۱۳۹۴ آبان ۸, جمعه

آمریکا نیروهای ویژه به سوریه می‌فرستد

آمریکا نیروهای ویژه به سوریه می‌فرستد

به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا خط‌ مشی خود در پیکار با "دولت اسلامی" را تغییر می‌دهد. یک نماینده ارشد دولت آمریکا به خبرگزاری آلمان گفته که گروهی از واحدهای مسلح ویژه آمریکا به شمال سوریه گسیل می‌شوند.
Zwei Soldaten der 1962 gegründeten US-Spezialeinheit Sea-Air-Land
یک نماینده بلندپایه دولت آمریکا روز جمعه (۳۰ اکتبر/۸ آبان) به خبرگزاری آلمان گفته که ایالات متحده آمریکا در روزهای آینده شمار اندکی از نیروهای مسلح ویژه خود را به شمال سوریه اعزام خواهد کرد.
شمار افرادی که در این ماموریت شرکت دارند کمتر از ۵۰ سرباز اعلام شده است. وظیفه این گروه هماهنگ کردن مبارزان سوری و کرد در پیکار با گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) است.
افزایش فعالیت‌های نظامی
افزون بر آن، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، دستور داده است که شماری نامعلوم از جنگنده‌های نوع A-10 و F-15 به پایگاه نظامی اینجرلیک در ترکیه منتقل شوند.
به علاوه در توافق با حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، قرار است گروهی عملیاتی برای هماهنگ کردن حمله به رهبران شبه‌نظامیان سنی و شبکه‌های آن تشکیل گردد. همچنین قرار است پشتیبانی از اردن و لبنان در پیکار این دو کشور برضد "دولت اسلامی" افزایش یابد.
اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در روزهای گذشته به تغییر خط مشی آمریکا در پیکار با "دولت اسلامی" اشاره کرده و گفته بود که ایالات متحده با حملات هوایی گسترده قصد دارد از پیشروی نظامی شورشیان سوری و کرد به سوی رقه که از مراکز تحت کنترل "دولت اسلامی" است پشتیبانی کند. همچنین از تهاجم گسترده‌ای برای بازپس‌گیری شهر رمادی واقع در استان انبار عراق سخن به میان آمده بود.
به‌رغم این اقدامات، به نظر می‌رسد که ایجاد منطقه پرواز ممنوع و منطقه حائل برای محافظت از غیر نظامیان هنوز در دستور کار ایالات متحده آمریکا نیست. هیلاری کلینتون، یکی از نامزدهای اصلی دمکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، خواهان منطقه حائل و پرواز ممنوع شده بود؛ ولی دولت اوباما تاکنون به این خواسته‌ها واکنشی نشان نداده است.
"هدف همچنان نابودی دولت اسلامی است"
مقام بلندپایه آمریکایی همچنین به خبرگزاری آلمان گفته است که در هدف آمریکا برای نابودکردن "دولت اسلامی" تغییری ایجاد نشده است. او تصریح کرده است: «ما همواره روشن کرده‌ایم که این پیکار سال‌ها طول خواهد کشید و این موضع همچنان به قوت خود باقی‌ست».
به گفته این مقام آمریکایی، بر گروه‌های افراطی نمی‌توان فقط با ابزارهای نظامی غلبه کرد. با کمک ۶۵ کشور دیگری که در ائتلاف ضد داعش شرکت دارند باید کاری کرد که جریان مبارزان خارجی که به "دولت اسلامی" در سوریه می‌پیوندند متوقف گردد، منابع مالی این گروه از بین برود، مناطق آزادشده از دست آنان ثبات پیدا کند و راه‌های ارتباطی شبه‌نظامیان تروریست قطع شود.
آمریکا ده روز پیش نیز یک گروه عملیاتی از نیروهای ویژه‌ خود را به شمال عراق فرستاده بود تا ۷۰ گروگان کرد را از چنگ نیروهای "دولت اسلامی" نجات دهند. در این عملیات یک سرباز آمریکایی کشته شد.
او پس از حدود ۱۴ماه که از آغاز نبرد آمریکا با "دولت اسلامی" می‌گذرد، نخستین سرباز آمریکایی بود که در جنگ مستقیم با این گروه جان باخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر