۱۳۹۴ آبان ۶, چهارشنبه

هفت پاسدار دیگر در نبردهای سوریه کشته شده‌اند

هفت پاسدار دیگر در نبردهای سوریه کشته شده‌اند

سايت افشاي ياران شيطان
شمار سپاهیان و بسیجیانی که در سوریه یا عراق کشته می‌شوند، رو به فزونی است. رسانه‌های داخلی اسامی هفت نفر دیگر از"مدافعان حرم" را منتشر کرده و می‌نویسند که آنها در درگیری با "تروریست‌های تکفیری" جان باخته‌اند.
پس از کشته شدن تنی چند از فرماندهان و کادرهای ارشد سپاه در سوریه، از کشته شدن هفت نفر دیگر از بسیجیان شهرستانی خبر می‌رسد.

 مهم- سرتپ پاسدار حسين همداني مُهره قبلي خامنه اي در عراق كه ديروز در سوريه كشته شد كيست؟

شش نفر آنها در درگیری‌های اخیر سوریه کشته شده‌اند. آن گونه که خبرگزاری فارس می‌نویسد، محمدرضا عسگری فرد، از خرمشهر، جبار عراقی از خوزستان، حمید رضا دایی‌تقی از اصفهان، پویا ایزدی از لنجان و ابوذر امجدیان از سنقرکلیایی جزء آنها بوده‌اند.
به نقل از فارس، حمیدرضا دایی‌تقی، فرمانده پایگاه المهدی حوزه هفت بسیج اصفهان بوده است. وبسایت "ابنا" می‌نویسد هادی نومی، یک بسیجی تبریزی نیز روز عاشورا در حومه شهر بیجی عراق کشته شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس هادی نومی چند ماه پیش، "به دلیل دفاع از عتبات مقدسه عراق وارد سامرا شده و در ادامه عملیات نظامی مدافعان حرم، برای بیرون راندن تروریست‌های داعش از استان صلاح‌الدین در منطقه «الحراریات» شهر بیجی کشته شد".
وبسایت "خبرآنلاین" نیز از کشته شدن ابوذر امجدیان در سوریه خبر داد. امجدیان متولد سال ۱۳۶۵ در روستای سهنله شهرستان سنقروکلیایی در استان کرمانشاه بوده است.
مقامات جمهوری اسلامی حضور مستقیم نظامی در سوریه را انکار می‌کنند و می‌گویند، کمک‌های این کشور به رژیم سوریه در سطح مشاوره‌های مستشاری است ولی رسانه‌های داخلی از سپاهیان و بسیجیان حاضر در سوریه یا عراق با عنوان "مدافعان حرم" یاد می‌کنند. مکان دقیق کشته شدن این افراد روشن نیست و تنها گفته شده که در روزهای عاشورا و تاسوعا جان خود را از دست داده‌اند.
روز چهارشنبه (۶ اکتبر / ۲۸ اکتبر) مراسم تشیع جنازه دو تن دیگر از "مدافعان حرم"، عبدالله باقری و امین کریمی از نیروهای سپاه انصار المهدی در تهران انجام شد. محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران از جمله مقامات حاضر در این مراسم بود.
کمتر از یک هفته قبل خبر کشته شدن محافظ سابق احمدی‌نژاد در سوریه منتشر شده بود. به نوشته رسانه‌های ایرانی عبدالله باقری نیارکی در درگیری با نیروهای داعش در نزدیکی حلب جان خود را از دست داده است.
ارشدترین مقام جمهوری اسلامی که تاکنون در سوریه کشته شده، سرتیپ حسین همدانی است که از سال ۱۳۹۰ با عنوان "مستشار سپاه ایران در سوریه" فعالیت می‌کرد.
۲۰ مهر و چهار روز پس از کشته شدن همدانی، خبرگزاری فارس از کشته شدن سردار فرشاد حسونی‌زاده و حمید مختاربند، دو نفر دیگر از فرماندهان سپاه در سوریه خبر داد.
وبسایت "مشرق نیوز" نیز دوشنبه (۴ آبان / ۲۶ اکتبر) خبر داد که سه نفر دیگر از نیروهای ایرانی در درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند. این سه به اسامی سجاد طاهرنیا، محمد ظهیری و روح‌الله عمادی اعضای سپاه پاسداران معرفی شدند.
با احتساب نفرات جدید، شمار نیروهای ایرانی که ظرف ۱۷ روز گذشته در سوریه کشته شده‌اند، به ۲۷ نفر رسیده است. سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران شامگاه دوشنبه، چهارم آبان با حضور در صدا و سیمای جمهوری اسلامی عنوان کرد که سوریه اهمیتی استراتژیک برای جهان اسلام و امنیت ملی ایران دارد.
او گفت این حضور بنا به درخواست دولت سوریه صورت گرفته و افزایش تعداد کشته‌شدگان ایرانی نیز ناشی از افزایش سطح حضور جمهوری اسلامی در این کشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر