۱۴۰۲ تیر ۳۰, جمعه

آمریکا برای مقابله با ایران نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر در تنگۀ هرمز مستقر می‌کند

 آمریکا برای مقابله با ایران نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر در تنگۀ هرمز مستقر می‌کند



خبرهای مهم ومرتبط 

تحریم ایران توسط اتحادیه اروپا به علت حمایت از روسیه و سوریه










ایالات متحد آمریکا دیشب پنجشنبه ۲۸ ژوئیه/۲۹تیر، اعلام کرد که برای مقابله با تهدیدها و اقدام‌های غیرقانونی حکومت ایران علیه کشتی‌های تجاری در منطقه، نیروهای نظامی بیشتری را در تنگۀ هرمز، در ورودی خلیج فارس، مستقر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که این کشور بخشی از نیروها و تجهیزات دریایی-زمینی خود را حول ناو هواپیمابر "یواس‌اس باتان" به منطقه اعزام می‌کند.

 

 

به غیر از این ناو هواپیمابر که قادر به حمل شش تا بیست هواپیمای "اف٣۵" است، وزارت دفاع آمریکا ناو نفربر "یواس‌اس کارتر هال" را به منطقۀ عملیاتی سنتکام (واقع در منطقۀ خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی) اعزام می‌کند.

در همین حال، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون با اظهار این مطالب یادآوری کرد که یک قایق تُندرو نیروی دریایی سپاه پاسداران در پنجم ژوئیه گذشته تلاش کرد به طور غیرقانونی دو کشتی تجاری را در تنگۀ هرمز و خلیج عمان توقیف کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهارات خود همچنین تصریح کرد که جنگنده‌های "اف١٦" و "اف٣۵" این کشور نیز در منطقه مستقر خواهند شد. با این حال وی توضیحی دربارۀ شمار جنگنده‌های اعزامی، واحدهای آن‌ها و همچنین پایگاه‌های عملیاتی آنان ارائه نداد. 

هم‌اکنون هواپیماهای پشتیبانی "اف-١٠" در آسمان منطقه حضور دارند اما وظیفۀ آنها انجام مأموریت‌های برتری هوایی نیست. این وظیفه به جنگنده‌های "اف٣۵" محول شده که قادرند در آسمان سوریه نیز پرواز کنند و مانع از عملیات ایذایی هواپیماهای روسی علیه جنگنده‌های آمریکایی شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر