۱۳۹۶ شهریور ۲۰, دوشنبه

حمله آخوند فاضل میبدی به ولی‌فقیه ارتجاع:‌ مشروعیت از بالا وجود ندارد‎

حمله آخوند فاضل میبدی به ولی‌فقیه ارتجاع:‌ مشروعیت از بالا وجود ندارد‎

آخوند فاضل میبدی

آخوند فاضل میبدی

آخوند فاضل میبدی از آخوندهای وابسته به باند روحانی در حوزه علمیه قم در یک درگیری باندی ولایت خامنه‌ای را زیر سؤال برد و گفت:‌ «مشروعیت از بالا وجود ندارد و فقط به معصومان ربط پیدا می‌کند. انسانهای غیرمعصوم باید حتماً از مردم مقبولیت و مشروعیت بگیرند و نصب و عزل آنها در دستان مردم قرار دارد. قانون اساسی هم به همین نکته اشاره‌ کرده که از ولی‌فقیه گرفته تا نمایندگان مردم و رئیس‌جمهور به‌طور مستقیم توسط رأی مردم انتخاب می‌شوند، بنابراین این نظر قابل‌قبول نیست».

وی ۱۹شهریور ۹۶در گفتگو با سایتهای حکومتی با حمله به مصباح یزدی افزود: «مصباح یزدی اولین کسی بود که بحث اعتبار رأی مردم در انتخابات را مطرح کرد به‌طور نمونه در سال ۸۴به‌صراحت گفته بود «رأی مردم هیچ اعتبار شرعی و قانونی ندارد» و تنها اعتبار قانون اساسی و رأی مردم در انتخابات را امضای ولی‌فقیه خوانده بود «مادامی‌که ولی‌فقیه دیگری آن را تغییر ندهد والا او می‌تواند بگوید مصلحت این زمان اقتضای نوعی دیگر از انتخاب را دارد». این در حالی است که مصباح یزدی خود بارها در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شده بود و با رأی مردم توانست در آن حضور یابد، اما در آخرین دوره انتخابات مجلس خبرگان حد نصاب آرای مردم در تهران را کسب نکرد و نتوانست بر صندلی عضو مجلس خبرگان تکیه بزند».

وی با برجسته کردن شکستگی طلسم ولی‌فقیه گفت:‌ «اکنون گروهی در کشور هستند که حس می‌کنند قدرت و توجه مردم را نسبت به خود از دست‌ داده‌اند و به‌دنبال راهی هستند تا نظر مردم را جلب کنند یا به گونه دیگر به حضور خود مشروعیت بخشند».

بیشتر بخوانید:
جنتی خطاب به آخوند روحانی: برای برخی جا نیفتاده که باید تسلیم ولی‌فقیه باشند


در آستانه تنفید آخوند روحانی، آخوند احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس خبرگان ارتجاع به رئیس‌جمهور رژیم گوشزد کرد: برخی می‌گفتند در یک کشور نمی‌شود دو حکومت داشت که جوابشان این است ولی امر، حاکم است و رئیس‌جمهور نیز در حوزه اجرایی با تنفیذ ولی امر مشروعیت می‌یابد.

وی اضافه کرد: سه قوه زیر نظر ولی‌فقیه هستند و دیگران باید زیر نظر او کار کنند. برای برخی جا نیفتاده که باید تسلیم ولی‌فقیه باشند و نظرش را قبول کنند حتی اگر مصلحت نباشد.

آخوند جنتی گفت: رئیس‌جمهور باید تابع ولایت باشد نه بالعکس. مشکلات مختلفی در این حوزه بوده و هنوز هم کمابیش هست و خواهد بود که باید توجه داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان ارتجاع با کنایه به آخوند روحانی گفت: همه باید بدانند امکان این‌که با آمریکا کنار بیاییم نیست. باید بدانند که سازش امروز، نابودی تا آخر و دفن (نظام) تا آخر دنیاست: چرا که اگر کنار بیاییم باید از مبانی (نظام) خود دست برداریم و طبق سیاست آنها عمل کنیم و ایرادهای مختلفی مانند نقض حقوق‌بشر و مانند آن می‌گیرند.

آخوند جنتی گفت که راه چاره تقابل دیدگاه کنار آمدن با آمریکا اجرای اقتصاد مد نظر خامنه‌ای است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر