۱۳۹۴ تیر ۱۵, دوشنبه

خامنه اي توسط خاتمي تشويق به زهر خوري ميشود با كلاه شرعي هاي مختلف از جمله باسم صلح امام حسن

نظر محمد خاتمی درباره توافق هسته‌ای و معضل "صلح امام حسن"

محمد خاتمی معتقد است که اکثریت مردم ایران نگرانند و می‌خواهند مسئله هسته‌ای حل شود و این فرصت را نباید از دست داد. او "صلح امام حسن" را "پذیرش تلخی زندگی" خواند تا "زندگی بر دیگران آسان شود".

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران پس از مدت‌ها سکوت نظر خود را درباره مذاکرات هسته‌ای بیان داشت.
طی ماه‌های گذشته نهادها و محافل محافظه‌کار جمهوری اسلامی، از جمله قوه قضائیه به رسانه‌ها اعلام کرده بودند که بازنشر تصویر و سخنان محمد خاتمی ممنوع است و رسانه و فرد خاطی مورد پیگرد قرار می‌گیرد.
"فرصت توافق هسته‌ای را نباید از دست داد"
محمد خاتمی چندی پیش در دیدار با اعضای هیأت موسس "مجمع ایثارگران" در رابطه با مذاکره با کشورهای غربی برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای گفت که ایران در موقعیت کنونی "با اجازه و هدایت رهبری" مذاکرات را شروع کرده و "این سیاست اصلی کل نظام است".
او گفت که در دولت قبل نیز رهبری جمهوری اسلامی اجازه مذاکرات را داده بود، اما دولت پیشین توانمندی دولت روحانی را نداشته است.
خاتمی تصریح کرد که "اکثریت قاطع مردم دلواپس سرنوشت این کشور هستند و می‌خواهند این مسئله حل شود".
بیشتر بخوانید: رفسنجانی: تحریم استخوان اکثریت جامعه را پکانده است
محمد خاتمی که به "رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب" مشهور است در رابطه با توافق هسته‌ای بین‌المللی افزود: «ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌هایی که می‌شود مشخص می‌کند که این خواست قاطع ملی است و مورد تایید اصل نظام است و این فرصتی است که ما نباید از دست بدهیم‌".
"خستگی مردم از جنگ، به صلح امام حسن انجامید"
محمد خاتمی با اشاره به سالروز تولد حسن ابن علی، امام دوم شیعیان، در رابطه با صلح او با معاویه گفت: «ایشان در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار گرفتند و کار فوق‌العاده بزرگی کردند؛ البته انتظار از امام، رهبر و پیشوای جامعه همین است که کار بزرگ کنند.»
به گزارش سایت محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران "صلح امام حسن" با معاویه را "ایثارگری" خواند و افزود که او "برای اینکه چیز بزرگتری در تاریخ بماند، زندگی تلخی را که بعد از استیلای معاویه بر جامعه حاصل شد" پذیرفت.
خاتمی در ادامه گفت: «گاهی ایثارگری یعنی پذیرش زندگی؛ تلخی زندگی را بپذیرد تا زندگی بر دیگران آسان شود.»
محمد خاتمی تأکید کرد که در زمان این امام شیعیان "جنگ‌ها مردم را خسته کرده بود" و "وقتی مردم از کنار امام حسن رفتند و ایشان دیدند مردم نمی‌خواهند، دیگر ادامه ندادند".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر