۱۳۹۳ آبان ۶, سه‌شنبه

مريم رجوي در يك كنفرانس پارلماني: براي مقابله با افراطيگري بايد به اسلام اصيل، بردبار و دموكراتيك متكي بود
06 آبان, 1393
بحران منطقه ناشي از جنايتهاي رژيم ايران در عراق و سوريه است و تنها با خلع يد از رژيم ايران پايان مي يابد
روز سه شنبه خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، تصريح كرد: «داعش محصول جنايتهاي بيسابقه ملاها در ايران، بشار اسد در سوريه، مالكي در عراق و سياست فرقه يي آنها عليه بخش بزرگي از جمعيت عراق و سوريه است.
وي كه در جمع قانونگزاران فرانسوي سخن مي گفت، افزود: «براي مقابله با افراطيگري تحت نام اسلام، يك آلترناتيو فرهنگي و ايدئولوژيك ضروري است. آلترناتيوي مبتني بر اسلام بردبار و دموكراتيك و برابري زن و مرد. والا رژيم آخوندي و بنيادگرايان سني مبارزه با بنيادگرايي را به مثابه مبارزه با اسلام تخطئه مي كنند».
رجوي راه حل شريك كردن رژيم ايران در جنگ با داعش را كه توسط لابيهاي رژيم ارائه مي شود، قاطعانه رد كرد وگفت: اين بزرگترين ضربه به ائتلاف خواهد بود. زيرا ملتهاي عراق و سوريه مي‌بينند ائتلاف در كنار دشمن اصلي‌شان يعني ملاها قرار گرفته‌اند.
او با اشاره به اينكه سازمان مجاهدين خلق ايران با اعتقاد و تبليغ براي چنين اسلامي توانست در ايران يك آنتي تز فرهنگي و اجتماعي در مقابل اين رژيم بنيادگرا ارائه كند، تاكيد كرد: حمايت از مقاومت ايران باعث شناخته شدن اين آلترناتيو فرهنگي خواهد شد و به مقابله با عضو گيري جوانان اروپايي توسط بنيادگرايان كمك خواهد كرد». رجوي براي رهايي منطقه از بنيادگرايان تروريست همچنين بر ضرورت مشخص كردن جبهه بندي سياسي واقعي در اين منطقه و همچنين مشاركت نيروهاي ضدبنيادگرا و ميهن‌پرست تاكيد كرد.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران به دعوت كميته پارلماني براي ايران دموكراتيك مركب از نمايندگان همه گروههاي سياسي پارلماني فرانسه در جلسه يي در سالن ويكتور هوگو سخنراني مي كرد.
اديت كرسن، نخست وزير سابق فرانسه؛ سيد احمد غزالي، نخست وزير سابق الجزاير؛ و شماري از قانونگزاران مجلس ملي از جمله دومينيك لوفور، ژرار شاراس، ميشل ترو،آندره شاسين، پاسكال تراس، آلن نري، عضو سنا؛ استاندار افتخاري ايو بونه رئيس سابق د اس ت؛ پير برسي، رئيس سازمان حقوق بشر نوين، طاهر بومدرا، رئيس سابق حقوق بشر يونامي و مسئول پرونده اشرف در ملل متحد ، ژيل پاروئل، رئيس سابق كانون وكلاي وال دوآز در اين برنامه سخنراني كردند.
اين جلسه پارلماني در حالي برگزار شد كه به تازگي قضات فرانسوي همه اتهامهايي را، كه در نتيجه زد و بند دولت وقت فرانسه و رژيم ملايان بيش از يك دهه قبل عليه مقاومت مطرح شده بود، با صدور يك دستور منع تعقيب رد كردند و اين پرونده را تمامأ سياسي را بعد از 14سال به طور كامل مختومه اعلام كردند.
سخنرانان، سفر رئيس كميته امنيت ملي مجلس رژيم ايران به فرانسه را محكوم كرده و گفتند در شرايطي كه نقض حقوق بشر و مداخلات اين رژيم در منطقه ابعاد بيسابقه يي گرفته، چنين سفرهايي عليه صلح و حقوق بشر در ايران و منطقه است. سناتور ژان پير ميشل، بنيانگذار مشترك كميته فرانسوي براي ايران دموكراتيك، در اين جلسه پارلمانترها و مقامات فرانسوي خواست به طور رسمي و علني انزجار مردم، پارلمان و دولت فرانسه را از جناياتي چون اسيدپاشيدن بر روي زنان، اعدام يك دختر جوان به خاطر دفاع از خود در مقابل تجاوز به عنف و اعدامهاي جمعي كه در دوران روحاني بيش از1000 مورد است به اين نماينده رژيم ايران ابراز كنند در غير اينصورت اين ديدارها به طور كامل در خدمت رژيم ايران خواهد بود.
مريم رجوي ضمن تقبيح بي عملي غرب در قبال جنايتهاي رژيم ايران در حمايت از ديكتاتوري اسد، تاخت و تاز شبه نظاميان شيعي وابسته به رژيم ايران در بخشهاي وسيعي از عراق را كه در همكاري با نيروهاي مالكي صورت مي گيرد ،مورد اشاره قرار داد و افزود: طي اين سالها، آمريكا نه تنها به اين اقدامها اعتراض نكرد بلكه از اقدامات مالكي تقدير كرد. محصول اين جنايتها، گسترش و تقويت داعش در سوريه و عراق بود. اين نتيجه نرمش با مهيب‌ترين ديكتاتوري جهان معاصر و دست نشاندگانش بود. وي هشدار داد: حالا هم ملاهاي ايران با استفاده از همين سياست غرب مترصدند هر كجا داعش در اثر حملات ائتلاف بين المللي عقب نشيني كرد، جايش را با شبه‌نظاميان پر كنند.
مريم رجوي در بررسي مذاكرات اتمي بين كشورهاي 5+1 و رژيم ايران گفت: رژيم ايران با استفاده از سياست مماشات وبا انواع فريبها‌ تلاش مي‌كند پروژه هاي تسليحات اتمي خود را حفظ كند. وي هشدار داد: هر توافقي بايد شامل اجراي بي قيد و شرط قطعنامه‌هاي شوراي امنيت، توقف كامل غني سازي و بازرسيهاي سرزده از تمام سايتها‌ و مراكز مشكوك باشد والا راه براي دستيابي اين رژيم به بمب اتمي باز مي ماند.
رجوي بي عملي غرب در قبال سركوب بيرحمانه مردم ايران توسط فاشيسم مذهبي حاكم از جمله زجركش كردن زندانيان و آزار اقليتهاي مذهبي و قومي و دستگيري و اعمال فشار و زنداني كردن وكلا و روزنامه‌نگاران و فعالان اينترنتي، را توجيه ناپذير خواند. و خواستار اقدامي مؤثر براي توقف اين وضعيت فاجعه بار شد.
در اشاره به سركوب فزاينده در دوران آخوند روحاني، كه بيش از 1000اعدام را در كارنامه خود دارد و اكنون جنايت اسيدپاشي به زنان نيز به بيلان او اضافه شده، رجوي گفت: اين است ماهيت واقعي رژيم ايران كه پدرخوانده داعش است و ستم‌ و شقاوتش نسبت به مردم ايران صدبار بدتر از اعمال داعش است. آخوندها از زنان ايران شكست خورده‌اند. تحميلات ارتجاعي‌شان نسبت به جامعه ايران به بن‌بست رسيده و حكومت‌شان عميقاً متزلزل و بي‌ثبات است. و با اين بربريت آشكار و اعدام ظالمانه ريحانه جباري نمي‌توانند خود را نجات بدهند.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران اظهار اميدواري كرد كه با توجه به بركناري مالكي در عراق، دولت فرانسه همه امكانات خود را براي به رسميت شناختن ليبرتي به عنوان كمپ پناهندگي و تحت نظارت ملل متحد ، لغو محاصره بويژه محاصره پزشكي، تضمين حداقلهاي ضروري براي تأمين امنيت و سلامت ساكنين تا زماني كه در عراق هستند و آزادي هفت گروگان شامل شش زن قتل عام 10شهريور در اشرف، به كار بندد كاري كند كه ملل متحد در باره اين جنايت بزرگ تحقيق كند و مسئولان آن در برابر عدالت قرارگيرند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
6 آبان 1393 (28 اكتبر 2014)
LikeLike ·  · 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر