۱۳۹۶ آبان ۳, چهارشنبه

پایگاه‌های سپاه پاسداران با پوشش حشد الشعبی در موصل

پایگاه‌های سپاه پاسداران با پوشش حشد الشعبی در موصل

 
باز پخش یک خبر
موصل.. پایگاه‌های سپاه پاسداران با پوشش حشد الشعبی
دبی-العربیه.نت فارسی

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع خود گزارش داده است که سپاه پاسداران ایران، چند پایگاه در موصل برپا کرده و با پوشش شبه‌نظامیان حشد الشعبی در حال فعالیت است.
به تشکیلات شبه‌نظامی شیعی که با فتوای بسیج مرجعیت در عراق پس از تصرف مناطق وسیعی از این کشور توسط داعش تشکیل شد، «حشد الشعبی» گفته می‌شود. این تشکیلات شبه‌نظامی، از حمایت ایران برخوردار است.
به نوشته شماره روز دوشنبه 2 مه روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سپاه پاسداران با این اقدام خود در پی تحقق چند هدف است که باز کردن یک جاده خاکی به منظور حمایت از نظام بشار اسد در سوریهف از جمله آن است.
این روزنامه از فعالیت سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران در بخش شرقی موصل از راه افتتاح چند پایگاه، پرده برداشت. بنا بر این گزارش، ده‌ها پایگاه نظامی و سیاسی وابسته به سپاه قدس، در بخش شرقی موصل افتتاح شد و افسران ایرانی به طور مداوم در این دفاتر حضور دارند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران در هفته‌های گذشته، شبه‌نظامیان وابسته به خود را در موصل، به اسلحه سنگین و هواپیماهای بدون سرنشین، مجهز کرده است.
هم زمان با این دخالت نظامی، نوری مالکی نخست وزیر پیشین عراق که به تهران نزدیک است، به شکلی موازی و با حمایت دفتر رهبر ایران، در حال تشکیل مجالس عشایر با هدف به دست آوردن بیشترین شمار ممکن از کرسی‌های پارلمان در موصل و ایجاد تغییر ترکیب سکانی در این شهر است.
بنا بر اطلاعات رسیده به روزنامه الشرق الاوسط، مالکی تلاش خواهد کرد که اوضاع امنیتی در موصل را به هم ریخته و میان اهالی، ایجاد فتنه کند.
کارشناسان بر این باورند که ایران در پی باز کردن جاده‌ای زمینی به سوریه به منظور حمایت از نظام بشار اسد و حزب‌الله لبنان از راه ارسال اسلحه و نیروی شبه‌نظامی است تا بتواند از این راه، نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر