۱۳۹۵ آذر ۱۳, شنبه

واحد 190 سپاه تروريستي قدس سپاه - واحد انتقال قاچاق اسلحه به منطقه

 بیشتر بخوانید

گردش مالی سالانه مواد مخدر چقدر است؟   


در ادامه با فرماندهان نیروی زمینی سپاه از ابتدای انقلاب تا کنون آشنا می شوید که همگی در قاچاق مواد مخدر وارسال سلاح قاچاق سلاح به لبنان سوریه یمن وعراق وبرخی کشورهای آفریقائی فعال بودند:

سرلشکر یحیی رحیم صفوی از سال 1364 تا 2 مهر 1368 این مسئولیت را بر عهده داشت. وی هم اکنون به عنوان مشاور خامنه ای انجام خدمت می کند.

پس از او سرلشکر مصطفی ایزدی از 2 مهر 1368 تا 21 تیر 1371 سمت فرماندهی نیروی زمینی سپاه را بر عهده گرفت.

سرلشکر  محمدعلی جعفری فرمانده کنونی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از 21 تیر 1371 تا ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ در سمت فرماندهی نیروی زمینی سپاه مشغول به خدمت بود.

سردار احمد کاظمی از 29 مرداد 1384 سمت فرماندهی نیروی زمین سپاه را بر عهده گرفت که در سانحه هوایی سقوط هواپیمای داسو فالکن 2 در نزدیکی ارومیه در تاریخ 19 دی همان سال، کشته شد.

پس از احمد کاظمی، خامنه ای طی حکمی مسئولیت فرماندهی نیروی زمینی سپاه را در تاریخ 1 بهمن 1384 به سردار محمدرضا زاهدی سپردند.
سردار محمدجعفر اسدی فرمانده بعدی نیروی زمینی سپاه بود که از تیر ماه سال 1387 به مدت 10 ماه این مسئولیت را بر عهده داشت.
سردار محمد پاکپور نیز آخرین فرمانده نیروی زمینی سپاه تا امروز محسوب می شود که از تاریخ ۹ اردیبهشت 1388 تا کنون این مسئولیت را بر عهده گرفته است.
وبه شغلی که به برادران قاچاق چی معروف است اشتغال داردتوضیحات احمدی نژاد در همین زمینه را همینجا ببینید کلیک کنید
باز هم بسشتر بدانید


مقدمه:

یکی از فعالیت های اصلی نیروی قدس، قاچاق اسلحه به سازمان ها، گروه های قومی وکشورهای مختلف در چها ر چوب منافع جمهوری اسلامی است. در این راستا، واحد شماره 190 در قاچاق اسلحه ومهمات نیروی قدس ایفای نقش میکند ویکی از واحدهای ویژه این نیرو به شمار میاید. هدف واحد مذکور قاچاق اسلحه به سازمان های جهادی در خارج از جمهوری اسلامی ایران به منظور نفوذ در مناطق مختلف مناقشه وکشمکش در سطح بین المللی، به عنوان بخشی از فلسفه صدور انقلاب است.
چندی از مصوبات شورای امنیت سازمان ملل، منجمله مصوبه شماره 1747 (2007)، 1929 (2010)، 2105 (2013)، صدور اسلحه از جمهوری اسلامی ایران را اکیدا ممنوع کرده است. جهت دور زدن مصوبات فوق، قاچاق اسلحه به اقصی نقاط جهان در قالب کالاهای غیر نظامی، اصلی ترین طریقه عمل واحد قاچاق نیروی قدس می باشد. بدین نحو، جمهوری اسلامی ایران گستاخانه قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و موجب تهدید محورهای تجاری غیر نظامی در سطح جهان می شود.
طی سال های اخیر واحد قاچاق اسلحه قدس، مسئولیت قاچاق ده ها هزار تن اسلحه به سازمان های تروریستی، منجمله حزب الله لبنان، رژیم بعث بشار اسد در سوریه، تشکیلات تروریستی فلسطینی در نوار غزه، حوثی های یمن و عواملی دیگر را بر عهده داشته است.
شیوه های مختلف قاچاق نیروی تروریستی موسوم به قدس
واحد 190 از روش های گوناگونی جهت معمولی جلوه دادن محموله های ارسالی اسلحه استفاده می کند تا اختفاء عمل را حفظ کرده، وبه این ترتیب امنیت رسیدن اسلحه قاچاق را به مقصد حفظ کند. در این راستا، واحد مذکور به طرق ذیل عمل میکند:
ا. معمولا اسلحه های قاچاقی در یک جعبه در کانتینر قفل شده قرار می گیرد برای معمولی جلوه دادن دور تا دور آن را از کالاهای معمولی پر میکند. جهت پیدا کردن اسلحه استتاری، باید کانتینر را باز کرد و چند تن اجناس معمولی را از آن خارج کرد تا به اسلحه رسید.
ب. محموله مورد نظر تحت عنوان کمکهای بشر دوستانه و یا وسائل غیر نظامی معمولی ثبت می شود. این واحد روش های بسته بندی مبتکرانه ای ایجاد کرده که اسلحه را کاملا معمولی جلوه می دهد. محموله در اظهارنامه کاملا معمولی ثبت میشود وبا اجناسی که از آن در کانتیتر برای استتار استفاده می شود کاملا انطباق دارد. در این موارد تا به حال از مصالح ساختمانی، پلی اتیلن، شیر خشک ولوازم یدکی خودرو و استفاده شده است.
ج. استفاده از سیستم حمل ونقل غیر نظامی (کشتی، هواپیما، کامیون وقطار).
د. قاچاق اسلحه از طریق بندر های ثالث در سراسر جهان جهت مخفی کردن ارتباط آنها با جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد..
 ه.قاچاق اسلحه های ساخت کشور های دیگر، به منظور انکار نقش جمهوری اسلامی ایران در ارسال آنها، در صورتی که محموله متوقف و یا افشا شود.

محورهای قاچاق
محورهای هوایی:

یک روزنامه آمریکایی، بار دیگر مدعی «استفاده دوباره ایران از حریم هوایی عراق برای ارسال کمک نظامی به سوریه» شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ا. از ایران به سوریه:
واحد 190 از پروازهای مسافربری و نظامی بین ایران وسوریه که از عراق رد می شوند جهت قاچاق هزاران تن اسلحه برای رژیم بشار اسد وسازمان حزب الله لبنان استفاده می کند. شرکت های هواپیمایی ایرانی منجمله هما، ماهان، کاسپین و معراج در قاچاق اسلحه دائما دخالت دارند. به عنوان مثال، طی ماه های آوریل تا مه سال 2013، موشک های فاتح 110 از طریق این محورهوایی برای سازمان حزب الله ارسال شد. این موشک ها در خاک سوریه منهدم شدند. اکثر سلاحهایی که ارتش بشار اسد وحزب الله از آن علیه مبارزین سوریه ای استفاده می کنند از طریق این محور به دست آنها رسیده.

©Reza - Iranaian Spotters/airliners.net
ب. از ایران به لبنان:
نیروی قدس از خطوط پروازهای مسافربری وباربری شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که از ترکیه عبور می کنند جهت قاچاق اسلحه وتجهیزات برای حزب الله بهره میبرد.
ج. از ایران به سودان:
نیروی قدس طی ماه های اوت الی سپتامبر سال 2012، در شش پرواز مستقیم شرکت های هواپیمایی هما و ماهان از ایران به سودان اقدام به ارسال صدها تن اسلحه سوق الجیشی برای سازمان های تروریستی فلسطینی در نوار غزه نموده. حدودٌا یک ماه بعد از آن اسلحه های مذکور در سودان منهدم شد.

©Shary - Iranaian Spotters/airliners.net
د. از سوریه به سودان:
سلاح ها و تجهیزاتی که بوسیله هواپیما از تهران به فرودگاه بین المللی سوریه حمل شده است، توسط واحد 190 نیروی قدس از طریق پروازهای مسافربری از دمشق به خارطوم قاچاق می شود. بخشی از اسلحه و تجهیزات مختص تشکیلات و سازمان های تروریستی فلسطینی در نوار غزه و بخشی از آن به دولت شمال سودان اختصاص دارد.

©yemen-press.com
محورهای دریای:
ا. از ایران سودان:
واحد 190 از کشتی های غیر نظامی جهت قاچاق اسلحه از ایران به سودان استفاده می کند.
اسلحه های مذکور در بندر پورت در سودان تخلیه شده، به مصر برده می شود و از آنجا از طریق شبکه های قاچاق به نوار غزه می رسد. به عنوان مثال، در ماه مارس سال 2014، ارسال ده ها تن اسلحه ومهمات از جمهوی اسلامی ایران به سودان برای تشکیلات فلسطینی توسط نیروی دریایی اسرائیل که در یک کشتی تجاری به نام
KLOS-C
بارگیری شده بود افشا شد. این محموله شامل 40 راکت دور برد ساخت سوریه از نوع
M-302
بود.
واحد قاچاق اسلحه، راکت های ساخت سوریه را انتخاب کرده بود تا رد پای جمهوری اسلامی ایران در این قاچاق دیده نشود.


©SuperJeeg / marinetraffic.com

 
©trust.com
 
  ©trust.org / Reuters

ب. از ایران به یمن:

واحد 190 بوسیله کشتی اقدام به ارسال اسلحه به یمن برای حوثی های این کشور می کند.
در ماه ژانویه سال 2013، نیروی امنیتی یمن کشتی به نام
GEHAN-1
که حامل این اسلحه ومهمات بود را دستگیر کرد. در این کشتی 40 تن اسلحه شامل موشک های ضد تانک و ضد هواپیما افشا شد.
در ماه اکتبر سال 2009 ، نیروی دریایی یمن یک کشتی به نام "ماهان1" را که پرچم جمهوری اسلامی ایران بر آن به اهتراز در آمده بود را متوقف کرده. این کشتی حامل موشک های ضد تانکی بود که توسط نیروی قدس برای حوثی های یمن فرستاده شده بود.

©foxnews.com
ج. از سوریه به مصر:
در ماه مارس سال 2011 نیروی قدس 50 تن اسلحه را بوسیله یک کشتی به نام ویکتوریا را به مصر فرستاد، با این هدف که اسلحه های مذکور از مصر به نوار غزه قاچاق شود. نیروی دریایی اسرائیل بر این کشتی مسلط شد ودر کانتینرهای آن، در کنار کالاها معمولی، موشک های ساحل به دریای
C-704
ساخت جمهوری اسلامی ایران را افشا کرد.
د. از ایران به آفریقا:
در ماه اکتبر سال 2010، نیروی قدس اقدام به ارسال 13 کانتینر اسلحه از ایران به گامبیا نمود. محموله مذکور در نیجریه از یک وسیله نقلیه به دیگری منتقل شد وتوسط نیروی امنیتی نیجریه گرفته شد. این محموله شامل چندین تن اسلحه از جمله خمپاره هایی به قطر 120 میلیمتر و راکت هایی با قطر 107 میلیمتر بود. این جریان موجب بحران سیاسی بین ایران و چند کشور آفریقایی ، و باعث دستگیری شماری از عاملین نیروی قدس در نیجریه گردید.

©Reuters
ه. از ایران به سوریه و لبنان:
در ماه نوامبر سال 2009، واحد 190 نیروی قدس 36 کانتینر حاوی اسلحه را برای سازمان تروریستی حزب الله لبنان از ایران به بندر لاذقیه سوریه فرستاد. این کانتینرها به هدف رد پا گم کردن در کشورهای دبی و مصر از یک وسیله نقلیه به دیگری منتقل شده و در یک کشتی تجاری به نام
FRANCOP
بارگیری شدند. این کشتی توسط نیروی دریایی اسرائیل گرفته شد. در اظهار نامه این کانتینرها ثبت شده بود که حاوی پلی اتیلن میباشند و سپس هوایدا گردید که 500 تن اسلحه در آن جاسازی شده است.
   
©inquirer.net                                                        ©flickr.com

محورهای زمینی:
ا. بوسیله کامیون از ایران به سوریه:
طی سال های اخیر واحد 190 در قاچاق اسلحه، تجهیزات ومهمات ممنوع الصدور از جمهوری اسلامی ایران به سوریه برای رژیم بشار اسد و حزب الله فعالیت چشمگیری دارد.
ب. بوسیله قطار از ایران به سوریه از راه ترکیه:
در ماه مه سال 2007 چندین کانتینر نیروی قدس که بوسیله قطار از راه ترکیه به سوریه فرستاده شد که حاوی جنگ افزارهایی (خمپاره 122 میلیمتری، مواد منفجره و غیره) بود. این کانتیترکه ظاهرا برای حزب الله لبنان فرستاده شده بود افشا گردید. روی بارنامه این محموله امضای یکی از عوامل برجسته نیروی قدس به نام بهنام
 شهریاری به نمایندگی از طرف شرکت پوششی "شهریاری تریدینگ با مسئولیت محدود" ثبت شده بود.
هم اینک برای سوریه روزانه با هواپیمای ماهان پاسدار وانواع سلاح ومهمات برای نیروهای سپاه قدس در سوریه ارسال میکند تا زنان وکودکان سوریه خصوصا حلب وشهرهای دیگر را به بهانه واهی وبا پوش مدافعان حرم قتل عام کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر