۱۳۹۳ بهمن ۳, جمعه

پیاده‌روی ظریف و کری به نماز جمعه تهران هم رسید


سیاست

پیاده‌روی ظریف و کری به نماز جمعه تهران هم رسید

امام جمعه موقت تهران قدم زدن وزیر امور خارجه ایران با همتای آمریکایی خود در جریان مذاکرات هسته‌ای ژنو را "دور از شأن دیپلماسی جمهوری اسلامی" خواند. او چندی پیش هم گفته بود مشروعیت رئیس جمهور به رأی مردم نیست.
وزیران خارجه ایران و امریکا در ژنو وزیران خارجه ایران و امریکا در ژنو
قدم زدن ربع ساعته محمد جواد ظریف با وزیر خارجه آمریکا در میانه مذاکرات ژنو (۱۴ ژانویه/ ۲۴ دی) که بیش از ۶ ساعت طول کشید، با واکنش‌های تندی روبرو شده که همچنان ادامه دارند.
حدود ده روز پس از این مذاکرات، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه گفت: «اینکه ما در انظار عمومی در چنین شرایطی با آن‌ها قدم بزنیم و خوش و بش کنیم در شأن دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و ملت ما این را نمی‌پسندد.» .
وزیر خارجه ایران در ادامه سفر اروپایی خود ۱۶ ژانویه نیز برای دیدار با همتای فرانسوی خود وارد پاریس شد. این سفر ۹ روز پس از حمله تروریستی اسلام‌گرایان به دفتر نشریه "شارلی ابدو" در پاریس و همبستگی جهانی کشورهای غربی در حمایت از آزادی بیان انجام شد.
کاظم صدیقی با اشاره به این حمله که رهبر گروه تروریستی القاعده یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفته گفت: «این عمل تروریستی نیز مبهم است و بعید نیست که از جانب خود آن‌ها بوده باشد تا مجوزی برای کارهای آن‌ها باشد مثل حمله به افغانستان که برای آن دنبال بهانه می‌گشتند.»
بیشتر بخوانید: راهپیمایی‌ تاریخی در فرانسه به یاد قربانیان ترورهای پاریس
دويچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر