۱۳۹۶ دی ۲, شنبه

پشت‌پرده مماشات دولت اوباما با رژیم آخوندی و توقف عملیات علیه شبکه قاچاق مواد مخدر حزب‌الشیطان - گزارشی تحقیقی از پولیتیکو

 پشت‌پرده مماشات دولت اوباما با رژیم آخوندی و توقف عملیات علیه شبکه قاچاق مواد مخدر حزب‌الشیطان - گزارشی تحقیقی از پولیتیکو

پشت پرده مماشات با رژیم آخوندی - گزارشی تحقیقی از پولیتیکو

پشت پرده مماشات با رژیم آخوندی - گزارشی تحقیقی از پولیتیکو

مجله پولیتیکو چاپ آمریکا با انتشار یک گزارش تحقیقی درباره مماشات دولت قبلی آمریکا با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران نوشت: در حالی‌که حزب‌الله از طریق آمریکای لاتین کوکائین وارد آمریکا میکرد. دولت اوباما به‌خاطر رژیم ایران و حفظ توافق اتمی، پیگردهای گسترده پلیسی را که توسط چند ارگان دولت آمریکا علیه قاچاق مواد مخدر ، خرید تسلیحات و حمایت از تروریسم توسط حزب‌الله، جریان داشت از ریل خارج کرد.

گزارشی در این باره:
پشت پرده مماشات با رژیم آخوندی - گزارشی تحقیقی از پولیتیکو
فاکس نیوز: 29آذر 96
مجری: امروز یک داستان بزرگ داریم دولت اوباما را متهم می‌کنند که یک عملیات اداره مبارزه با مواد مخدر وزارت دادگستری را که هدفش گیر انداختن شبکه قاچاق مواد مخدر حزب‌الله بوده را مختل کرده است که تماماً در تلاش برای حفظ توافق اتمی 2015با ایران بوده است
مجله پلیتیکو که در 24آوریل زد و بند دولت اوباما با رژیم آخوندی را برای معامله بر سرآزادی 4گروگان امریکایی در ازای آزادی مزدوران و دلالان رژیم که در آمریکا در بودند، فاش کرده بود، درافشاگری جدید خود می‌نویسد: در حالیکه چند ارگان دولت آمریکا از جمله سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر، اف بی آی و اطلاعات مرکزی، در همکاری با 30ارگان دیگر آمریکایی و سرویسهای امنیتی کشورهای دیگر، مدارک جدی به‌دست آورده بودند حزب‌الله تبدیل به یک سازمان عظیم قاچاق مواد مخدر شده و سالانه تا یک میلیارد دلار از این طریق درآمد دارد، مقامات دولت اوباما شروع به مانع تراشی فزاینده کردند. بنحویکه هنگامی که روسای این پروژه درخواست تحقیقات جدی‌تر، حکم جلب و دستگیری و تحریمهای اقتصادی کردند، مقامات وزارت دادگستری و خزانه داری درخواستهای آنها را به تعویق انداختند ، آنها یا مانع تراشیدند یا کلا رد کردند.
از جمله، وزارت دادگستری و سایر مقامات، برای ثبت احکام جنایی علیه نفرات کلیدی این شبکه از جمله فرستاده حزب‌الله به ایران، یک بانک لبنانی که میلیاردها پول حزب‌الله ناشی از سودهای معاملات مواد مخدر را پولشویی کرده و همینطور یک نفر کلیدی هسته نیروی قدس رژیم در آمریکا را رد کردند.

مورگان کورتاگوس تحلیلگر اطلاعات مالی پیشین در وزارت خزانه داری آمریکا در همین باره به فاکس نیوز می‌گوید:
این اولین اتهام علیه دولت اوباماست که آنها کارهایی را انجام می‌دادند تا که ایران را آرام کنند تا که توافق را انجام دهند اما این اولین باریست که ما دیده‌ایم که دهها نفر از تحلیلگران اطلاعاتی سابق فدرال پیش آمده و می‌گویند که این عمل با انگیزه سیاسی بوده تا که مانع تحقیقات ما شوند که تلاش می‌کردیم یک گروه تروریستی را متوقف کنیم.

دیوید اشر، یک متخصص پنتاگون که برای کمک به این پروژه به سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر به‌طور موقت منتقل شده بود به پلیتیکو گفت: «این یک تصمیم سیاسی بود. این یک تصمیم سیستماتیک بود. آنها به‌طور جریانی تمام تلاشها ومدارک مستند و منابع خوبی را که به دست آورده بودیم، از هم پاشیدند. این یک دستور از بالا به پایین بود.
به نوشته پلیتیکو، برخی مقامات دولت اوباما، بر این باور بودند که برخی عناصر در درون حزب‌الله گرایشات مدره گونه دارند و میتوان حزب‌الله را تبدیل به یک سازمان سیاسی کرده و در ساختار سیاسی لبنان آنها را ممزوج کرد.
این ارزیابی از حزب‌الله توسط برخی مقامات ارشد دولت اوباما موضوع را تشدید کرد بنحویکه در اواخر کار تقریبا کار این شبکه متوقف شد و نفرات ارشد آن که به این کار اعتراض داشتند به بخشهای دیگر منتقل شدند تا جلوی اعتراض آنها گرفته شود.

به‌دنبال افشای این اقدامات، شماری از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار تحقیقات حول این موضوع و بررسی اقدامات دولت اوباما در این رابطه شده‌اند.
مورگان کورتاس تحلیلگر اطلاعات مالی پیشین وزارت خزانه‌داری در همین باره به فاکس نیوز گفت: کاری که باید انجام شود این است که دولت ترامپ مجدداً روی حزب‌الله متمرکز شود دولت ترامپ تمرکز جدیدی روی رژیم ایران دارد و استراتژی جدیدی برای خاورمیانه دارد که معتقدم باید این کار را شروع کند و نیروی مقابله با مواد مخدر را مجدداً به سرکار خود بازگرداند تا حزب‌الله را مجدداً تحت تعقیب قرار دهند و تامین مالی و پولشویی و قاچاق مواد مخدر به آمریکا را تحت نظر بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر