۱۴۰۲ مهر ۲۸, جمعه

رئیس کمیسیون اروپا: ۹۳ درصد از تسلیحات حماس توسط حکومت جمهوری اسلامی تهیه می‌شود

 رئیس کمیسیون اروپا: ۹۳ درصد از تسلیحات حماس توسط حکومت جمهوری اسلامی تهیه می‌شود



اورسلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به اینکه حکومت جمهوری اسلامی بی‌تردید ۹۳ درصد از تسلیحات شبه‌نظامیان حماس را تهیه می‌کند، خواستار تشدید تحریم‌ها بر ایران شد.

خانم فون در لاین روز پنج‌شنبه ۲۸ مهرماه در واشنگتن تصریح کرد که جمهوری اسلامی با پشتیبانی از حماس در پی آن است که به هرج‌ومرج در منطقه دامن بزند.

او با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی در خاورمیانه «نقشی شیطانی» را ایفا می‌کند، افزود که مساله گسترش جنگ اسرائیل و حماس در منطقه همچنان یک خطر واقعی برشمرده می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپا با شبیه خواندن روسیه و حماس، گفت که روسیه مشتری {سلاح} ایران در زمان جنگ است و اکنون نیز اوضاع {خاورمیانه} را با دقت زیر نظر دارد.

او که در موسسه هادسون سخنرانی می‌کرد، ضمن محکوم کردن حماس و روسیه به دلیل آسیب‌رسانی عامدانه به غیرنظامیان بی‌گناه، تاکید کرد که برای پیش‌گیری از افزایش خشونت، به کار گرفتن دیپلماسی یک امر ضروری است.

خانم فون در لاین همچنین یادآور شد که نبرد اخیر خشم را در سراسر دنیای عرب برانگیخته و این می‌تواند آشتی تاریخی بین اسرائیل و همسایگان عرب را با تهدید مواجه کند.

روز پنج‌شنبه اولاف شولتز، صدراعظم آلمان فدرال نیز به حکومت جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان هشدار داد که در نبرد میان اسرائیل و حماس مداخله نکنند.

آقای شولتز اظهار کرد که اگر تهران، حزب‌الله و سایر گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه در این جنگ وارد شوند، خطایی بزرگ را مرتکب شده‌اند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در تماس تلفنی یکشنبه پیشین با همتای ایرانی‌اش، از حکومت جمهوری اسلامی خواست تا با خویشتنداری در مورد نبرد حماس و اسرائیل، از تشدید تنش در منطقه پیش‌گیری کند.

امانول ماکرون در گفت‌وگو با ابراهیم رئیسی، یادآور شد که «محکومیت صریح حمله تروریستی» حماس و به‌رسمیت شناختن «حق دفاع اسرائیل در مواجهه با گروه‌‌های تروریستی که به مردم این کشور حمله کردند» یک ضرورت است.

حماس از سوی اتحادیه اروپا، ایالات متحده و اسرائیل، به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود، اما سران حکومت جمهوری اسلامی از این گروه پشتیبانی می‌کنند.

مسئولان حکومت جمهوری اسلامی، از حمله شبه‌نظامیان حماس به مردم اسرائیل، به عنوان «مقاومت» یاد می‌کنند.

حماس این حمله را که توسط بسیاری از کشورها «تروریستی» برشمرده شد، طوفان الاقصی نام‌گذاری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر