۱۴۰۲ آبان ۸, دوشنبه

اظهارات فرمانده سابق ناتو در مورد احتمال درگیری مستقیم میان ایران و آمریکا

 اظهارات فرمانده سابق ناتو در مورد احتمال درگیری مستقیم میان ایران و آمریکا

دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، جیمز استاوریدیس
دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، جیمز استاوریدیس

سایت نیوزمکس۵آبان درباره تنش بین ایران و آمریکا نوشت دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، جیمز استاوریدیس، روز جمعه درباره "نردبان تشدید تنش" بین ایالات متحده و ایران هشدار داد.

استاوریدیس با حضور در شبکه‌ام. اس.ان.بی.سی گفت در حالی که فکر می‌کند «احتمال درگیری مستقیم ایران و آمریکا بسیار کم است»، اما احتمال ۱۰ درصد وجود دارد.

استاوریدیس گفت: «این میزان هنوز به طرز ناخوشایندی بالاست و چیزی که ما باید نگران آن باشیم نردبان تشدید آن است. «ایران به ما ضربه می‌زند، ما به آنها پاسخ می‌دهیم، آنها به ما ضربه می‌زنند، ناگهان حزب‌الله وارد این ماجرا می‌شود و شروع به پرتاب موشکها به سمت اسراییل می‌کند».

"شما می‌توانید ببینید که نردبان تشدید از هر دو طرف از غرایض بهتر را پشت سر می‌گذارد. بنابراین، نگران‌کننده است. من فکر نمی‌کنم که ما به این سمت می‌رویم. اما [ما] می‌خواهیم «مراقب آب و هوا باشیم»، همان‌طور که ما در نیروی دریایی می‌گوییم».

استاوریدیس با اصرار بر این‌که نه دولت بایدن که وارد سال انتخاباتی می‌شود و نه ملاهای ایرانی که اقتصادشان «در وضعیت بدی است» عملاً خواهان درگیری گسترده‌تری نیستند، کاهش یافت.

او گفت: من فکر می‌کنم که اصول اساسی در اینجا کاملاً مخالف تشدید تنش گسترده است.

اظهارات او در زمینه حداقل ۱۳ حمله علیه نیروهای آمریکایی بین ۱۷ تا ۲۴ اکتبر می‌باشد، که گمان می‌رود توسط شبه‌نظامیان نیابتی ایران در عراق و سوریه انجام شده باشد.

در حالی که هیچ مدرک مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد ایران دستور این حملات را داده است، مقامات ارشد وزارت دفاع گفتند که "اثر انگشت ایران در سراسر تمام اهداف اخیر" وجود دارد.

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر