۱۳۹۶ دی ۱, جمعه

رژیم ایران از وضعیت آشوب و هرج و مرج در یمن سوء‌استفاده می‌کند- معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

رژیم ایران از وضعیت آشوب و هرج و مرج در یمن سوء‌استفاده می‌کند- معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

تیم لندرکینگ معاون دستیار وزارت‌خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک

تیم لندرکینگ معاون دستیار وزارت‌خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک

تیم لندرکینگ معاون دستیار وزارت‌خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در یک کنفرانس خبری درباره دخالتهای رژیم ایران در یمن گفت:‌ یک عامل بسیار نگران‌کننده در این سالها، حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی در یمن بوده است... آنچه ما در یمن می‌بینیم این است که رژیم ایران از وضعیت آشوب و هرج و مرج در یمن به نفع خود بهره‌برداری کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رژیم ایران حمله اخیر موشکی را مجاز و امکانپذیر ساخته‌اند؟ گفت:‌ من همه شما را تشویق می‌کنم که بروید و از نمایشگاه موشکی که نیکی هیلی به‌راه انداخت دیدار کنید که در آن قطعات موشکی رژیم ایران به نمایش گذاشته شده است... این نمایشگاه فکر می‌کنم یک کار مهم در فهم آنچه سعودیها و ائتلاف با آن مواجهند را نشان می‌دهد که همانا همیاری رژیم ایران با شبه‌نظامیان حوثی است.

تیم لندرکینگ هم‌چنین در پاسخ به این سؤال که آیا رژیم ایران حمله موشکی 19دسامبر را مجاز و ممکن کردند؟ گفت:‌ بله. بله من یقینا بر این اعتقاد هستم. فکر می‌کنم اگر شما بیرون بروید و این نمایشگاه را ببینید شما سند انکار ناپذیر قطعات ساخت رژیم ایران را به چشم می‌بینید. یک رابطه کلیدی هست بین رژیم ایران و شبه‌نظامیان حوثی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر