۱۳۹۶ مهر ۳۰, یکشنبه

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا وزیر خارجه آمریکا خواستار خروج شبه‌نظامیان رژیم ایران از عراق شد

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا وزیر خارجه آمریکا خواستار خروج شبه‌نظامیان رژیم ایران از عراق شد

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا

رکس تیلرسون در حال سفر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و در حال حاضر در عربستان است خواستار خروج همه شبه‌نظامیان از عراق شد. وی طی یک نشست خبری گفت: «قطعاً شبه‌نظامیان ایرانی در عراق حضور دارند و حال که نبرد علیه داعش در حال پایان یافتن است، این شبه‌نظامیان باید به کشورشان برگردند.»

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنان خواهان این است که شبه‌نظامیان رژیم ایران از دخالت در صحنه سیاسی عراق پرهیز کنند.

شایان ذکر است که در جریان درگیریهای استان کرکوک بارها پاسدار قاسم سلیمانی به مناطق مختلف کردستان تردد و دخالت داشت.

رکس تیلرسون در جریان یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: «یک عراق مستقل و موفق باعث ناکام ماندن رفتار مخرب رژیم ایران خواهد شد.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «به اعتقاد ما این وضعیت باعث مقابله با برخی از نفوذهای غیرسازنده رژیم ایران در عراق می‌شود».

رکس تیلرسون از تمامی کشورهای منطقه خواست که سپاه پاسداران رژیم را منزوی کنند وی گفت: «شرکتها و کشورهایی که با سپاه تجارت می‌کنند، واقعاً خود را در خطر بزرگی قرار می‌دهند.»

وزیر خارجه آمریکا خواهان همکاری سایر کشورها و به‌خصوص کشورهای اروپایی در این زمینه شد و گفت: «ما امیدواریم شرکتهای اروپایی، کشورها و دیگران در سراسر جهان به ایالات متحده ملحق شوند که تحریم‌های ساختاری را برای جلوگیری از فعالیت‌های مشخص سپاه پاسداران وضع کرده است، نیرویی که موجب بی‌ثباتی در منطقه شده است».

شایان ذکر است که این اولین سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا برای اعمال سیاستهای جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی و به‌ویژه سپاه پاسداران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر