پادشاهی عربی سعودی بر ضرورت هماهنگی مواضع و یکپارچه سازی تلاشها برای مقابله با دخالتهای ایران در امور داخلی کشورهای عربی منطقه تاکید کرد.
به گزارش العربیه در جلسه شورای وزیران سعودی که سه شنبه 8 مه 2018 به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه سعودی، در کاخ «السلام» در شهر «جده» برگزار شد، بر ضرورت هماهنگی مواضع و یکپارچه سازی تلاش‌ها برای مقابله با دخالت‌های رژیم ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن در امور داخلی کشورهای عربی منطقه تاکید شد.
شورای وزیران سعودی در این جلسه ضمن محکوم کردن دخالت ‌ای ایران در امور پادشاهی مراکش، بر ایستادگی سعودی در کنار مراکش و حمایت از این کشور در اتخاذ هر گونه تدابیری برای تضمین امنیت و پایداری آن از جمله تصمیمی در قطع روابط با تهران گرفته، تاکید کرد.
در جلسه شورای وزیران سعودی تاکید شد که ایران با  از «گروه شبه نظامی تروریستی حزب الله لبنان» که خود آن را ساخته، است با هدف برای بر هم زدن ثبات و امنیت در مراکش استفاده ابزاری کرده و این گروه اقدام به آموزش نظامی عناصری از گروه موسوم به «پولیساریو» می‌کند.
در آغاز این جلسه پادشاه سعودی حاضران را از محتوای گفتگوی تلفنی خود با محمد ششم پادشاه مراکش مطلع ساخت که در آن بر ایستادگی دولت و ملت سعودی در کنار مراکش علیه هر آن چه امنیت، ثبات و تمامیت ارضی این کشور را تهدید می کند، تاکید شد.
همچنین در این جلسه شورای وزیران سعودی حمله انتحاری به مقر کمیساریای ملی عالی انتخابات در طرابلس پایتخت لیبی را به شدت تقبیح و محکوم کرد و ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان و خانواده‌های قربانیان این حمله و دولت ملت لیبی، برای مجروحان بهبودی هر چه سریع تر آرزو کرد.
در این راستا شورای وزیران سعودی ضمن تاکید بر موضع ثابت این کشور علیه تروریسم و افراط گرایی، حمله مسلحانه به وزیر کشور جمهوری اسلامی پاکستان را نیز به شدت محکوم کرد و برای او بهبودی و شفای عاجل آرزو کرد. شورای وزیران سعودی همچنین و بر ایستادگی این کشور در کنار پاکستان در هر تدابیری که برای دفاع از امنیت و ثبات در این کشور اتخاذ کند، تاکید کرد.
شورای وزیران سعودی همچنین در جلسه خود از بیانیۀ پایانی چهل و پنجمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی که با شعار «ارزش‌های اسلامی برای صلح پایدار، همبستگی و توسعه» که در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد، استقبال کرد.