هم مي‌پيچد و آزادي و حاكميت مردمي را در ميهن اسير برقرار مي كند.
مريم رجوي، بار ديگر وظايف و تعهدات مكتوب و مكرر آمريكا و سازمان ملل را در قبال امنيت و سلامت ساكنان ليبرتي خاطر نشان كرد و خواستار اقدامات بلادرنگ براي ممانعت از قربانيان بيشتر گرديد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
10 بهمن 1393(30ژانويه 2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر