۱۳۹۶ آبان ۶, شنبه

ابومهدي مهندس فرمانده تروريست هاي نيروي قدس در عراق


روزنامه السياسه- كويت - 19 ژانويه 2015 
«جريانهاي بزرگ عراقي رژيم ايران را متهم مي‌كنند كه مسئوليت كامل رشد سازمانهاي تروريستي در عراق را به عهده دارد، و شبه نظاميان وابسته به آن مانند سازمان بدر و عصائب اهل حق و كتائب حزب‌الله زمنيه مناسب براي رشد جريانهاي تروريستي مانند القاعده و داعش را به‌خاطر اقدامات فرقه‌گرايانه عليه مردم بيگناه عراق به‌خصوص اهل سنت و از بين بردن زندانيان و انفجار مساجد و نمازخانه‌ها و غارت و ارعاب توده مردم فراهم مي‌كنند 
بیشتر بخوانید وبدانید
مطالب در رابطه با سپاه پاسداران وحشد الشعبی عراق  
از جنایات حشد الشعبی دست پرورده های سپاه تروریستی قدس بیشتر بدانید
31 mai 2017 - سازمان بدر یا سپاه بدر که بخشی از شبه‌نظامیان حشد الشعبی و وابسته به جمهوری اسلامی ... اسرار پشت پرده ها: حشد الشعبي بد تر از داعش (قسمت اول)

 

...
منابعي از داخل ايران براي السياسه فاش كردند كه يكي از عناصر اصلي مجري طرحهاي ايران در عراق شخصي به‌نام جمال جعفر محمد علي الابراهيمي ملقب به حاج ابومهدي مهندس است كه نام ايرانيش جمال ابراهيمي مي‌باشد.
شروع كار المهندس
اين شخص در سال 1953 در بصره متولد شد و يكي از بارزترين عناصر نزديك به رژيم ايران در عراق است و نقش اصلي را در پيشبرد طرحهاي تروريستي سپاه قدس در عراق بازي مي‌كند، او با يك زن ايراني مهاجر ازدواج كرد و در خيابان فردوسي تهران سكونت داشت، هم‌چنين در شهرك مفتح كه ويژه سپاه پاسداران در كرمانشاه است خانه داشت.
به گفته اين منابع، مهندس در سال 1984 به سازمان بدر پيوست...
وي بعد از مدتي با دستچين كردن افرادي از سازمان بدر، گروه مستقلي تشكيل داد كه براي سپاه قدس عمل مي‌كردند، و نام وي در ليست 32هزار تن از مزدوران سپاه قدس (كه مجاهدين خلق ايران آنرا افشا كرد) درج شده و ماهانه 2600863 ريال ايران دريافت مي‌كرد، شماره حساب وي 50100460275 و شماره كد كارتش 3829770 بود.
مهندس با تعدادي از ياران جداشده‌اش از بدر، گروه جديدي به‌نام تجمع اسلامي تشكيل داد.
مهندس در فعاليتهاي تروريستي عليه سفارت آمريكا و فرانسه در سال 1983 در كويت شركت داشت، و تعداي از افرادش دستگير شدند كه بعداً در جريان جنگ عراق عليه كويت از زندان فرار كردند، و با كمك اطلاعات ايران به ايران رفتند.
تجمع اسلامي
از سال 2002 اين گروه تحت عنوان تجمع اسلامي توسط سپاه قدس و فرمانده‌اش قاسم سليماني تاسيس شد، و المهندس فرمانده آن در داخل عراق تعيين گرديد. مهمترين فعاليتهاي اين گروه به گفته اين منابع به شرح زير است:
-       شركت در انتقال گروههاي وابسته به رژيم ايران از ايران به عراق، به‌طوري‌كه بيش از 31هزار تن از عناصر گروههاي وابسته به رژيم تهران را منتقل و تسليح كردند و بعد طبق شرايط آنزمان عراق آنها را تجديد سازماندهي نمودند، و اين از بزرگترين و مهمترين پروژه‌هايي است كه سپاه قدس و وزارت اطلاعات بعد از حمله آمريكا به عراق در سال 2003 اجرا كردند.
المهندس در هماهنگي با قاسم سليماني و سرلشگر احمد فروزنده نقش مهمي در اين رابطه داشت و مسئول پشتيباني اين پروژه بود.
-       ابومهدي مهندس بعد از اين‌كه به عراق بازگشت تشكيلات تجمع اسلامي را در سراسر عراق تاسيس كرد، و 950نفر از عناصر قديمي و مورد اعتماد در سازمان بدر به تشكيلات المهندس پيوستند.
در نوامبر 2004 گروه ديگري شامل 50نفر از اعضاي برجسته بدر از جمله دكتر ابو مجاهد براي پيوستن به تجمع اسلامي از تهران به عراق رفتند.
-       اين تشكيلات در سراسر عراق دفاتر سري باز كرد و المهندس بيشتر اوقات در بصره بود و از آن‌جا به شهرهاي ديگر مثل بغداد و نجف تردد مي‌كرد.
-       المهندس روزنامه اي به‌نام المشاركه در بغداد منتشر و در سراسر عراق توزيع مي‌كرد. مقر رهبري تجمع اسلامي دفتر اين روزنامه بود كه در منطقه وزيريه در خيابان مغرب قرار داشت.
-       بعد از انتخاب دولت موقت برياست اياد علاوي، المهندس و ساير رهبران گروههاي وابسته به رژيم ايران جرياني تحت عنوان بيت شيعه درست كردند كه هدف از آن اتحاد گروههاي شيعه وابسته به ايران، و كسب بيشترين كرسي ممكن در انتخابات پارلماني بعدي براي ايجاد فشار سياسي بر دولت عراق بود.
-       المهندس در ايران روابط قوي با سرلشگر قاسم سليماني و سرلشگر ايرج مسجدي و سرلشگر احمد فروزنده و سرلشگر حميد تقوي و غيره داشت.
-       المهندس مستمراً به‌صورت مخفيانه براي شركت در جلساتي برياست قاسم سليماني به ايران مي‌رفت، و طي آنها دستورات و توجيهات را از وي دريافت مي‌كرد و بعد براي اجراي آنها به عراق بازمي گشت. در نتيجه وفاداري المهندس، سپاه قدس مبلغ 100هزار دلار به وي تقديم كرد.
أموزشها در ايران

-       ابو مهدي المهندس سال 2006 شبه نظاميان جديدي را تحت عنوان ” حزب الله “ شبيه به ” حزب الله “ لبنان تأسيس نمود . كار اين گروه در بصره و بغداد متمركز بود و اين گروه به‌طور مستقيم با ” سپاه قدس “ و ” حزب الله “ لبنان در ارتباط قرار داشت . عناصر آن در بصره آموزش ديدند در همين حال سلاح و تجهيزات ضروري از مرزهاي شلمچه به آنها در بصره مي‌رسيد . هدف اصلي از عمليات اين تشكيلات حمله به نيروهاي آمريكايي بود كه در آن هنگام در عراق حضور داشتند .
-       المهندس عناصر خود را از طريق مناطق مرزي موازي ايران در جنوب به‌منظور دريافت آموزشهاي نظامي و اطلاعاتي ويژه به ايران مي فرستاد . اين عناصر به شهر اهواز و تهران منتقل مي‌شدند و در پادگانهايي كه ” سپاه قدس “ به اين منظور اختصاص داده بود، آموزش ميديدند و اين امر در گروههايي شامل 20 تا 50 نفر صورت مي‌گرفت .
مؤسسه هاي پوششي
منابع روشن ساختند كه ” شبكه المهندس “ با سازمانهايي در نواحي مختلف عراق در ارتباط بود كه تحت پوش مؤسسه هاي فرهنگي پوششي عمل مي‌كردند از جمله ” مؤسسه دار القرآن “ و ” مؤسسه مدينه منوره “ و ” مؤسسه الإمام الهادي “ .
آن‌چه در زير مي آيد اطلاعاتي در رابطه با اين مؤسسه هاي پوششي است :
1)    مؤسسه دار القرآن : در شهرهاي جنوب عراق و بغداد فعاليت مي‌كرد و يكي از بزرگترين نهادهاي فرهنگي و فعال وابسته به هيأت ” مبين “ در ” نيروي قدس “ در عراق مي‌باشد . يكي از اعضاي هيأت مركزي مجلس اعلا عدنان ابراهيم محسن المحسني كه لقب او ” ابو علي البصري “ بوده و اسم ايراني وي عدنان محسني مي‌باشد، مديريت اين مؤسسه را بر عهده داشت . اين شخص از افسران قديمي ” سپاه قدس “ بود وي هم‌چنين يكي از فرماندهان نيروهاي ” بدر “ در ايران بوده است . وي حقوق خود را از ” سپاه قدس “ دريافت مي‌كرد و نام او در ليست پرسنلي اين سپاه با شماره پرونده پنج ثبت شده و شماره حساب بانكي او در ايران 4702 مي‌باشد . شماره حساب حقوق او 4875920 بوده و 2561780 ريال را به‌طور ماهانه از ” سپاه قدس “ دريافت مي‌كرده است يعني معادل حقوق يك سرتيپ ” سپاه پاسداران “ ايران . اين مؤسسه دو مركز در شهرهاي العماره و بصره در اختيار داشت .
مركز آن در بصره در منطقه العشار در برابر مركز پليس العشار در طبقه بالايي دفتر ” الامام الهادي “ قرار داشت . در اين مركز شيخ عدنان الصالحي و ابو سجاد التميمي و سيد مهدي عيسي البطاط فعال بودند . در همين حال شيخ عبدالرضا عيداوي مسئول مركز مؤسسه ” دار القرآن “ در العماره بود .
2)    مؤسسه ” الامام الهادي “ : در بصره اين نهاد توسط شخصي به‌نام ” ابو تماضر “ كه نام ايراني وي محسن المحسن است اداره مي‌شد . او از جمله كساني است كه حقوق خود را از ” سپاه قدس “ دريافت مي‌كنند . وي براي مدتي طولاني در ايران اقامت داشت و در قسمت پرسنلي و تحقيقات نيروي ” بدر “ كار مي‌كرد . وي هم‌چنين از مسئولين تشكيلات ” التجمع الاسلامي “ وابسته به ” ابو مهدي المهندس “ بوده و از روابط محكمي با هيأت ” مبين “ و ” نيروي قدس “ برخوردار بوده است . نام ابو تماضر ” در ليست حقوق بگيران ” سپاه قدس “ با شماره پرونده 35 ثبت شده كه شماره حساب بانكي او در ايران 318 بوده و شماره حساب حقوق او 15242894 مي‌باشد و مبلغ 2404584 ريال را ماهانه از سپاه قدس دريافت مي‌كرده يعني معادل حقوق يك سرتيپ ” سپاه پاسداران “ ايران .
3)    مؤسسه المدينه المنوره : توسط دو تن بنامهاي ” ابو فرقد “ و ” ابو زكي الأسدي “ تاسيس گرديد و يكي از شركتهاي پوششي وابسته به شبكه تروريستي اي به‌شمار مي‌آيد كه ” ابو مهدي المهندس “ آن را در عراق هدايت مي‌كند . اين نهاد دفاتري را در استانهاي داراي اغلبيت شيعه در اختيار داشت و مركز آن در بصره در منطقه طويسه قرار داشت . نام حقيقي ” ابو فرقد “ صادق عبد الامير محمد السعداوي است كه در ايران با نام صادق سعداوي شناخته مي‌شد . نام او در ليست حقوق بگيران از ” سپاه قدس “ با شماره پرونده 80 ثبت شده كه شماره حساب بانكي او در ايران 3094 و شماره حساب حقوق او 6554578 مي‌باشد و مبلغ 2378323 ريال را ماهيانه از سپاه قدس دريافت مي‌كرده يعني معادل حقوق يك سرتيپ ” سپاه پاسداران “ ايران .
نام حقيقي ” ابو زكي الاسدي “ محمد صادق عباس الاسدي است كه در ايران با نام محمد اسدي شناخته مي‌شد . نام او در ليست حقوق بگيران از ” سپاه قدس “ با شماره پرونده 130 ثبت شده كه شماره حساب بانكي او در ايران 4083 بوده و شماره حساب حقوق او 7426646 بوده و مبلغ 2638997 ريال را به‌طور ماهانه از اين سپاه دريافت مي‌كرده كه اين نيز معادل حقوق يك سرتيپ ” سپاه پاسداران “ مي‌باشد .
انتخابات پارلماني
ابو مهدي المهندس “ در انتخابات پارلماني عراق كه در سال 2006 برگزار گرديد از استان بابل انتخاب شد به‌رغم اين‌كه او از جانب انترپول تحت تعقيب است زيرا مرتكب جنايات تروريستي در كشورهاي خليج گرديده است . المهندس در هيچ يك از جلسات پارلماني شركت نكرد و از ترس دستگيري به ايران گريخت، وي سپس در انتخابات پارلماني سال 2010 كانديد شد اما در رسيدن به مجلس نمايندگان شكست خورده و تنها 2933 رأي به‌دست آورد .
حزب الله
ابو مهدي المهندس ” گردانهاي حزب الله “ را هدايت مي‌كند كه در برگيرنده گروههاي فرعي مانند گردانهاي ” ثائرون “ و گردانهاي ” غالبون “ و گردانهاي ” صادقون “ مي‌باشند .
از چند ماه پيش بخشي از شبه نظاميان ” گردانهاي حزب الله “ در كمربندي بغداد مستقر شده اند . بعد از آن‌كه بخش زيادي از اين شبه نظاميان در حومه هاي شهر آمرلي مستقر بودند جاييكه هليكوپترهاي ارتش آنها را به داخل شهر هليبورد كرده بود .
بنا به اطلاعات اين منابع، اغلب رهبران عراقي وابسته به ” سپاه قدس “ از كساني سازماندهي شده اند كه براي ساليان در ” گردانهاي حزب الله “ در ايران كار مي‌كرده اند . و ابو مصطفي الشيباني كه نام واقعي او مصطفي عبد الحميد حسين العتابي بوده و در ايران با نام مصطفي عتابي شناخته مي‌شود از رهبران قديمي و داراي سابقه طولاني در ” گردانهاي حزب الله “ به‌شمار مي آيد و اهل ناصريه است .
اين مرد از دسامبر 1986 در عضو گيري مزدوران براي ” سپاه قدس “ فعاليت دارد و نام او در ليستي حاوي 32 هزار تن از مزدوران جيره خوار وابسته به ” سپاه پاسداران “ آمده و شماره پرونده او در ليست مربوط به اداره افراد در ” سپاه قدس “ 3510 بوده و مبلغ 2875852 ريال را ماهانه به‌عنوان حقوق دريافت مي‌كند .
سقوط موصل
بعد از شروع قيام در استانهاي سني نشين عليه دولت نوري المالكي، نام ابو مهدي المهندس به‌عنوان دستيار قاسم سليماني و رهبر كل شبه نظاميان در عراق بر سر زبانها آمد . اين امر در سايه نقش كليدي وي در اجراي طرحهاي ” سپاه قدس “ بود .
به‌دنبال سقوط شهر موصل به‌دست ” داعش “ در ژوئن سال گذشته و عضو گيري جنگجويان در كادر نيروهاي ” بسيج مردمي “ ، ابو مهدي المهندس بر سازماندهي اين نيروها و استفاده از آنها در راستاي منافع رژيم ايران متمركز بود . در همين حال برخي اطلاعات حاكي از ورود او در نبردهاي جرف الصخر و ديالي و آمرلي و صلاح الدين در كنار قاسم سليماني و ساير فرماندهان ” سپاه قدس “ مي‌باشد .
به‌رغم اين‌كه نام او توجه رسانه ‌ها را بر انگيخت اما او ظهور در صحنه به‌طور علني را نپذيرفت .
برخي رسانه هاي عراقي در دسامبر سال گذشته اعلام كردند كه ” ابو مهدي المهندس “ نايب رئيس هيأت شبه نظاميان ” بسيج مردمي “ است . آنان خاطر نشان ساختند كه او بر دور دوم آموزشهاي نيروهاي ” بسيج “ در پايگاه نظامي عين الأسد در استان الانبار نظارت دارد و طي ديدارش از مناطق عمليات با برخي شيوخ و شخصيتها در مناطق حديثه و البغدادي و بروانه ملاقات كرده است .
اطلاعات حاكي از آن است كه تعداد گروههاي موجود زير پرچم ” بسيج مردمي “ به نزديك به 40 گروه شبه نظامي مي‌رسد و ” ابو مهدي المهندس “ كه داراي روابط بسيار محكمي با ” سپاه پاسداران “ ايران است، رهبري كنوني آنانرا بر عهده دارد .ايران اسرار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر