۱۳۹۶ مهر ۲۳, یکشنبه

نکات بسیار مهم درباره‌ اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران

 نکات بسیار مهم درباره‌ اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران


سخن روز

روز شنبه 21مهر 96، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا استراتژی دولت خود را در قبال ایران و رژیم آخوندی بیان کرد. ترامپ در این سخنرانی که تمام دنیا از چند روز پیش در انتظار آن بود، نکات مهمی را ابراز کرد:
ـ رئیس‌جمهور آمریکا به‌روشنی به‌ضرورت تغییر در ایران گواهی داد؛ واقعیتی که مقاومت ایران ۴دهه است بر آن پای فشرده است. ترامپ گفت: «مردم ایران بیش از هرکس قربانی این رژیم بوده و از آن رنج می‌برند» او افزود: «همه جهان می‌فهمند که مردم خوب ایران خواستار تغییر هستند».

ـ ترامپ سپاه پاسداران را یک نهاد قانون اساسی رژیم و یک سازمان تروریستی خواند و به‌ وزارت خزانه‌داری دستور داد تمامیت سپاه را «به‌خاطر حمایت از تروریسم تحت تحریمهای بیشتری قرار دهد و مقامات، مأموران و وابستگان آن را نیز مورد تحریم قرار دهد».

رئیس‌جمهور آمریکا، سپاه پاسداران را «نیروی ترور شبه‌نظامی فاسد و شخصی (ولی‌فقیه)» توصیف کرد و افزود: «سپاه بخشهای عظیمی از اقتصاد ایران را به‌سرقت برده و کمکهای مالی بسیار زیادی را برای تأمین مالی جنگ و ترور در خارج از کشور در اختیار خود گرفته است».

نکته قابل‌توجه این‌که وزارت خزانه‌داری بلافاصله دستور رئیس‌جمهور را به‌مرحله اجرا گذاشت و فراتر از اعلام تحریمها، سپاه پاسداران را در لیست تروریستی نامگذاری کرد. (1) اقدامی که بیانگر سرعت گرفتن چرخهای تغییر، پس از اعلام استراتژی جدید توسط رئیس‌جمهور آمریکاست.

ناظران و تحلیلگران سیاسی نامگذاری سپاه پاسداران را با اهمیت بسیار تلقی کرده‌اند چرا که سپاه علاوه بر آن که ارگان اصلی جنگ‌افروزی و صدور تروریسم رژیم در خارج و بازوی اصلی سرکوب در داخل کشور است، بخش عظیمی از اقتصاد کشور را نیز در قبضه خود دارد و نامگذاری آن، نه تنها به‌میزان زیادی کارکرد جنگ‌افروزانه و سرکوبگرانه آن را محدود می‌سازد، بلکه ضربه مرگباری بر اقتصاد رژیم نیز وارد می‌آورد.

جیم شوتو رئیس خبرنگاران امنیت ملی سی.ان.ان در این باره گفت: «بخش بزرگی از رژیم ایران و بخش بزرگی از اقتصاد رژیم ایران هدف قرار گرفتند. اگر سیستم بانکی و مالی بر روی آنها بسته شود، پیامدهای عظیمی بر روی اقتصاد آنها خواهد داشت». (2)

ارگان بسیج سپاه پاسداران نیز نامگذاری سپاه و «تحریم بیش از ۲۰۰نهاد و فرد حقیقی و حقوقی» در این رابطه را «نشانه رفتن» «قلب پولی‌ ، مالی و نظامی (رژیم) در داخل و سطح جهان» توصیف کرد و سوز و گداز نمود که آمریکا قصد دارد «جهان را در منزوی‌سازی و مجبور ساختن (رژیم) به‌ عدم حمایت از محور مقاومت (بخوانید دست برداشتن از حفظ بشار اسد و کشتار در سوریه و عراق و یمن) با خود همراه کند». (3)

در آستانه سخنرانی و اعلام استراتژی جدید آمریکا، مهره‌ها و سردمداران رژیم از احتمال نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران ابراز وحشت کرده بودند، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم هشدار داده بود: «تحریم احتمالی سپاه را به‌مثابه اعلان جنگ تلقی می‌کنیم» و امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیز گفته بود: «هرگونه تعرض به ‌ارکان نظام نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تعرض به‌ کلیت نظام» تلقی می‌کند. این اظهارات جایگاه سپاه پاسداران در ساختار نظام ولایت فقیه را به‌خوبی روشن می‌کند و سردمداران نظام هم پیوسته حرف خمینی دجال را تکرار کرده‌اند که اگر سپاه نبود، نظام هم نبود. واقعیت نیز آن است که سپاه پاسداران عامل تعیین‌کننده سرکوب در داخل کشور، جنگ‌افروزی و کشتار در منطقه و اشاعه تروریسم در سراسر جهان و نهاد اصلی رژیم برای دستیابی به ‌تسلیحات هسته‌یی و مجری پروژه موشکهای بالستیک است؛ علاوه بر اینها، بخش عمده اقتصاد ایران در دست کارتل سپاه پاسداران و مؤسسات وابسته به‌آن است و منافع آنها به‌طور مستقیم به ‌جیب سپاه پاسداران می‌ریزد و در خدمت سرکوب داخلی و صدور تروریسم و بنیادگرایی و جنگ‌افروزی در منطقه و جهان قرار می‌گیرد.

بی‌جهت نیست که نامگذاری سپاه پاسداران در کانون وحشت و سوز و گداز سردمداران رژیم قرار دارد. آخوند حسن روحانی هم که تا دیروز در تضاد منافع خود با سپاه پاسداران، آن را «دولت با تفنگ» و عامل اصلی فساد می‌نامید و در عین‌حال از این طریق می‌کوشید اعتباری برای خود کسب کند، بلافاصله پس از سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا، طی سخنانی در وحشت از سیاست جدید آمریکا و پایان دوره استمالت، نقاب اعتدال را کنار زد و با نمایان کردن ماهیت واقعی خود، ضمن مجیزگویی از ولی‌فقیه ارتجاع و اعلام اطاعت مطلق از او، به ‌ستایش مشمئزکننده از سپاه پاسداران پرداخت و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی در منطقه و کشتار مردم بیگناه در سوریه و عراق توسط سپاه پاسداران جرار رژیم را پاسخ به‌ «ندای مظلومیت مردم مظلوم مردم منطقه» توصیف کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم نیز که هنگام سخنان روحانی در کنار وی حضور داشت در اطلاعیه‌یی تحت عنوان «بیانیه جمهوری اسلامی ایران» سپاه پاسداران را «در خط مقدم مبارزه با تروریستها» و عامل «آرامش برای مردم منطقه» و «حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق و سوریه» توصیف نمود.

این ستایشهای نفرت‌انگیز از جرارترین نیروی تاریخ ایران بیانگر آن است که در لیست قرار گرفتن سپاه پاسداران که مقاومت ایران چند سال است آن را مجدانه دنبال می‌کرد و اکنون تحقق یافته، به‌راستی قلب پلید فاشیسم دینی حاکم را نشانه رفته و شاخص دیگری از آغاز پایان این رژیم اهریمنی را رقم زده است.

با پایان دوران مماشات که در ۴دهه گذشته به‌عنوان مانع و راهبند اصلی مقاومت ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی عمل کرده، اکنون زمان آن فرا رسیده که جامعه بین‌المللی در کنار مردم ایران و خواست برحق آنها برای تغییر رژیم قرار گیرد.

پانویس: ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا سپاه پاسداران رژیم ایران را طبق فرمان اجرایی تروریسم بین‌المللی با شماره 13224نامگذاری کرد. دفتر کنترل داراییهای خارجی امروز سپاه پاسداران را نامگذاری کرد که طبق فرمان اجرایی 13224در 25اکتبر 2007به‌خاطر حمایت از گروه‌های تروریستی نامگذاری شده بود. در همین رابطه استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت سپاه پاسداران یک نقش مرکزی در تبدیل شدن رژیم ایران به‌ اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان ایفا کرده است.

2 ـ سی.ان.ان.21مهر 96
3 ـ روزنامه جوان ـ22مهر
کلیه مطالب در رابطه بااعلام استراتژی جدید آمریکا علیه رژیم ایران توسط دونالد ترامپ را در اینجا بخوانید
تماس تلفنی ملک سلمان و دونالد ترامپ، استقبال عربستان از استراتژی جدید آمریکا96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر