۱۳۹۷ فروردین ۲۲, چهارشنبه

عقب نشینی یا وحشت - وزیر ارشاد ایران: هنوز هیچ تصمیمی برای فیلترینگ تلگرام گرفته نشده است


عقب نشینی یا وحشت - وزیر ارشاد ایران: هنوز هیچ تصمیمی برای فیلترینگ تلگرام گرفته نشده است


mediaعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان جلسه هیأت دولت، به سؤال خبرنگاران درباره جلسه مرکز ملی فضای مجازی با پیام رسان‌های بیش از یک میلیون کاربر، پاسخ می‌گوید. چهارشنبه ٢٢ فروردین/ ١١ آوریل ٢٠۱٨
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ایران اعلام نموده است که هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر فیلترینگ "تلگرام" اتخاذ نشده است و این موضوع در حوزه مراکز تصمیم‌گیری مربوطه است.
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشنبه ٢٢ فروردین/ ١١ آوریل، در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درمورد جلسه مرکز ملی فضای مجازی با پیام رسان‌های بیش از یک میلیون کاربر، اظهار داشت که «توسعه پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند حمایت و اجماع ملی است».
وی با اشاره به بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد شرایط فعلی کشور، یادآور شد که فضای مجازی همانند یک انقلاب صنعتی، یک دورۀ جدید را آغاز نموده است و ما اگر بتوانیم در این دوره با حضور فعال‌تری در فضای مجازی حرکت کنیم، سهم بیشتری می‌توان در آن ایفا نمود. وی فضای مجازی را بسیار متنوع توصیف نمود که متشکل از حوزه‌های زیرساختی و کارکردی گوناگونی است که یکی از این حوزه‌های زیرساختی، پیام رسان‌های داخلی می‌باشند.
"سیدعباس صالحی" با تأکید بر حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، در پاسخ به سؤالی دربارۀ فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی با توجه به کاربران زیاد آن، خاطر نشان کرد که تصمیم در این مورد را باید به همان مراکز مرتبط به فیلترینگ واگذار نمود.
وی درمورد اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران نیز گفت که قرار شده است برای تسهیل در امر دسترسی خبرنگاران، استفاده از اینترنت بدون فیلتر، برای خبرنگارانی که به استفاده از این نوع اینترنت تمایل دارند حمایت شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر