۱۳۹۵ دی ۶, دوشنبه

جنگ جدي جوانان عليه رژيم در شبکه هاي مجازي و"برنامه سنگین" وزارت بد نام اطلاعات روحاني از سر کلافگي برعليه فضای مجازی وکاربران

جنگ جدي جوانان عليه رژيم در شبکه هاي مجازي و"برنامه سنگین" وزارت  بد نام اطلاعات روحاني از سر کلافگي برعليه فضای مجازی وکاربران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت، وزارت اطلاعات در رابطه با "امنیت فضای مجازی و پالایش آن برنامه‌های سنگینی" دارد. هم‌زمان سخنگوی ناجا از برخورد با ۳۰۰ کانال تلگرامی و حساب اینستاگرامی خبر داد.
حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز شنبه (۴ دی/ ۲۴ دسامبر) از تشکیل جلسه این کمیسیون با حضور معاونان وزارت اطلاعات و قائم مقام این وزارتخانه خبر داد. نقوی حسینی گفت، این جلسه "جهت بررسی بودجه و اعتبارات دستگاه امنیت" تشکیل شده است.
به گفته‌ی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معاون امنیتی وزارت اطلاعات در جلسه این کمیسیون ضمن اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی مانند "دولت اسلامی" (داعش سابق) در مرزهای ایران گفته است: «شرایط تحت کنترل کامل است به طوری که کلیه تلاش‌های تروریستی آن‌ها در غرب، شرق، جنوب و جنوب شرقی مهار و متلاشی شد. سایر گروه‌های تروریستی مانند جیش‌العدل و امثال آن‌ها نیز تحت نظر کامل هست و با هر نوع ناامن‌سازی آن‌ها قاطع برخورد شده و خواهد شد».
به گفته‌ی نقوی حسینی، معاون امنیتی وزارت اطلاعات همچنین گفته است که این وزارتخانه در رابطه با "گروه‌ها و حلقه‌های انحرافی" نیز "برنامه‌های گسترده و دقیقی دارد و موفقیت‌های چشمگیری نیز تاکنون به دست آورده است".
نقوی حسینی البته توضیحی نداده که منظور معاون امنیتی وزارت اطلاعات از "گروه‌ها و حلقه‌های انحرافی" چیست، اما از قول او افزوده است که «اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی ایران امروز در حدی است که تهدیدات امنیتی را در خارج از مرزها مدیریت می‌کند».
Seyyed Hossein Naghavi Hosseini, Sprecher des Ausschusses für nationale sicherheit und außenpolitik im iranischen Parlament (fa.alalam.ir) حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی همچنین ضمن اشاره به اینکه "امنیت فضای مجازی و نحوه حفظ امنیت و پالایش آن" یکی از موضوعات بحث با معاونان وزارت اطلاعات بوده، افزود: «در این زمینه وزارت اطلاعات برنامه‌های سنگینی دارد زیرا تهدیدات این بخش متوجه صنایع زیربنایی و مادر می‌شود و نیازمند حمایت است».
ماهیت تهدیداتی نیز که در فضای مجازی متوجه "صنایع زیربنایی و مادر" است در اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ناروشن می‌ماند. اما با توجه به تأکیدهای مکرر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بر مسئله‌ی "نفوذ دشمن" که از آن به عنوان "هشدارهای راهبردی" نام برده می‌شود، به نظر می‌رسد که دامنه‌ی برنامه‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران بسیار فراگیر باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر