۱۳۹۶ شهریور ۲۳, پنجشنبه

تیلرسون گفت: رژیم ایران اقدامات تحریک آمیزی در یمن، سوریه و دیگر بخش های خاورمیانه نجام می دهد.

تیلرسون گفت: رژیم ایران اقدامات تحریک آمیزی در یمن، سوریه و دیگر بخش های خاورمیانه نجام می دهد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری با بوریس جانسون همتای انگلیسی خود در لندن گفت، دیدار کوتاه بسیار مفید و مثبتی با ترزا مِی نخست وزیر انگلیس داشتم و پس از بحران کره شمالی درباره تهدید حکومت ایران و اقدامات بی ثبات کننده اش در خاورمیانه صحبت کردیم.
تیلرسون گفت: رژیم ایران اقدامات تحریک آمیزی در یمن، سوریه و دیگر بخش های خاورمیانه نجام می دهد. این قدامات بر خلاف انتظارات برجام است. اقدامات رژیم ایران برای مثال در سوریه و حمایت از رژیم بشار اسد نه تنها باعث ثبات خاورمیانه نیست، بلکه تهدیدی برای آن است.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: زمانی که توافق هسته ای امضا شد، یکی از انتظارات این بود که این توافق به ثبات خاورمیانه کمک کند، اما اقدامات رژیم ایران تاکنون این انتظار را برآورده نکرده است.
وی افزود: رژیم ایران همچنین به آزمایش های موشکی خود ادامه می دهد که بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت است. این رژیم با اقدامات تهدیدآمیز نه تنها امنیت منطقه، بلکه امنیت آمریکا را نیز با خطر روبرو کرده است.
تیلرسون گفت: ما معتقدیم باید تهدید رژیم ایران را به صورت کلی و نه فقط از منظر هسته ای در نظر گرفت. بنابراین در حال بازنگری برجام هستیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر