۱۳۹۶ مهر ۱۶, یکشنبه

دونالد ترامپ در مورد رژیم ایران درست عمل می‌کند- ویکلی استاندارد

دونالد ترامپ در مورد رژیم ایران درست عمل می‌کند- ویکلی استاندارد


ویکلی استاندارد: دونالد ترامپ در مورد رژیم ایران درست عمل می‌کند


هیأت تحریریه ویکلی استاندارد در سرمقاله خود از سیاستهای دونالد ترامپ در مقابل رژیم ایران حمایت کرد و نوشت:‌

«توافق هسته‌یی رژیم ایران فشار را از روی یکی از فعالترین حامیان تروریسم در ازای وعده‌ی توخالی عدم پیگیری ساخت جنگ‌افزار هسته‌یی برداشت.
کنگره هرگز این توافق را تصویب نکرد، اما قانونگذاران نظارتهایی را بر آن تدوین کردند.
رژیم ایران به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امکان بازرسی آزاد از تأسیسات هسته‌یی و نظامی را با وجودی که در توافق تصریح شده است، نداده‌اند.
آنها تلاش کرده‌اند فناوری ممنوع هسته‌یی و موشکی تهیه کنند؛ از محدودیت تعیین شده درباره سانتریفیوژها و آب سنگین پا فراتر گذاشته‌اند؛
همچنین فراتر از آن به حمایت از تروریسم در سراسر جهان ادامه داده و مشوق بی‌رحمی‌های رژیم بشار اسد در سوریه بوده‌اند.
مشاوران امنیت ملی ترامپ در امور ایران دچار توهم نیستند و رویکرد غلط مشارکت امنیتی آمریکا و رژیم ایران در خاورمیانه در دوره اوباما را رد می‌کنند.
آنها هم‌چنین می‌دانند که برجام یک واقعیت است. خطر ترک توافق هسته‌یی در جسورتر شدن رژیم ایران به ادامه برنامه هسته‌یی و صدور تروریسم نیست.
خطر واقعی در تضعیف منافع آمریکا در منطقه در شرایطی است که آمریکا در حال عقب‌نشینی از آن جا است. احتمالاً به همین دلیل وزیر دفاع آمریکا حفظ توافق را در جهت منافع آمریکا می‌بیند.
اگر دونالد ترامپ برجام را که فاجعه‌بار خوانده است یک بار دیگر در پانزدهم اکتبر تصدیق کند رژیم ایران نتیجه خواهد گرفت که این رئیس‌جمهوری هم مانند رئیس‌جمهوری قبلی ضعیف و بی‌تجربه است.
لغو تحریمها هنوز به سرمایه‌گذاری خارجی سنگین در ایران منجر نشده است. آنها به پول نیاز دارند. تهدید معتبر تحریمهای سخت و تازه با تقابل جدی‌تر در سوریه و عراق ممکن است.روحانیان حاکم بر ایران را بر سر عقل بیاورد.
ترامپ حس درستی درباره رژیم ایران دارد. امید است که عزم آن را هم داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر