۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۹, شنبه

خسارات سیل در مشهد بر اثر تبهکاریهای رژیم

 

خسارات سیل در مشهد بر اثر تبهکاریهای رژیم

سیل در مشهد
سیل در مشهد

خسارات سیل در مشهد بر اثر تبهکاریهای رژیم

انزجار مردم از انکارها و دعاوی وقیحانه کارگزاران حکومتی

 

به‌دنبال برملا شدن تبهکاریهای رژیم آخوندی در از بین بردن موانع طبیعی و دفاعی در مسیر سیلابها که باعث ویرانیهای گسترده و جان باختن مردم در اثر بارندگی کوتاه مدت شده است، کارگزاران رژیم با وقاحت به انکار واقعیتهای آشکار پرداخته و حتی مدعی شدند سیلی در کار نبود و فقط آبگرفتگی بوده است

اظهارات وقیحانه سرکردگان حکومتی در انکار خسارات سیل در حالیست که پس از گذشت دو روز از جاری شدن سیل هم‌چنان برخی از راهها از جمله جاده فریمان به مشهد و هم‌چنین راه ۱۰ روستای شهرستان مانه مسدود است و احتمال وقوع مجدد سیل در خراسان و چند استان دیگر مردم را نگران کرده است.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا درباره علت سرازیر شدن سیل در خیابانهای مشهد ادعا کرد که «پس از بارش شدید باران، حجم عظیمی از آب پشت دیوارهای باغی متعلق به آستان قدس جمع شده بود که تخریب بخشی از دیوارهای این باغ به‌علت فشار شدید آب باعث هجوم آب به‌صورت ناگهانی به یکی از کوچه‌های منطقه سیدی و در نتیجه غافل‌گیری مردم شد. ورود این حجم از آب به خانه‌های ساکنان منطقه تا ارتفاع یک و نیم تا ۲ متر، خسارات زیادی را به مردم وارد و مشکلات فراوانی ایجاد کرد. به همراه این سیل انبوهی از گل‌ولای، شن و ماسه به خانه‌های مردم وارد شد. شدت بسیار زیاد سیلاب باعث جابه‌جایی و به حرکت درآوردن لوازم سنگینی مانند یخچال در منازل مسکونی شد.

 

به گزارش سایت حکومتی انتخاب، یک عضو شورای حکومتی شهر مشهد درباره جاری شدن سیل در این اعتراف کرد که یکی از نکات اساسی سیل مربوط به ساخت و ساز های غیرمجاز، ساخت کمربند جنوبی در کوهشاد است. کوه‌ها را تراش دادند و جاده‌یی در کوه احداث کرده‌اند. از نظر محیط‌زیست، هر کاری که می‌خواهد در مشهد انجام شود، باید با مطالعه کارشناسی انجام شود.

یک عضو دیگر شورای حکومتی شهر مشهد نیز اعتراف کرد که به‌دلیل فقدان یا تخریب آب بندها در مسیر بارش هیچ مانعی برای گرفتن سرعت آب وجود نداشت و فقدان آب بندها این حجم از خسارت را وارد کرده است. وی افزود: برخی از مفقودی‌ها بچه‌هایی هستند که مدارسشان تعطیل شده بود.

سایت حکومتی انتخاب یک فایل صوتی از کلیدری رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهر مشهد را منتشر کرد که در آن این عامل رژیم در شهرداری، سیل مشهد را آبگرفتگی جزیی قلمداد می‌کند.

 

کلیدری رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهر مشهد:

خبرنگار: برای این سیلی که آمده لطف کنید توضیح کوتاه بدید.

کلیدری: سیل کدوم سیل؟ بارندگی سیل؟نه!اصلا این‌طوری نیست. همه جا در کنترله.

خبرنگار: در بولوار نماز سیلاب آمده آقای کلیدری

کلیدری: نه، نه، نه سیلاب نیست. نه، نه، نه. ببینید آب گرفتگی است رد می‌شود. همه جای دنیا همینجوریه.

خبرنگار: نه اصلاً حرکت ماشینها متوقف شده

کلیدری: نه من دارم تو دوربین نگاه می‌کنم یک آب گرفتگی جزیی بوده است. بحث خاصی نداریم. حل شد! من پای مانیتورم زنده دارم نگاه می‌کنم موضوعات را. دو سه بیشتر آبگرفتگی نیست (بلوار نماز). بوده. الحمدالله دارم نگاه می‌کنم. آبگرفتگی بوده بحث خاصی نیست.

خبرنگار: فیلمهاش هست. ماشینها را آب برده. آبگرفتگی نیست.

کلیدری: نه بابا. اینجوری نیست. ماشین کارتنی بوده! ماشین آهنی نبوده. فیلمهاش را بدید من هم نگاه کنم.

 

رسوایی این اظهارات وقیحانه بقدری بود که استاندار رژیم در خراسان رضوی، مجبور شد مدیر ستاد بحران رژیم در مشهد را برکنار کند.

 

در این میان رسانه‌های رژیم نوشتند که پاسدار وحیدی وزیر کشور رئیسی جلاد که برای کنترل اوضاع به مشهد رفته بود، بر زخم مردمی که عزیزان خود را بر اثر تبهکاریهای رژیم از دست داده‌اند، نمک پاشید و گفت: «این سه نفری هم که فوت کرده‌اند، بدهید مجانی دفنشان کنند».

اراجیف وحیدی جنایتکار سرکرده سابق نیروی تروریستی قدس بوده و تبهکاریهای سایر کارگزاران حکومتی در مشهد خشم و نفرت شدید مردم و جوانان مشهد را برانگیخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر