۱۳۹۶ شهریور ۲۹, چهارشنبه

واکنش سراسیمه جواد ظریف به سخنان دونالد ترامپ

واکنش سراسیمه جواد ظریف به سخنان دونالد ترامپ

سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی ملل متحد و وحشت رژیم

سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی ملل متحد و وحشت رژیم

جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی سراسیمه نسبت به سخنان دونالد ترامپ واکنش نشان داد و گفت: سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس‌جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی‌اطلاعی و رفتار و گفتار عوام‌فریبانه ایشان را نشان می‌دهد.

سایت حکومتی انتخاب که این سخنان را منعکس کرده افزود: روحانی با تأکید بر این‌که رفتار ترامپ ـ رئیس‌جمهور آمریکا ـ همه زمینه‌های مثبت را از بین می‌برد، درباره مذاکره ایران با آمریکا گفت: وقتی ترامپ از تغییر رژیم می‌گوید و تعهدات مهم دولت آمریکا را زیر پا می‌گذارد، دیدار و مذاکره معنا ندارد.

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ در مجمع عمومی ملل متحد: مردم ایران خواهان تغییر هستند
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل‌متحد رژیم آخوندی را یک رژیم قاتل، جنایتکار و دیکتاتوری فاسد نامید که بزرگترین حامی تروریسم است. وی تأکید کرد که مردم ایران خواهان تغییر هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا از جمله گفت: «حکومت ایران نقابی از یک دموکراسی بر یک دیکتاتوری فاسد است که یک کشور ثروتمند با تاریخچه‌یی غنی را به یک کشور یاغی فقیر تبدیل ساخته است که صادرات اصلی آن خشونت، خونریزی و هرج و مرج شده است. قربانیانی که بیش از همه درد و رنج ناشی از این حکومت را تحمل کرده‌اند مردم خود ایران بوده‌اند.

رژیم ایران به‌جای استفاده از امکاناتش برای بهبود زندگی مردم ایران، سودهای نفتی را خرج کمک به حزب‌الله و سایر تروریستها می‌کند که مسلمانهای بیگناه را می‌کشند و همسایگان را مورد حملات قرار می‌دهند.

این ثروت که به‌حق متعلق به مردم ایران است هم‌چنین هزینه دیکتاتوری بشار اسد می‌شود و به جنگ داخلی یمن سوخت می‌رساند و صلح را در سراسر خاورمیانه تضعیف می‌کند.

ما نمی‌توانیم بگذاریم یک رژیم جنایتکار این فعالیتهای بی‌ثبات کننده را ادامه بدهد و در عین‌حال موشکهای خطرناک بسازد. ما نمی‌توانیم از توافقی حمایت کنیم که در نهایت به ایجاد یک برنامه اتمی منجر می‌شود.

توافق با رژیم ایران یکی از بدترین و یکسویه‌ترین توافقهایی بوده که آمریکا تاکنون وارد آن شده است. روشن بگویم این معامله یک توافق شرم‌آور برای آمریکا بوده است و من فکر نمی‌کنم شما آخر آن را شنیده باشید.

زمان آن رسیده است که تمامی جهان به ما بپیوندند در این‌که از حکومت ایران بخواهیم تا به برنامه کشتار و تخریب خود خاتمه بدهد. زمان آن است که این رژیم همه آمریکاییها و شهروندان سایر کشورها که ناعادلانه بازداشتشان کرده را آزاد کند.

علاوه بر اینها حکومت ایران بایستی حمایت از تروریستها را متوقف کند و خدمت به مردم خودش را شروع کند و حقوق و حاکمیت همسایگانش را محترم بشمارد.

تمامی جهان درک می‌کند که مردم نیک ایران خواهان تغییر هستند.
رژیم ایران بیش از همه از مردم خودش می‌ترسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر