۱۳۹۶ مرداد ۲۲, یکشنبه

«زنگ هشدارهای جدید» در گرداب منطقه

«زنگ هشدارهای جدید» در گرداب منطقه

 
فرو ریختن خاکریزهای منطقه‌یی نظام همراه با ریزش نیروهای برون مرزی و ضرورت زهرخوران و کوتاه ‌آمدن از دعاوی دجالگرانه مضمون هشدارهای هراس‌آلود باندهای حکومتی است.
یک روزنامه حکومتی از باند روحانی با یادآوری این‌که «شاکله تحریمهای جدید که توسط کنگره و سنای آمریکا طراحی شده به پیچیدگی ابعاد تهدیدات جدید می‌افزاید و زنگ هشدارهای جدیدی را به صدا در می‌آورد» خطر تکرار عملیات فروغ جاویدان و پیشروی ارتش آزادی تا دروازه‌های کرمانشاه را به باندهای رژیم یادآوری و خاطرنشان کرده است «در عرصه منطقه‌یی دیدیم که چگونه کشور کوچکی مانند کویت با یک اقدام اهانت آمیز، دست به اخراج دیپلوماتها و کارمندان سفارتخانه کشورمان زد... در سوریه نیز حضور مضاعف و چشمگیر روسیه در تمامیت بازی... نشان می‌دهد که بازی به گونه دیگری رقم خورده ‌است... در عراق نیز، شقه جدید در مجلس اعلا و جدا شدن عمار حکیم از این جریان و تشکیل حزب حکمت ملی، به همراه سفر غافلگیرکننده مقتدی صدر به عربستان نشان می‌دهد که اوضاع آن‌گونه که باید پیش نمی‌رود».
این روزنامه حکومتی در نتیجه‌گیری‌اش هشدار می‌دهد «اگر به تمامیت این گرداب سهمگین نگاه کنیم، در می‌یابیم که در وضعیت نرمال و متعارفی از نظر منطقه‌یی و بین‌المللی نیستیم... لازم است که در درون، یک صدا و هماهنگ باشیم... مگر در همین عملیات مرصاد نبود که سازمان مجاهدین تا آستانه کرمانشاه پیشروی کرد؟» (قانون- 22مرداد).

یک روزنامه دیگر باند روحانی با اشاره به تحولات اخیر در مورد سوریه نوشته است «حیرت‌آور آن است که مسکو... به جلوگیری از جایگاه‌یابی و تعیین‌کنندگی نقش ایران در منطقه رضایت داده است... مسکو هم به همان اندازه... واشینگتن تهران را مشکل اصلی بی‌ثباتی سوریه و تاخر در فرایند صلح می‌داند...».
این روزنامه حکومتی ضمن توصیه به بازنگری روابط رژیم و روسیه افزوده است «این بازنگری با توجه به تحرکات ضدنظام محافل عرب و هم‌چنین حرکت جدید مقتدی صدر در صفحه شطرنج خاورمیانه بیش از اندازه لازم است، چرا که احتمال دارد که مسکو بخواهد این راهبرد خود را با هدف عبور از تهران در قبال محافل عرب تکرار کند» (روزنامه ابتکار-22مرداد).

خاطر نشان می‌شود همین روزنامه حکومتی روز قبل در مطلبی تحت عنوان «باید و نبایدهای نظام در پاییز برجام» بر ضرورت عقب‌نشینی رژیم از دعاویش تأکید کرده و از جمله نوشته بود، نظام «باید از رویکردهای ایدئولوژیک نمای خود دست بردارد... بر این اعتقاد هستیم که منفعت ملی ما بالاترین مصلحت دینی ماست. در همین راستاست که... خمینی مصلحت نظام را مطرح کرده و حفظ نظام را بالاترین مصلحت دانسته است» (ابتکار- 21مرداد).

در همین حال رسانه‌های حکومتی اظهارات پاسدار بهمن ریحانی سرکرده سپاه ضد نبی اکرم را انعکاس دادند که از رو شدن موقعیت منطقه‌یی و جهانی رژیم در رسانه‌های حکومتی ابراز وحشت کرده و در حالی که از نیروهای وارفته نظام با نام «مردم» یاد کرده، هشدار داده است «آن چیزی که برای ما خطرناک است تهدیدات دشمن نیست بلکه خطر برای ما تلاش برای ترساندن مردم از تهدیدات است و این یک خیانت در حق مردم و حیثیت نظام است» (روزنامه جمهوری اسلامی- 22مرداد).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر