۱۴۰۲ مهر ۱, شنبه

خشم و غیظ دژخیم غریب‌آبادی نسبت به افشاگریهای جاوید رحمان علیه نقض حقوق‌بشر رژیم

 خشم و غیظ دژخیم غریب‌آبادی نسبت به افشاگریهای جاوید رحمان علیه نقض حقوق‌بشر رژیم

کنفرانس پارلمانی در انگلستان با شرکت اعضای هر دو مجلس عوام و اعیان و جاوید رحمان گزارشگر ویژه ملل متحد
کنفرانس پارلمانی در انگلستان با شرکت اعضای هر دو مجلس
 عوام و اعیان و جاوید رحمان گزارشگر ویژه ملل متحد

معاون قضاییه جلادان غریب آبادی در واکنش به موضع‌گیری‌های جاوید رحمان؛  او را متهم به «حمایت از تروریسم» کرد. وی طی نامه‌یی «انتقادی» به «واکلاف بالک»، رئیس شورای حقوق‌بشر و «ولکر تورک»، کمیسر عالی حقوق‌بشر، فعالیت‌ها و مواضع جاوید رحمان را «جانبدارانه» و حمایت «از تروریسم» دانست و نوشت حضور او در نشست «پارلمانی انگلیس نشان‌دهنده حمایت او از تروریسم و تروریست‌ها و پیوند نزدیک او با گروهک تروریستی مجاهدین است».

گزارشها و مواضع جاوید رحمان در سال‌های گذشته، از جمله در دو سال اخیر، همواره «عصبانیت» و «اعتراض» مقامات و رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی را در پی‌داشته است.

جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در چند گزارش اخیر خود به شورای حقوق‌بشر و مجمع عمومی سازمان ملل به انتقاد شدید از سیستم قضایی و دادرسی در جمهوری اسلامی پرداخته و سیستم پاسخگویی در ایران را فاقد استانداردهای بین‌المللی نامیده بود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل وضعیت حقوق زنان در رژیم آخوندی را به «آپارتاید جنسیتی» تعبیر کرده و خواستار اقدامات بین‌المللی برای پاسخگو کردن مقامات ناقض حقوق‌بشر در ایران شده است.( خبرگزاری حکومتی تابناک ۱ مهر۱۴۰۲)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر