۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۲۸, چهارشنبه

وضعیت سلامتی حسن نصر‌الله پس از انفجار «پیجرهای» حزب‌الله در لبنان

 وضعیت سلامتی حسن نصر‌الله پس از انفجار «پیجرهای» حزب‌الله در لبنان


حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان

به دنبال انفجارهای همزمان دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» در سراسر لبنان، یکی از مقامات ارشد حزب الله لبنان شامگاه سه‌شنبه با فاش کردن وضعیت حسن نصر الله رهبر این حزب، گفت که حال او «خوب» است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این مقام ارشد حزب الله گفت، که حسن نصرالله، دبیرکل این گروه حالش خوب است و مجروح نشده است.

انفجارهای همزمان دستگاه‌های ارتباطی روز سه‌شنبه در تعدادی از شهرهای لبنان صدها کشته و زخمی برجای گذاشت.

9 کشته و بیش دو ‌هزار زخمی از ناحیه صورت، دست و شکم

فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد، این انفجارها منجر به کشته‌شدن 9 نفر و زخمی‌شدن حدود 2750 نفر دیگر شده‌اند. او گفت بیشتر جراحات از ناحیه صورت، دست و ناحیه شکم بوده است.

همزمان رسانه‌های سوریه گزارش داده‌اند که تعدادی از اعضای حزب الله در سوریه نیز به روش‌های مشابهی زخمی شدند.

العربیه فارسی

گزارش «نیویورک تایمز» درباره جزئیات انفجار پیجرهای حزب‌الله در لبنان

 گزارش «نیویورک تایمز» درباره جزئیات انفجار پیجرهای حزب‌الله در لبنان


جاسازی مواد منفجره در پیجرهای حزب الله 

نیویورک تایمز: وزن مواد منفجره جاسازی‌شده در هر پیجر حدود یک تا دو اونس بود.

به دنبال انفجارهای پیاپی و همزمان پیجرهای اعضای حزب الله در سراسر لبنان در بعداز ظهر سه‌شنبه 27 شهریور که 9 کشته و نزدیک به 3 هزار زخمی برجای گذاشت، مسئولان آمریکایی فاش کردند که این «پیجر»ها از تایوان خریداری شده و قبل از رسیدن آنها به لبنان، دستکاری شده‌اند.

«نیویورک تایمز» به نقل از این مقامات آورده است که وزن مواد منفجره جاسازی ‌شده در هر پیجر حدود یک تا دو اونس است.

به گفته این مقامات، عملیات انفجار پیجرها ساعت 3:30 بعد از ظهر به وقت لبنان آغاز شد و دستگاه‌ها در ابتدا پیامی ارسال کردند که به ظاهر از سوی رهبران حزب الله فرستاده شده ولی این پیامها عملا مواد منفجره داخل پیجرها را فعال کردند.

انفجار از راه دور

این مقامات افزودند که مواد منفجره با وزن حدود یک تا دو اونس که در کنار باتری هر دستگاه جاسازی شده بود، دارای سوئیچ‌هایی برای انفجار بود که می‌شد آن از راه دور فعال کرد.

آنها خاطرنشان کردند که اسرائیل مواد منفجره را در یک محموله جدید از «پیجرها» ساخت تایوان که وارد لبنان شده بود، جاسازی کرده بود.

طبق گفته این مسئولان، تعداد پیجرهایی که حزب‌الله از شرکت تایوانی «گولد آپولو» برای توزیع در میان حامیان خود خریداری کرده، بالغ بر سه هزار دستگاه است.

واکنش شرکت تایوانی

از سوی دیگر، شرکت تایوانی «گولد آپولو» ضمن تکذیب دست‌داشتن در این حادثه، خاطرنشان کرد که این پیجرهای انفجاری حزب‌الله، ساخت این شرکت نبوده است.

این شرکت در عین حال اذعان کرد که که این پیجرها، مارک تجاری و برند «گولد آپولو» را دارند ولی در اروپا ساخته شده‌اند.

این درحالی است که حزب‌الله همچنان در حال انجام تحقیقات امنیتی داخلی در مورد این محموله است.

محموله جدید

طبق گفته منابع آگاه، پیجرهای منفجرشده از محموله جدید دریافتی حزب‌الله ظرف چند روز اخیر و نه ماه‌ها یا سالهای گذشته بودند.

یک مقام حزب‌الله با این توضیح که صدها نفر از پرسنل رزمی این گروه دارای چنین دستگاه‌هایی هستند، احتمال داد که یک «بدافزار» ممکن است باعث داغ شدن و انفجار باتری‌ها شده باشد.

به گفته این مقام حزب‌الله، برخی از اعضا که حس کردند «پیجر» آنها داغ شده، قبل از انفجار، خود را آنها از شرشان خلاص کردند.

منابع آگاه لبنانی ماه‌ها پیش (از ژوئیه گذشته) تأکید کرده بودند که حزب‌الله با هدف جلوگیری از سوء قصدهای احتمالی علیه شماری از فرماندهان خود، استفاده از کدها در پیام‌ها، تلفن‌های ثابت و پیجرها را برای فرار از فناوری پیشرفته نظارتی اسرائیل آغاز کرد.

این حادثه، بزرگترین رخنه امنیتی اسرائیل در رخدادهای جاری در عرصه لبنان از آغاز جنگ در غزه به شمار می‌آید.

العربیه فارسی


رویترز: منابع امنیتی گفتند اسراییل در ۵۰۰۰ پیجر حزب‌الله مواد منفجره جاسازی کرده بود

 رویترز: منابع امنیتی گفتند اسراییل در ۵۰۰۰ پیجر حزب‌الله مواد منفجره جاسازی کرده بود

انتقال زخمی‌های انفجار پیجر به بیمارستانی در لبنان
انتقال زخمی‌های انفجار پیجر به بیمارستانی در لبنان

رویترز روز چهارشنبه ۲۸شهریور نوشت: یک منبع ارشد امنیتی لبنان و یک منبع دیگر به رویترز گفتند که آژانس جاسوسی موساد ماه‌ها قبل از انفجارهای روز سه‌شنبه، مواد منفجره را در داخل ۵۰۰۰پیجر وارد شده توسط حزب‌الله لبنان کار گذاشته است. این عملیات بی‌سابقه، هزاران پیجر را در سراسر لبنان منفجر کرد که منجر به کشته شدن ۱۵نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰۰۰نفر شد. به گزارش منابع دیگر، ۴۰۰نفر از زخمی‌ها در وضعیت وخیم به سر می‌برند و ۵۰۰نفر نیز یکی یا هر دو چشم خود را در اثر انفجار از دست داده‌اند.

این پیجرها از شرکتی در تایوان خریداری شده بود و بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، بخشی از محموله جدید ارتباطی حزب‌الله بودند که اخیراً وارد لبنان شده بود. تحلیل‌های انجام شده توسط رویترز نشان داد که قالب و برچسب‌های پشت پیجرها با نمونه‌های تولید شده توسط یک تولیدکننده تایوانی مطابقت داشته است.

آکسیوس گزارش داد که این عملیات بخش قابل توجهی از سیستم فرماندهی و کنترل نظامی حزب‌الله را مختل کرده است. تلگرام صابرین نیوز نیز نقل کرد که مواد منفجره جاسازی شده در پیجرها تنها ۲۰گرم بود و این دستگاهها پنج ماه پیش وارد لبنان شده بودند.

حزب‌الله لبنان بلافاصله پس از این انفجارها اسراییل را متهم به انجام این عملیات کرد و وعده داد که انتقام خواهد گرفت. علاءالدین بروجردی، عضو مجلس رژیم نیز ضمن محکوم کردن این حمله، خواستار پاسخ قاطع به اسراییل شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در نشست خبری روزانه گفت که آمریکا در این حوادث دخالتی نداشته و از عامل اصلی این حملات مطلع نیست.

سازمان ملل نیز از تلفات غیرنظامیان ابراز تأسف کرد و بر خطر تشدید تنشها در منطقه تأکید نمود.

«نشست خبری» یا شوی مضحک یک‌شبه رئیس‌جمهور؟!

 «نشست خبری» یا شوی مضحک یک‌شبه رئیس‌جمهور؟!

کنفرانس خبری پزشکیان
کنفرانس خبری پزشکیان

بعد از مدتها وعده دادن، سرانجام رئیس‌جمهور ذوب در ولایت، در یک نشست خبری آفتابی شد؛ نشستی که خبرنگاران آن طبق روش ثابت در دیگر گردهمایی‌ها و کنفرانس‌های حکومتی دستچین شده و از فیلترهای مختلف امنیتی عبور داده شده بودند.

نام این شوی مضحک حکومتی را هر چیزی می‌توان گذاشت جز «نشست خبری» یک رئیس‌جمهور. آش تا آنجا شور بود که «منصور حقیقت‌پور»، از باند غالب رژیم و نماینده ادوار مجلس ارتجاع در مورد آن گفت:

«به‌نظر پزشکیان باید به‌عنوان یک‌ رئیس جمهور از ادبیات فاخر استفاده کند تا کاریزمای لازم را برای یک ریاست‌جمهور داشته باشد. توجه داشته باشید که پزشکیان رئیس جمهور باید با پزشکیان نماینده مجلس تفاوت داشته باشد. این موضوع نشان می‌دهد که او نباید با همان ادبیاتی که در حوزه انتخابیه و مجلس شورای اسلامی صحبت می‌کرد در این جایگاه از آن استفاده کند» (ستارهٔ صبح. ۲۸شهریور ۱۴۰۳).

روزنامهٔ حکومتی «جمهوری» نیز در بارهٔ استنادهای مکرر و شیادانهٔ پزشکیان به نهج‌البلاغه نوشت:

«از کسی که در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری و مناظره‌هایش با رقبا به پیروی از مولای متقیان گردن خود را گرو گذاشت و قول داد به آنچه از نهج‌البلاغه در آن کارزار انتخاباتی می‌خواند عمل کند، هنوز هم وعده می‌دهد و در عین‌حال که از حرف‌های خود عدول نکرده ولی نشانه‌یی از عمل به آن وعده‌ها در زندگی مردم و عرصهٔ اقتصادی دیده نمی‌شود».

رئیس‌جمهوری یکهویی نظام در این سیرک مضحک به‌صورتی بارز نشان داد که نه تنها از مملکت‌داری چیزی بارش نیست، بلکه از سایر تدارکاتچی‌های قبلی نیز چند سر و گردن کوتاه‌تر است. او اعتراف کرد که در تمام عمرش یا جبهه بوده یا درس می‌خوانده یا با چپی‌ها دعوا می‌کرده و با مدد خامنه‌ای و یک اجی مجی لاترجی به منصب ریاست‌جمهوری پرتاب شده است.

او نشان داد که نه می‌خواهد و نه می‌تواند گشتهای سرکوبگر ارشاد را از تعرض به حریم زنان ایرانی باز دارد و حجاب اجباری را لغو کند.

او نشان داد که نه می‌خواهد و نه می‌تواند زندانیان سیاسی را از همین امروز آزاد کند و درهای سیاه‌چالهای مخوف این رژیم را به روی هیأت‌های حقیقت‌یاب بین‌المللی باز نماید.

او نشان داد که نه می‌خواهد و نه می‌تواند حکم ضدبشری اعدام را لغو کند و مجازاتهایی مانند شلاق‌، دست‌بریدن و چشم‌درآوردن را بالکل جمع کند و بساط قضاییهٔ جلادان را برچیند. کارنامهٔ چند ماههٔ او در زمینهٔ افزایش اعدامها عکس این را می‌گوید.

او نشان داد که نه می‌خواهد و نه می‌تواند نمایندگی‌های ولی‌فقیه و مزدوران بسیج و اطلاعات و سپاه را از دانشگاهها بیرون کند.

او نشان داد که نه می‌خواهد و نه می‌تواند مانع صدور ارتجاع و تروریسم به کشورهای منطقه شود و سیاست او همان سیاست خامنه‌ای است؛ با این تفاوت که او برای ماله‌کشی صدور موشک برای نیروهای نیابتی‌اش تبحر و اطلاعات کافی هم ندارد و اسباب ریشخند خبرنگاران می‌شود.

او نشان داد که نه می‌خواهد و نه می‌تواند گامی در راستای رفع فیلترینگ بردارد؛ زیرا مانند دیگر خفاشان عمامه‌دار و بی‌عمامهٔ این نظام، تاب آزادی بیان را ندارد و مرگ خود را در آن می‌بیند.

او نشان داد که نه می‌خواهد و نه می‌تواند با ولی‌فقیه و ارگانهای دست‌ساز او دربیفتد و در نوچهٔ دست‌دوم و مطیع بودن روی دست همگنان خود بلند شده است.

او نشان داد که نه می‌خواهد و نه می‌تواند قدمی در راستای عدالت اجتماعی و احقاق حقوق زحمتکشان بردارد. کارنامهٔ او تا همین‌جا اثبات می‌کند که در قدم اول برای حل ناترازی‌ها راه‌کاری جز فشارآوردن هر چه بیشتر به دهک‌های محروم و کوچک‌تر کردن سفرهٔ آنها ندارد. او شیادانه اسم این نوع اقتصاددرمانی را تجویز «داروی تلخ» برای بیمار گذاشته است. جالب است که برای از هستی ساقط کردن کامل زحمتکشان از «روشنفکرها، خبرگزاریها، دانشگاهی و سیاست‌مداران» [اسم مستعار باندهای تشکیل‌دهندهٔ نظام] نیز مدد می‌خواهد. این در حالی است که ثروتهای افسانه‌یی خامنه‌ای و بیت او زبان‌زد خاص و عام است و سرمایه‌های ملی ایران در تیول اقلیتی بی‌درد است که صرف عیش و نوش آنها و گلوله برای سرکوب خیزش مردم و موشک و پهپاد برای کشتارهای جمعی می‌شود.

او نشان داد که فقط یک مأموریت دارد و آن هم حفظ ولی‌فقیه و نظام اهریمنی او در برابر انفجار سهمگین اجتماعی است. «وفاق» مورد ادعای او با پسوند «ملی»! وفاق بین باندهای هار و غارتگر نظام در کلان موضوعاتی مانند اعدام، شکنجه، تروریسم، زن‌ستیزی و صف‌بستن در برابر قیام خلق است، اما امروز واضح‌تر از دیروز باید گفت:


آنجا که عقاب پر بریزد

از پشهٔ لاغری چه خیزد؟!

تشبثات ناکام برای مهار اختلافات و گسست‌های فزاینده در داخل رژیم، پزشکیان در مجلس ارتجاع

 تشبثات ناکام برای مهار اختلافات و گسست‌های فزاینده در داخل رژیم، پزشکیان در مجلس ارتجاع

پزشکیان
پزشکیان

گرگ‌ها یکدیگر را از هم می‌درند

تشبثات ناکام برای مهار اختلافات و گسست‌های فزاینده در داخل رژیم

پزشکیان یک روز بعد از کنفرانس خبری در مجلس ارتجاع:

دست از اختلاف برداریم!

سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و قانون برنامه هفتم، میثاق ماست

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۷شهریور نوشت:

پزشکیان در مجلس: باید دست از اختلاف برداریم.

پزشکیان ظهر امروز بعد از نواخته شدن زنگ پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مجلس حاضر شد، طی سخنانی اظهار کرد: قصد سخنرانی ندارم و آمدم به‌مناسبت هفته وحدت در خدمت شما نمایندگان برای ایجاد وحدت باشم و اگر مشکلاتی وجود دارد، با هم همراهی کنیم. دغدغه‌ها و حرف‌های شما را گوش خواهیم داد و تا جایی که ممکن است آنها را عملی می‌کنیم.

وی ادامه داد: طبق قانون برنامه هفتم توسعه جلو می‌رویم و هر جا نتوانستیم که آن را اجرا کنیم، به شما می‌گوییم این بند به این علت قابل اجرا نیست و شما راه‌حل بدهید.

رئیس‌جمهور رژیم تأکید کرد: وحدت هم در داخل کشور و هم با کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد و دست از اختلاف بردایم.

وی تصریح کرد که سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و قانون برنامه هفتم توسعه میثاق ماست.

 

۱۴۰۳ شهریور ۲۷, سه‌شنبه

بیانیه مشترک کشورهای آمریکا‌، استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلستان: در کنار زنان و دختران ایرانی ایستاده‌ایم

بیانیه مشترک کشورهای آمریکا‌، استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلستان: در کنار زنان و دختران ایرانی ایستاده‌ایم

قیام ۱۴۰۱ - عکس از آرشیو
قیام ۱۴۰۱ - عکس از آرشیو

پنج کشور آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و نیوزلند روز دوشنبه ۲۶ شهریور با صدور بیانیه مشترکی ضمن محکوم کردن اعدامها و سرکوب توسط رژیم ایران حمایت خود از مردم ایران در مبارزه برای آزادی را اعلام کردند.
وزرای امور خارجه پنج کشور در دومین سالگرد جان باختن مهسا امینی به‌دست نیروهای سرکوبگر انتظامی در ایران در بیانیه مشترکشان نوشتند «مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد جرقه یک جنبش اعتراضی سراسری به رهبری زنان و دختران بود که به‌رغم سرکوب توسط نیروهای حکومتی هم‌چنان جنبشی متحد است».
بیانیه پنج کشور تأکید می‌کند «ما در کنار زنان و دختران در ایران، و مدافعان ایرانی حقوق‌بشر در مبارزه روزانه مداوم آنها برای حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی ایستاده‌ایم. در سرکوب وحشیانه نیروهای امنیتی ایران در سال‌های ۲۰۲۲و ۲۰۲۳، حداقل ۵۰۰نفر کشته و بیش از ۲۰هزار نفر بازداشت شدند».
بیانیه هم‌چنین با تأکید بر گزارش هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل می‌نویسد «زنان و دختران هم‌چنان در ایران با سرکوب شدید مواجه هستند... و دولت جمهوری اسلامی ایران زیرساختهای نظارتی خود برای دستگیری، بازداشت و در برخی موارد شکنجه زنان و دختران به‌خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیزشان را تقویت کرده است. بسیاری از موارد نقض حقوق‌بشر علیه معترضان به منزله جنایت علیه بشریت است. دولت جمهوری اسلامی هنوز به این اتهامات رسیدگی نکرده است و با این دستور بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شده همکاری نکرده است».

بیانیه پنج کشور در انتها با تأکید بر پاسخگو کردن رژیم ایران ادامه می‌دهد «افزایش اخیر اعدامها که عمدتاً بدون محاکمه عادلانه انجام شده است، تکان‌دهنده بوده و ما از دولت ایران می‌خواهیم که نقض حقوق‌بشر را اکنون متوقف کند. ما هم‌چنان به اقدامات خود برای پاسخگو کردن دولت ایران ادامه خواهیم داد و از تمام ابزارها برای ارتقای پاسخگویی ناقضان حقوق‌بشر، از جمله از طریق تحریم و محدودیت اعطای ویزا، استفاده خواهیم کرد». 

بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات دومین سالگرد قیام۱۴۰۱

 بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات دومین سالگرد قیام۱۴۰۱

بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱
بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱

بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات دومین سالگرد قیام۱۴۰۱

 

گزارش رویترز

از تظاهرات ایرانیان در شهرهای مختلف اروپا

به‌مناسبت دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱

 

حامیان شورای ملی مقاومت ایران

در راهپیمایی در میدان باستیل در پاریس شرکت کردند

ایرانیان تصاویری از برخی از ۷۵۰معترض، از جمله دهها زن، در دست دارند که در جریان تظاهراتها توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران به ضرب گلوله یا زیر شکنجه کشته شده‌اند. صدها نفر از ایرانیان، حامیان شورای ملی مقاومت ایران، در راهپیمایی در میدان باستیل به‌مناسبت دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱ در ایران شرکت کردند.

رویترز در گزارش دیگری از تظاهرات در برلین نوشت:

ایرانیان مقیم آلمان در دومین سالگرد قیام سراسری در اعتراض به مجازات اعدام در کشور خود و با خواست اعلام سپاه پاسداران به‌عنوان یک «سازمان تروریستی»، در برلین، تظاهرات کردند.

رویترز هم‌چنین در گزارشی از تظاهرات ایرانیان در رم نوشت: تظاهرات انجمن فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم ایتالیا در سالگرد کشته شدن مهسا امینی در ایران در رم، برگزار شد.

مهسا امینی، یک زن ایرانی به‌دلیل مخالفت با حجاب اجباری در تهران بازداشت شد. مرگ او در بازداشتگاه پلیس موجی از اعتراضات را در سراسر ایران برانگیخت. رژیم اعتراضات را سرکوب کرد که منجر به کشته شدن صدها نفر شد.

 

تلویزیون فاکس نیوز:

اعضای جامعه ایرانیان در کالیفرنیای شمالی یک نمایشگاه عکس و تظاهرات اعتراضی در میدان یونیون سانفرانسیسکو برگزار کردند.

حمید عظیمی از اعضای جامعه ایرانیان مقیم شمال کالیفرنیا گفت:

مردم ایران باید صدایشان را در سرتاسر جهان برسانند. این ملتی است که حداقل سه قیام سراسری را پشت سر گذاشته است و تنها چیزی که آنها می‌خواهند دموکراسی و آزادی است. آنها حاضرند بهای آن را بپردازند.

فاکس نیوز افزود: اعضای شرکت‌کننده در تظاهرات امروز می‌گویند که قصد دارند در ماه دسامبر، زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم دارد رئیس‌جمهور رژیم ایران را بپذیرد، در نیویورک تظاهراتی برگزار کنند.

 

رادیو فرانس انفو:

در جریان تظاهرات ایرانیان در بروکسل اپوزیسیون ایران از مقامات اروپایی خواهان وارد آوردن فشار به رژیم ایران برای توقف اعدامها در ایران و هم‌چنین قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی است. و این‌که رهبران رژیم ایران را مسئول جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی بدانند.

الهام زنجانی در تظاهرات دومین ساگرد قیام ۱۴۰۳ در بروکسل گفت: تنها در یک ماه گذشته از زمانی که این به‌اصطلاح رئیس‌جمهور جدید رژیم به سر کار آمده حدود ۱۵۰ نفر اعدام شده‌اند که که از میان آنها ۱۰ نفر زن بوده‌اند. هم‌چنین یک مورد به دار آویختن در ملأعام انجام شده است. اما اراده برای سرنگونی رژیم حاکم هم‌چنان وجود دارد. ما به ایرانی دموکراتیک، آزاد و بدون آخوندها نیاز داریم.

سایت آر تی بی‌اف بلژیک: روز شنبه تجمعی در بروکسل توسط جامعه ایرانیان مقیم بلژیک حامیان شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد.

این تجمع به‌ویژه از اتحادیه اروپا خواست تا رهبران رژیم ایران را مسئول جنایت علیه بشریت و نسل کشی، بداند.

سازمان دهندگان توضیح می‌دهند: از زمان روی کار آمدن پزشکیان ۱۲۶ مورد اعدام در ۳۰ روز گذشته ثبت شده است. تظاهر کنندگان علاوه بر درخواست از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای حمایت از کارزار توقف اعدام در ایران، از پارلمان اروپا می‌خواهند تا شورای اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد تا به‌طور رسمی، سپاه پاسداران، را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کند.

روزنامه آلمانی اشپیگل:

روزنامه آلمانی اشپیگل نیز ضمن درج عکسی از تظاهرات ایرانیان در آلمان، در سالگرد قیام سراسری ۱۴۰۱، اقدامات سرکوبگرانه رژیم در شهرهای مختلف برای مقابله با تجمعات در سالروز قیام را مورد توجه قرار داده است.


اشک تمساح و فرافکنی خامنه‌ای خلیفه ارتجاع بعد از چهار دهه تبعیض و سرکوب و جنایت علیه هموطنان اهل تسنن

 اشک تمساح و فرافکنی خامنه‌ای خلیفه ارتجاع بعد از چهار دهه تبعیض و سرکوب و جنایت علیه هموطنان اهل تسنن

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع

اشک تمساح و فرافکنی خلیفه ارتجاع

بعد از چهار دهه تبعیض و سرکوب و جنایت علیه هموطنان اهل تسنن

و خیانت و تفرقه‌اندازی در فلسطین و کشتار اهل تسنن در عراق

تلویزیون رژیم – ۲۶ شهریور ۱۴۰۳:

مجری: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت سراسر کشور حفاظت از هویت گران‌سنگ امت اسلامی را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن گفتند موضوع امت اسلامی به هیچ‌وجه نباید فراموش شود.

خامنه‌ای: سال‌ها است بر روی واژه امت اسلامی بالخصوص متعمداً تکیه می‌کنم که ما فراموش نکنیم که یک امت هستم، بله یک ایرانی هستیم بعضی عراقی هستیم بعضی شامی هستیم و غیرذالک لکن این مرزها حقیقت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد همه سعی دشمنان اسلام این بوده است که ما را نسبت به هویت واحده‌ای که اسمش امت اسلامی است بی‌تفاوت کنند. این نمی‌شه که من خودم را مسلمان بدانم اما از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزه یا در هند یا در فلان جا می‌کشه خودم را غافل بدانم این امکان نداره این خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است.

مجری: رهبر انقلاب اسلامی علمای اهل سنت را به تکیه بر هویت اسلامی و امت اسلامی فراخواندند و با اشاره به طراحیها و فعالیت‌های سابقه‌دار بدخواهان برای دامن‌زدن به اختلاف‌های مذهبی در جهان اسلام به‌ویژه در ایران خاطرنشان کردند آنها با استفاده از ابزارهای فکری، تبلیغی و اقتصادی به‌دنبال جداسازی شیعه و سنی در کشور ما و هر منطقه دیگر اسلامی هستند.

امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند قطعاً نزد پروردگار مورد سؤال قرار خواهد گرفت.

 

تحریم جدید انگلستان علیه صنایع نظامی و شرکت‌های پوششی ایران

 

تحریم جدید انگلستان علیه صنایع نظامی و شرکت‌های پوششی ایران

وزارت خارجه انگلستان
وزارت خارجه انگلستان

انگلستان روز دوشنبه ۲۶شهریور در واکنش به ارسال موشکهای بالستیک به روسیه و مشارکت در جنگ اوکراین، تحریم‌های جدیدی را علیه رژیم ایران و شرکتهای پوششی آن برقرار کرد.
دولت انگلستان اعمال این تحریم‌ها را در راستای مختل کردن تولید و تأمین پهپاد و موشک و وارد آوردن فشار بیشتر بر صنعت دفاعی ایران دانست.
اعمال تحریم‌های جدید در حالی اعلام می‌شود که به‌دنبال افشای نقش حسین شمخانی، پسر دبیر سابق شورای امنیت ملی رژیم در قاچاق نفت، نهاد ثبت شرکتها در لندن خواستار ارائه اطلاعات بیشتر از سوی شرکت «نست وایز تریدینگ»، با مدیریت حسین شمخانی شد و تهدید کرد که در صورت عدم انجام اقدامات لازم، این شرکت ظرف چند ماه منحل خواهد شد.
حسین شمخانی از سوی این نهاد متهم به فروش غیرقانونی نفت خام ایران و روسیه در سراسر جهان است.

اولین کنفرانس مطبوعاتی پزشکیان با کلی‌بافیهای شعبده انتخابات و وعده‌های سر خرمن ماله‌کشی جنگ‌افروزی نیابتی

 اولین کنفرانس مطبوعاتی پزشکیان با کلی‌بافیهای شعبده انتخابات و وعده‌های سر خرمن ماله‌کشی جنگ‌افروزی نیابتی

پزشکیان
پزشکیان

اولین کنفرانس مطبوعاتی پزشکیان

با کلی بافیهای شعبده انتخابات و وعده‌های سر خرمن

ماله کشی جنگ‌افروزی نیابتی و موشک دادن به حوثیها

 

آماده‌سازی برای ”داروی تلخ“ گرانی و بالا بردن قیمت‌ها

برای درمان ”اقتصاد بیمار“ با کمک روشنفکران و خبرگزاریها و دانشگاهیان!

پزشکیان:

بالاخره اگه بخوایم مملکت ما درست بشه از این وضعیت در بیاییم باید این اقتصاد بیمار رو درمان کنیم این اقتصاد بیمار مداخله‌اش دارو که بدیم ممکنه تلخ باشه خب نگه چرا به مردم داروی تلخ می‌دید بپذیریم که این مداخله اگر صورت بگیره به نفع او محروم است داخل این بکنیم بپذیریم که این می‌تونه آینده بهتری داشته باشه اینارو اگر روشنفکرها خبرگزاریها دانشگاهی یا سیاست‌مداران و انسجام و وحدت داخلی شکل نگیر هر مداخله انجام بدید شما انجام بدید می‌گن چرا مردم داری اذیت می‌کنی بیچاره دردش میاد.

پزشکیان:

بالاخره وقتی که یکی مریضه. مریض وقتی است که بعضی وقتها بیهوش کردن می‌خواد اقتصاد ایران یک دخالت‌هایی رو طلب می‌کنه شما به‌عنوان رسانه و دانشگاهیان و کسانی که سیاست‌مداران می‌دونن باید کمک کنند که اون روش‌های درمان رو به ما کمک کنن که بتونیم اجرایی کنیم نه این‌که هر مداخله‌ای بکنیم بگن خوب اون جریان بود که طرف میره خال‌کوبی بکنه تو حموم و اصطلاحی ای شروع می‌کنه خال‌کوبی دردش میاد می‌گه اینجا را ببین کجاست می‌گه مثل این یالمه می‌گه اینجا رو نمی‌خوام بعد میاد پایین می‌گه دمبم هست می‌خوام پا می‌گه بابا اینجا شیر بی‌یال و کوپال دم که دید؟ ما از شما کمک می‌خوام کمک کنید این بیماری و ناتراز ی رو درمان کنیم درمان مداخله می‌خواد مداخله خلاصه مقدار ناملایمات را همراه داره. بپذیرید ناملایمات را تحمل کنیم

 

پزشکیان:

ببینید الآن رفتن نیروی انسانی به یمن با یک هفته تأخیر شکل می‌گیرد یعنی انسان از اینجا بخواد بره یا من اون قدر گیر می‌دن یه هفته طول می‌کشه موشک چجوری رفته اونجا و ندیدم یعنی اصلاً چنین چیزی نیست تازه اون موشک که اینو پرتاب کردن اون مثل ما از اینا نداریم تو ایران. .

حقوق‌بشر و دنیای متمدن باید اجازه نده دو آدم با قدرت خودشون و پشتیبانی و قدرتهای مردم بی‌گناه رو اینجوری بمباران کنند نابود کنن و بعد بگن ایران به اینها موشک داد. اینا خودشون می‌دونن اصلاً ایران نمی‌تونه موشک بفرسته اونجا برای این‌که اصلاً نفر می‌خواد بره اونجا حتی طول می‌کشه از چند تا کانال باید رد بشه. این موشک چجوری رفته اونجا از اون موشکها ما اصلاً تو ایران نداریم...

خبرنگار الجزیره: ایران هایپر سونیک داره

پزشکیان: هایپر سونیک داریم از اون نوعش را نداریم. ما اصلاً موشک هوا کردن اون موشک به‌اصطلاح (... .) پرتابی را که فرستادیم به هوا

 

مخارج انتخاباتی پزشکیان

من اصلاً پول نداشتم خرج کنم

خیلی‌ها کمک کردند و این اتفاق افتاد!

پزشکیان:

ما چه جوری پول خرج کردیم من اصلاً پول نداشتم خرج کنم. اونهایی که میتونستند اومدند وسط کمک‌مون کردند. حتی یک تعداد آمده بودند ارز داده بودند به بچه‌ها. همه را گفتم برگردونید چون فردا می‌آیند میگن ما به فلانی ارز دادیم دینی به‌وجود میاد. خودمون هم پول نگرفتیم نگذاشتیم تیمی که دور و برمون ماست این پولها رو بدند. ولی خیلیها کمک کردند و این اتفاق افتاد. خودم هم خدا وکیلی نمی‌دونم چه جوری شد اینجوری شد.

این روند قضیه است خب اون موقع که اومدم اعتراض می‌کردند که چون من گفته بودم که مردم بیایند پای صندوقهای رأی. خب اعتراض می‌کردند خب تو چرا گفتی بیایند پای صندوقهای رأی؟ همون رو گفته بودم دیگه، یادته؟ خب اونجا این رو گفته بودم خب گفتند که تو چرا این رو گفتی؟ گفتم اولاً برای این‌که همون خارج‌نشینها دارند تلاش می‌کنند مردم نیایند پای صندوقهای رأی. مردم نیایند پای صندوقهای رأی، نظام ایران ما زیر سؤال میره. من شیعه اون سنی اون عرب نمیره زیر سؤال، کل جامعه رو می‌خواهند به هم بریزند.

اومدم بگم مردم بیایند پای صندوقهای رأی. خیلی برای اونهایی که خارج نشستند برایشون سخت بود. اونها زمین و زمان را داشتند به هم می‌ریختند که نرید پای صندوقهای رأی. مردم گول نخوردند اومدند. تمام اون چیزی که در ذهن منه واقعاً به دنبالشم اینه که کاری بکنیم که این توطئه‌هایی که دارند علیه ما انجام میدند به نتیجه نرسه.

 

مشت محکم پزشکیان

به دهان کسانی که از خارج و داخل انتخابات رژیم را تحریم کردند

پزشکیان- جلسه مجلس ارتجاع- ۳۱ تیر ۱۴۰۳

مردم عزیزی که آمدند علی‌رغم تبلیغاتی که می‌کردند که نیایند پای صندوق‌های رأی، آمدند و مشت محکمی به دهان این آدمهایی که از خارج و داخل نشسته بودند و تبلیغ می‌کردند زدند.

۱۴۰۳ شهریور ۲۴, شنبه

احضار کاردار ایران در فرانسه در اعتراض به ارسال موشک‌های قاره‌‌پیما به روسیه

احضار کاردار ایران در فرانسه در اعتراض به ارسال موشک‌های قاره‌‌پیما به روسیه

کاردار ایران در فرانسه در اعتراض به ارسال موشک‌های قاره‌‌پیما به روسیه احضار شد

وزارت خارجه فرانسه، عصر پنج‌شنبه کاردار ایران در پاریس را برای اعتراض به ارسال موشک‌های قاره‌پیما به روسیه برای حمله به اوکراین احضار کرد.

به گزارش «فرانس‌پرس»، وزارت خارجه فرانسه مراتب اعتراض خود را درباره گزارش‌های مربوط به ارسال موشک‌های قاره‌پیمای ساخت ایران به روسیه که در جنگ علیه اوکراین به کار خواهد رفت به کاردار ایران ابلاغ کرده است.

منابع دیپلماتیک صبح جمعه این خبر را درحالی تایید کردند که وزارت خارجه ایران ساعاتی قبل از آن سفیر فرانسه در تهران و سفرای آلمان، بریتانیا و هلند را احضار کرده و مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه ایران ضمن تکذیب اخبار مربوط به فروش موشک‌های بالستیک به روسیه، آن چه «فضا سازی» طرف‌های غربی و «تداوم سیاست خصمانه» خوانده را محکوم کرده است.

چند کشورهای اروپایی و آمریکا اوایل هفته جاری با تایید گزارش‌های ارسال موشک‌های قاره‌پیمای ایران به روسیه گفتند که تحریم‌هایی را برای این اقدام علیه دولت ایران اعمال خواهند کرد و در نخستین گام هواپیمایی ملی ایران ایران ایر را مشمول تحریم‌ها کردند و به این ترتیب ارائه هرگونه خدمات خارجی به شرکت هواپیمایی دولتی ایران ممنوع خواهد شد.

به دنبال اعلام این تحریم، رسانه‌های داخلی ایران از لغو پروازهای ایران ایر به برخی از مقاصد اروپایی خبر داده‌اند.العربیه فارسی

تاجزاده: هدف خامنه‌ای از تشکیل دولت پزشکیان، اصلاحات نیست بلکه جراحی اقتصادی است

 

تاجزاده: هدف خامنه‌ای از تشکیل دولت پزشکیان، اصلاحات نیست بلکه جراحی اقتصادی است

تاجزاده - عکس از آرشیو
تاجزاده - عکس از آرشیو

تاجزاده معاون سابق وزیر کشور رژیم

هدف خامنه‌ای از تشکیل دولت پزشکیان، اصلاحات نیست

بلکه جراحی اقتصادی از قبیل گران‌کردن بنزین و آب و برق است

 

تاجزاده معاون وزیر کشور رژیم در دوران ریاست‌جمهوری آخوند شیاد محمد خاتمی که هم‌اکنون در اوین زندانی است، در یادداشتی تحت عنوان «عصر جدید یا سراب؟» نوشت:

علت اصلی مشکلات را استراتژی اشتباه آقای خامنه‌ای می‌دانم و معتقدم تغییر دولتها بدون تغییر راهبرد رهبر، نمی‌تواند اوضاع کشور را به‌سامان آورد...

بعید می‌دانم که رهبر قصد تغییرات راهبردی در سطوح ملی، منطقه‌یی و جهانی را داشته باشد...

کسانی می‌گویند درست است که رهبر در مقابله با مشکلات تلنبارشده کم آورده و حل آنها را توسط جناح متفرق، متشتت و مشغول به تخریبِ یکدیگرِ خودی ممکن نمی‌بیند، اما قصد تجدید در راهبردهای خطای خود را ندارد. راهبردهایی که ایران را به وضعیت فاجعه‌بار کنونی کشانده است. هدف وی از تشکیل دولت پزشکیان، اصلاحات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و کارگشا نیست، بلکه "جراحی اقتصادی"از قبیل گران‌کردن بنزین و آب و برق و... است. اگر دولت جدید با اتخاذ"تصمیمات سخت اقتصادی" در مهار مشکلات مردم موفق شود، سودش به همه به‌ویژه حاکمیت می‌رسد و رهبر از زیر ضرب انتقادها بیرون می‌آید و چنان‌چه شکست بخورد، تداوم تورم و گرانی و بیکاری و احتمالاً جهش قیمتها به اسم اصلاح‌طلبان ثبت می‌شود. در آن هنگام صدا و سیمای جلیلی، امپراطوری رسانه‌یی سپاه و نمایندگان ولی‌فقیه در سراسر کشور، آماده و حاضر یراقند تا دولت پزشکیان را مانند دولت دوم روحانی، بانی وضع فلاکت‌بار موجود معرفی کنند.