۱۳۹۶ آبان ۶, شنبه

نامه ۱۳سناتور آمریکایی به نیکی هیلی و فراخوان به پیگیری بازرسیهای سخت‌تر در ایران

نامه ۱۳سناتور آمریکایی به نیکی هیلی و فراخوان به پیگیری بازرسیهای سخت‌تر در ایران

دیدار نیکی هیلی و یوکیا آمانو در وین

دیدار نیکی هیلی و یوکیا آمانو در وین

ویکلی استاندارد 5آبان 96 خبر داد:‌قانونگذاران حزب جمهوریخواه آمریکا مصرانه از دولت ترامپ خواستند اقداماتی را به‌عمل آورد که بازرسان سازمان ملل‌متحد هر زمان و هر کجا بتوانند از سایتهای رژیم ایران بازرسی کنند.

13سناتور جمهوریخواه طی نامه‌یی به نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد از او خواستند به شکست در گزارش‌دهی از برنامه اتمی رژیم ایران و سیستم بازرسیهای بی‌حال و بی‌روح از سایتهای این رژیم بپردازد و آن را اصلاح کند.

این سناتورها نوشتند باراک اوباما وعده داد که بازرسان می‌توانند به هر مکان مظنونی دسترسی داشته باشند. در عمل به‌نظر می‌رسد این صادق نبوده است.

کارشناسان نتیجه‌گیری کرده‌اند که دسترسی به سایتهای نظامی یک بخش ضروری از تلاش برای راستی‌آزمایی بخش تیT برجام است. این بخش مربوط به فعالیتهایی است که به طراحی و توسعه سلاح انفجاری اتمی منجر می‌شود.

این قانونگذاران به نیکی هیلی نوشتند ما بر این اعتقادیم که بدون بازدیدها از سایتهای نظامی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌تواند یک نتیجه‌گیری معتبر ارائه کند که رژیم ایران التزاماتش به بخش تی برجام را برآورده ساخته است.

روسیه می‌گوید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اختیاری بر بخش تی ندارد.

نیکی هیلی در پاسخ گفته است برخی کشورها تلاش دارند رژیم ایران را از بازرسیهای بیشتر درببرند.

این قانونگذاران هم‌چنین از نیکی هیلی خواستند طیفی از مقولات تکنیکی را با آژانس مورد گفتگو قرار دهد از جمله اطلاعات مشخص درباره فعالیتهای مربوط به غنی‌سازی اورانیوم در ایران.

در میان 13سناتوری که به نیکی هیلی نامه نوشته‌اند از جمله این اسامی به چشم می‌خورد:
تد کروز، مارکو روبیو، جان باروسو و دن سولیوان.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر