۱۳۹۷ خرداد ۶, یکشنبه

افشای 10 سال اقامت اعضای خانواده اسامه بن لادن در ایران توسط ابوحفض


افشای 10 سال اقامت اعضای خانواده اسامه بن لادن در ایران توسط ابوحفض 

 

رادیو امید | 11:40 - 03.04.2018
 ٢٠ تن از اعضای خانوادۀ اُسامه بن لادن مدت 10 سال در مجتمع‌های مسکونی که دولت ایران در این کشور در اختیار آنان گذاشته اقامت کرده، با کمک مأموران امنیتی به گشت وگذار در شهر و خارج شهر پرداخته، از خدمات پزشکی بهره برده، مدرسه‌ای با برنامۀ درسی عربستان سعودی برای فرزندان آنان ایجاد شده و … با این حال مقامات ایران ادعا می کنند که از وجود آنها در خاک ایران اطلاعی نداشته‌اند

  1. سخنان اخیر ولیعهد عربستان در گفتگو با شبکۀ تلویزیونی “ان.بی.سی” در بارۀ حضور رهبران القاعده در ایران و پاسخ مقامات این کشور، یکبار دیگر این موضوع را مورد توجه رسانه‌ها قرار داد. انتشار کتابی به زبان فرانسه که در گفتگو با “محفوظ ولد الوالد” معروف به “ابوحفص” فرد شمارۀ ۳ القاعده در دوران حیات اُسامه بن‌لادن، فراهم آمده، نکته‌های تاریک فراوانی را در بارۀ حضور رهبران این سازمان و اعضای خانوادۀ بن‌لادن در ایران در گذشته روشن می‌کند.

  2.  وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، اخیراً سخنان “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان سعودی را در بارۀ حضور رهبران القاعده در ایران، «دروغ پراکنی‌های ناشیانه» توصیف کرد و حاکمان عربستان را «در ایجاد خطرناکترین گروه‌های تروریستی تاریخ معاصر» مسئول دانست.
  3. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز سه‌شنبه ٢٩ اسفند/‌٢٠ مارس، گفت «در سال‌های اول حملۀ ایالات متحدۀ آمریکا به افغانستان و متواری شدن نیروهای القاعده، تعدادی از آنها بصورت خودخواسته و غیرقانونی از طریق برخی مرزهای زمینی طولانی ایران با کشور افغانستان وارد ایران شدند که دستگیر و  تحویل دولت‌های خود آنها شدند». بگفتۀ وی، در میان این افراد «تعدادی از خانوادۀ بن‌لادن بودند که به دلیل دارا بودن مدرک و تابعیت کشور عربستان سعودی، موضوع به اطلاع دولت عربستان رسید که با هماهنگی با آنها، دختر بن‌لادن تحویل سفارت عربستان در تهران شد».
  4. مقامات وزارت امور خارجۀ ایران، بهنگام وقوع این رویداد نه تنها از «تحویل دختر بن‌لادن به سفارت عربستان» سخن نگفتند، بلکه از آن اظهار بی‌اطلاعی کردند. فاش شدن حضور اعضای خانوادۀ بن‌لادن در ایران و فرار “ایمان” دختر وی از خانۀ تحت محافظت خود در تهران و پناه بردن او به سفارت عربستان‌، مقامات جمهوری اسلامی را غافلگیر کرد. این خبر روز چهارشنبه ٢٣ دسامبر ٢٠٠٩/ ٢ دی ماه ١٣٨٨، در روزنامۀ “الشرق الاوسط” به چاپ رسید.
  5. روایت “محفوظ ولد الوالد” معروف به “ابوحفص” الموریتانی، مفتی و فرد شمارۀ ۳ القاعده، از حضور اعضای خانوادۀ اُسامه بن‌لادن و رهبران بلندپایۀ سازمان القاعده درایران پرتو تازه‌ای بر چگونگی حضور این افراد در ایران و سیاست این کشور در قبال آنان می‌اندازد. سخنان او در این باره در گفتگو با “لمین اولد سالم” روزنامه نگار موریتانیائی، در کتابی بنام “تاریخ سری جهاد، از القاعده تا دولت اسلامی” آمده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر