ریاست امنیت ملی سعودی اعلام کرد کشورهای عربی خلیج روز چهارشنبه 16 می 2018 نام حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را به فهرست تروریسم افزودند.
ساعاتی پس از وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله لبنان و افراد مرتبط با آن، پادشاهی عربی سعودی و دیگر کشورهای خلیج نام 10 تن از افراد مرتبط با حزب‌الله را به فهرست تروریسم افزودند.
در بیانیه ریاست امنیت ملی سعودی آمده است که این 10 نفر در دو گروه 5 نفره تقسیم می‌شوند که گروه اول شامل اعضای شورای رهبری حزب‌الله لبنان است و مسئولیت اتخاذ تصمیم‌های حزب را بر عهده دارد. در این گروه نام حسن نصرالله، نعیم قاسم، محمد یزبک، حسین خلیل و ابراهیم امین السید ذکر شده است. گروه 5 نفره دوم نیز شامل افراد و نهادهایی است که با فعالیت‌هایی که از "اقدامات تروریستی" حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنند، در ارتباط هستند. این افراد و نهادها شامل طلال حمه، علی یوسف شراره، مجموعه الطیف، حسن ابراهیمی و شرکت تجارت و پیمانکاری ماهر است.
براساس سیستم مبارزه با جرایم تروریستی و تامین مالی تروریسم در پادشاهی عربی سعودی که با شماره "أ/21" و در تاریخ اول نوامبر 2017 و در راستای قطعنامه شمار 1373 سازمان ملل صادره در سال 2001 که تروریست‌ها و حامیان تروریسم و اقدامات تروریستی را هدف قرار می‌دهد، پادشاهی عربی سعودی اقدام به درج نام این افراد و نهادها در فهرست تروریسم این کشور کرد.
به گفته ریاست امنیت ملی سعودی تصمیم به افزودن این افراد به فهرست تروریسم با همکاری ایالات متحده آمریکا به عنوان همکار اصلی مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم و همچنین همه اعضای این مرکز شامل کشورهای پادشاهی بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی اتخاذ شد.
در بیانیه‌ ریاست امنیت ملی سعودی آمده است: «پادشاهی عربی سعودی با همکاری شرکایش در مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم برای متوقف کردن تاثیرات اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران و حزب الله در منطقه، سران آنها، از جمله پنج عضو شورای رهبری حزب‌الله را مورد هدف قرار می‌دهد. حزب الله یک سازمان تروریستی جهانی است و تفاوتی میان رهبران سیاسی و نظامی آن وجود ندارد و ما تفاوت قائل شدن بین آنچه جناح سیاسی حزب الله نامیده می‌شود و اقدامات نظامی و تروریستی آن محکوم می‌کنیم. حزب الله و حامی‌اش ایران رنج مردم سوریه را طولانی‌تر کرده و به خشونت در عراق و یمن دامن زده و لبنان و لبنانی‌ها را با خطر مواجه می‌کنند. آنها همه منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنند.»
بیانیه یادشده افزود: «براساس تصمیمی که امروز اتخاذ شد، همه دارایی‌های افراد ذکر شده و درآمدهای مرتبط با آنها در پادشاهی عربی سعودی بلوکه شده و آنچه تحت تملک یا مدیریت اشخاص در پادشاهی عربی سعودی قرار دارد باید به نهادهای ذی‌ربط اطلاع داده شود. سیستم مبارزه با جرائم تروریستی و تامین مالی تروریسم در پادشاهی عربی به طور کل همه داد و ستدهای این افراد در داخل این کشور یا از طریق آن با نهادها و منافع مرتبط با افراد ذکر شده را منع می‌کند.»
براساس بیانیه امنیت ملی سعودی «همه افراد معرفی شده تحت تحریم سیستم مبارزه با جرایم تروریستی و تامین مالی تروریسم در پادشاهی عربی سعودی قرار گرفته و تحت محرومیت و شروط سختگیرانه‌ای برای افتتاح یا داشتن حساب بانکی در پادشاهی عربی سعودی یا حساب‌های پرداخت شده از طریق نهادهای مالی خارجی که آگاهانه نقل و انتقال اموال حزب‌الله، اشخاصی که تحت اسم حزب الله یا به درخواست این حزب و یا هواداران و افراد تحت امر حزب فعالیت می‌کنند را انجام می‌دهند، قرار می‌گیرند.
پادشاهی عربی سعودی هاشم صفی الدین، ادهم طباجه، مجموعه انما و شرکت منهدسی ساخت و ساز انما را بر اساس سیستم مبارزه با جرائم تروریستی و تامین مالی تروریسم تحریم کرد.
مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم در 21 می 2017 با هدف یک برنامه جسورانه و تاریحی برای توسعه همکاری بین هفت کشور عربی در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم آغاز به کار کرد. این مرکز عملیات هماهنگی منع تامین مالی تروریسم را هماهنگ می‌کند و داده‌های مالی اطلاعاتی را میان اعضاء به اشتراک می‌گذارد تا توان کشورهای عضو برای مبارزه و متوقف کردن شبکه‌های تامین مالی تروریسم و فعالیت‌های مرتبط را که امنیت ملی کشورهای عضو را به خطر می‌اندازد، تقویت کند.
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه 16 می 2018 تحریم‌هایی جدیدی علیه افراد مرتبط با حزب الله لبنان وضع کرد. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و نعیم قاسم معاون از جمله افرادی هستند که تحریم‌های جدید آمریکا شامل آنها می‌شود.