۱۳۹۷ اردیبهشت ۹, یکشنبه

سال سخت ۹۷ و چشم‌انداز شعله‌ور شدن کلان‌شهرها

سال سخت ۹۷ و چشم‌انداز شعله‌ور شدن کلان‌شهرها

ترس از قیام ایران
ترس از قیام ایران
مقامهای رژیم از جمله خامنه‌ای، روحانی و اعضای دولت او با گفتاردرمانی تلاش می‌کنند اوضاع را رو به‌راه و آینده نظام را روشن و مشکلات را رو به حل جلوه دهند.
این در حالی است که در اظهارات و مطالب مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی، وحشت از توفان و سونامی که در تقدیر و در راه است موج می‌زند. به‌گونه‌یی که در این روزها ناامیدی نسبت به آینده نظام و سرنوشت آن در گفته‌های مهر‌ها و رسانه‌های هر دو باند زیاد ابراز می‌شود و روز‌به‌روز هم این ناامیدی عمیق‌تر و شدیدتر‌ می‌شود.
اسحاق جهانگیری معاون آخوند حسن روحانی تحت عنوان «نارسایی‌ها» به بحرانهای داخلی گریبانگیر آن اعتراف می‌کند و در زمینه بحران خارجی بر سر برجام، سیاست منطقه‌یی و برنامه موشکی و فشاری که از این بابت توسط قدرتهای جهانی به آن وارد می‌شود، هراسش را  نیز چنین ابراز می‌دارد: «طی ۲-۳روز اخیر تهدیدات زیادی علیه کشور ایران مطرح شد و اظهارات گستاخانه‌یی در این‌باره به زبان آورده شد، نفس این‌که راجع به کشور بزرگی مثل ایران این‌گونه حرف بزنند نشان بدی از دنیای امروز است».(خبرگزاری ایسنا ۸اردیبهشت ۹۷)
به‌رغم این‌که باند موسوم به اصلاح‌طلب شیادانه تلاش می‌کند وانمود کند که به‌اصطلاح وزنه‌‌یی در درون حاکمیت است و برای برون‌رفت آن از بحرانها راه‌حل در دست دارد و...، ابراهیم اصغرزاده یکی از عناصر آن، این باند را «پفکی» می‌داند که سران و عناصر آن به‌دنبال «توجیه وضع موجود هستند».
این مهره باند مغلوب ضمن اشاره به قیام دیماه سال ۹۶ که مردم شعار می‌دادند «اصلاح‌طلب، ‌اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» به مردودیت هر دو باند درونی حکومت آخوندی از طرف مردم ایران اعتراف و به باند موسوم به اصلاح‌طلب توصیه می‌کند: «توصیه اول من این است که شرایط را به سمتی نبرند که جوی از ناامیدی را به جامعه شهری القا کنند. ما الآن در شرایط خوبی نیستیم. هم اصلاح‌طلبان و هم دولت تحت فشار قرار دارند. سال ۹۷ سال سختی خواهد بود و ممکن است با شرایط متفاوتی مواجه شویم که به کلان‌شهرها هم کشیده شود».(سایت خبرآنلاین ۸اردیبهشت ۹۷)
آخوند موسوی تبریزی دادستان اسبق نیز ضمن هراس از وضعیت انفجاری جامعه اعتراف می‌کند که نفرت مردم از «دستگاههای اجرایی افزایش یافته است».
دادستان رژیم در دهه ۶۰  ناکار‌آمدی مهره‌ها و مدیران دولت روحانی را زیر ضرب برده است زیرا آنها «کارخانه تولید نارضایتی راه‌انداخته‌اند. این در حالی است که مخالفان نظام نیز در خارج از کشور تا آنجا که می‌توانند روی این موضوعات مانور تبلیغاتی می‌دهند و از آن سوءاستفاده می‌کنند».(خبرگزاری ایسنا ۸اردیبهشت ۹۷)
شهربانو امانی، عضو سابق مجلس ارتجاع، با اذعان به این‌که عملکردهای ضدمردمی حاکمیت باعث نفرت و خروش مردم علیه حاکمیت شده است اذعان می‌کند که جنایات رژیم را «مردم فراموش نمی‌کنند».
این مهره باند مغلوب ابراز امیدواری می‌کند «در این برهه از زمان» سردمداران به «ناتوانی» برای حل مشکلات اذعان کنند و تا دیر نشده «ناتوانی را ابراز دارند»‌ و با مردم مطرح کنند و «از آنها کمک بخواهند».(سایت خبرآنلاین ۸اردیبشهت ۹۷)
ابراهیم رزاقی، اقتصاددان حکومتی از باند خامنه‌ای نیز به سرکوب زحمتکشان و کارگران توسط نهادهای سرکوب و دولت ضدمردمی اعتراف می‌کند و می‌افزاید: «اکنون در میان مسئولان مملکتی، کسی به فکر حقوق کارگر نیست. راه‌کار شرایط موجود این است که کارگران، کارمندان، بازنشستگان، کشاورزان و... متشکل شوند، تا جایی که در توان دارند مطالبه‌گری کنند و دولت و مجلس را مجبور به تمکین در مقابل خواسته‌هایشان کنند».(خبرگزاری ایلنا ۸اردیبهشت ۹۷)
آن مهر‌ه حکومتی(ابراهیم اصغرزاده) اعتراف می‌کند که باند موسوم به‌اصطلاح‌طلب «پفکی» است که این حرف او بسیار واقعی است، اما واقعیت بالاتر این است که نظام ولایت فقیه در تمامیتش «پفکی» است.
سران و مهر‌ه‌های رژیم برای آن که راه‌حلی برای برون‌رفت از بحرانها و مصائبی که گریبانگیر آن است بدهند، کارشان به روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در رابطه با سرنوشت شومی که در انتظار آن است، و ابراز نگرانی از قیام و خروش مردم کشیده شده است. تاثیر‌گذاری فشارهای داخلی و خارجی چنین وضعیت غیرقابل‌برگشتی را به‌وجود آورده است که در تمامی زمینه‌ها در بن‌بست قرار بگیرد و مهر‌های آن هم نسبت به آینده آن این چنین وحشت‌زده شوند. 
جهانگیری تصویر جامعی از مصیبتهای داخلی و خارجی را ارائه داد و گفت: «یک پیوستگی بی‌سابقه‌‌یی میان چالشهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی به وجود آمده و هر مساله‌ بین‌المللی می‌تواند بر مسائل اقتصادی و اجتماعی ما تاثیر بگذارد و مسائل داخلی بر مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی مؤثر باشد».(خبرگزاری ایسنا اول اردیبهشت ۹۷)
مجموعه‌ این شرایط است که مهره‌‌ها و رسانه‌های حکومتی را  نسبت به آینده نظام ناامید کرده است، خصوصاً این‌که از توفان و سونامی هم که در تقدیر آن است گریزی ندارد.    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر