۱۳۹۷ فروردین ۲۵, شنبه

مهدی مطهرنیا : باید کلاه خود را محکم بچسبند و خود را از این منازعه بیرون بکشند

 مهدی مطهرنیا : باید کلاه خود را محکم بچسبند و خود را از این منازعه بیرون بکشند
 

مهدی مطهرنیا (زاده۱۳۴۴، کاشاناستاد دانشگاه، آینده‌پژوه و تئوریسین سیاسی است.[۱] او استاد دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای قم، تهران مرکز؛ تهران شمال و استاد مدعو در دانشگاه‌های عالی دفاع ملی، و صیاد شیرازی در رشته‌های علوم سیاسی، آینده پژوهی، جامعه‌شناسی، و مدیریت فرهنگی بوده‌است.[۲] او از نظریه پردازان توسعه در ایران است که خود را تحول‌خواه می‌نامد و از دیرباز نظرات سیاسی وی در موارد متعددی در عین نقد؛ با سیاست‌های اکبر هاشمی رفسنجانی در دهه پایانی عمر وی همسو بوده‌است.[۳]
مهدی مطهرنیا علاوه بر تدریس سابقه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در سمت ریاست پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی[۴] و نیز بخش‌های محتوایی صدا و سیمای جمهوری اسلامی را دارد. او در زمینه علوم اجتماعی و سیاسی، آینده پژوهی، ارتباطات و رسانه‌ها و نیز امنیت و عملیات روانی صاحب کتاب و مقاله است.[۵] مفاهیمی چون «پرسمان» و «باریخ‌شناسی» و نظریه‌های «هارتلند بزرگ»، «اتاق شیشه‌ای» و «گوی بلورین» و «فلک بلورین یا آبگینه» (سه‌گانه‌های آبگونه) از اوست.
در پی حملات امرور متفقین به مواضع حکومت سوریه، یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در تهران گفته: طوفان سهمگینی در منطقه برخاسته است و امکان وقوع گردباد افزایش پیداکرده است. این طوفان سهمگین و گردباد بین قدرت‌های بزرگ بین المللی برای محتوابخشی به آینده نظام بین الملل شکل گرفته است. اگر زمانی جغرافیای اصلی معارضه بین المللی در اروپا و در جنگ جهانی دوم بود و بسیاری از کشور‌های منطقه هزینه مبارزات بین‌المللی قدرت‌های بزرگ زمان شدند، امروز این معنا در منطقه خاورمیانه در حال زایش است.
مهدی مطهرنیا در گفتگو با سایت فرارو به حاکمان ایران توصیه کرد که برای حفظ آینده خود باید کلاه خود را محکم بچسبند و خود را از این منازعه بیرون بکشند.
وی گفت: باید کلاه خود را محکم بچسبیم تا طوفان آن را از سرمان برندارد و اگر گردباد هم به وجود آمد ما را از زمین برنکند. جمهوری اسلامی باید در ارتباط با سوریه، از دفاع از شخص بشار اسد و هیات حاکمه دمشق به دفاع از مردم سوریه تغییر موضع دهد. ما باید حداکثر تلاشمان را به کار گیریم که خود را از این منازعه بیرون بکشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر