۱۳۹۶ مهر ۵, چهارشنبه

جهان باید از نادیده گرفتن روال مانع‌تراشی رژیم ایران در بازرسیهای هسته‌یی پرهیز کند - واشینگتن اگزمینر

جهان باید از نادیده گرفتن روال مانع‌تراشی رژیم ایران در بازرسیهای هسته‌یی پرهیز کند - واشینگتن اگزمینر

سایت پارچین در ایران

سایت پارچین در ایران

واشینگتن اگزمینر روز چهارشنبه 5مهر در سایت خود نوشت:‌ «جمهوری اسلامی یک روال طولانی در مانع‌تراشی در بازرسیها و تحقیقات فعالیتهای هسته‌یی از خود نشان داده است و بیش از دو سال پس از پایان یک معاهده هسته‌یی میان رژیم ایران و شش قدرت جهانی این روال ادامه دارد.

نتیجه‌گیری این توافقنامه در سال ۲۰۱۵تا حدی وابسته به نادیده گرفتن مسائل بحث برانگیزی بود، از جمله دسترسی به سایتهای نظامی رژیم ایران، جایی که رژیم ظاهراً تحقیقات و توسعه مربوط به جنبه‌های ساخت سلاح هسته‌یی کشور را انجام می‌داد.
این مورد و موارد دیگر فریب رژیم ایران و بی‌توجهی بین‌المللی، موضوع تمرکز یک گزارش اخیر منتشر شده توسط کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، سازمان غیرانتفاعی، مستقر در بروکسل است. این گزارش بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سازمان مجاهدین خلق ایران، با پیشینه قوی از افشای اطلاعات در مورد پروژه هسته‌یی رژیم بود. اطلاعات جدید شناسایی شده، روال بسیار گسترده‌یی از رفتارها را فراتر از مسائل به خوبی منتشر شده مانند پارچین نمایان می‌سازد... .
تا آنجایی که رژیم ایران از همکاری با جامعه جهانی امتناع می‌کند، ملتهای جهان باید نشان دهند که می‌توانند با همکاری میان خود به‌منظور ایجاد فشار لازم که کاملاً مطمئن شوند که این رژیم آخوندی دیگر به‌دنبال توانایی ساخت سلاح های کشتار جمعی نباشد، بهتر از اینها کار کنند.
 
اجازه دادن به تهران برای عبور بلامانع به‌سادگی خطرناک است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر